Kohta on taas se päivä vuodesta, kun raahaudun suvun luokse joulun viettoon ja saan todeta, että kaikki lahjat oli pettymyksiä.
Olen 52 vuotias ja kyllästynyt joulun viettoon. En osta kenellekään lahjaa ja menen tyhjin käsin sinne, mutta ihmiset jostain syystä haluavat antaa minulle, vaikka muut aikuiset saavat vain yhdet tai kahdet lahjat. Minä saan noin 10 pakettia, koska olen lievästi vammainen. Ongelma on kuitenkin, että lahjat ovat turhaa krääsää eikä kukaan osaa ostaa sopivia. Viime vuonna auoin paketteja ja totesin jokaisen tavaran kohdalla, että joo ihan kiva jos tarvii, onkohan tämä kuitenkaan tullut oikealla ihmiselle.
Muut olivat kasvot punaisina, mutta kukaan ei sanonut mulle mitään. Älkää ostako ihmisille sellaista tusina krääsää. Ostakaa jotain tarpeellista ja oikeasti käytännöllästikin!
Kommentit (46)
Jos ei halua lahjoja ja joka vuosi pettynyt lahjoista voi myös sanoa ettei lahjoja tarvitse antaa.
Me saadaan Prisman lahjakortti mun vanhemmilta vaikka ollaan sanottu ettei tarvita mitään eikä osteta lahjoja kenellekkään. Lahja perinteet on lopetettu turhana mutta ne haluaa antaa kaikille lapsilleen saman lahjakortin saaden siitä sitten iloa. Sillä on sitten ostettu uudenvuoden ruuat kun pitkin vuotta ostetaan kaikki tarpeelliset eikä ajoiteta niitä jouluun. Pelkästään tuhlaamisen ilosta ei jouluna tuhlata turhuuksiin.
He ovat sitten sanoneetkin että maksakaa ruuat jos ei muuta tarvitse koska he eivät kustanna mitään joulupöytiä sakille passaten, näin ollen päästen helpommalla jakaen lahjakortit.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti niitä saatanan rumia villasukkia ei halua kukaan alle 60-vuotias.
Minä ainakin haluan. Villasukat ovat ihan parhaat kotisukat. Käytän niitä aina kotona tossujen kanssa
Pelkkiä pehmeitä paketteja. Voihan sitä vaikka villasukkaan kääriä pienen konjamiinipullon.
Ihan oma valintasi raahautua suvun luokse joulun viettoon. Peiliin katsomisen paikka.