Kohta on taas se päivä vuodesta, kun raahaudun suvun luokse joulun viettoon ja saan todeta, että kaikki lahjat oli pettymyksiä.
Olen 52 vuotias ja kyllästynyt joulun viettoon. En osta kenellekään lahjaa ja menen tyhjin käsin sinne, mutta ihmiset jostain syystä haluavat antaa minulle, vaikka muut aikuiset saavat vain yhdet tai kahdet lahjat. Minä saan noin 10 pakettia, koska olen lievästi vammainen. Ongelma on kuitenkin, että lahjat ovat turhaa krääsää eikä kukaan osaa ostaa sopivia. Viime vuonna auoin paketteja ja totesin jokaisen tavaran kohdalla, että joo ihan kiva jos tarvii, onkohan tämä kuitenkaan tullut oikealla ihmiselle.
Muut olivat kasvot punaisina, mutta kukaan ei sanonut mulle mitään. Älkää ostako ihmisille sellaista tusina krääsää. Ostakaa jotain tarpeellista ja oikeasti käytännöllästikin!
Kommentit (46)
Meinaatko ap, että sun toiveesi nyt tämän palstan kautta menee niille sukulaisillesi?
Voit kuule viedä sen krääsän vaikka kierrätykseen tai antaa kavereille eteenpäin. Tai nakata roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Sanonko myös minne te tantat voitte työntää ne VIHREÄT KUULAT?
Vihje: se paikka ei olen vihreä.
Ihanat vihreät kuulat 🥰 Aion huomenna tehdä vihreäkuula-marmeladilla ja vaniljakreemilla täytettyjä joulutorttuja. Aaaah 😋
Pysy kotonasi, niin kaikilla on mieluisa joulu.
Et saa täältä haluamiasi vastauksia.
Eihän sun oo pakko sinne mennä, vietä omanlainen joulu itseksesi. Tuossa iässä olisi jo hyvä osata sanoa ei sille mitä ei halua.
Vietin perhejoulua viimeksi vuosia sitten. Nyt lapset jo niin isoja, että heillä muuta ja minä nautin rauhallisista vapaista itsekseni.
Yli viisikymppinen vauva ei saanut autorataa lahjaksi. Onhan se surullista
Vierailija kirjoitti:
Pysy kotona äläkä mene pilaamaan toisten joulua, käytöksesi jälkeen ei sua kukaan sinne kaipaakaan.
Ei kaipaa, mutta kutsuu silti. ja kun ihminen on sopivasti hiukan "vammainen", hän ei tajua, että kutsu on vain muodollisuus, mutta oikeasti kutsuja toivoo, että tämä "vammainen" sukulainen ei saapuisikaan paikalle.
Myös sillä turhan krääsän ostamisella pyritään ilmaisemaan, että olet turha tässä suvussa.
t. toinen "lievästi vammainen"
Eli AP:lle vinkki: Ilmoita sukulaisillesi, että tänä vuonna sinulla on muita suunnitelmia jouluksi. Jää vaikka kotiin, ja laita itsellesi juuri sellainen joulu, kuin itse haluat. Jos sinulla on rahaa, voit lähteä vaikka kylpylään. Tai jos sinulla on ystävä, joka viettää aina joulunsa yksin, kysy häneltä, kiinnostaisiko häntä viettää ainakin osa joulusta sinun kanssasi.
Jos teillä ei ole mitään pakettien avauskierrosta yhdessä, voit lahjoittaa paketit jollekin, jolla ei ole mitään/ei saa lahjoja keneltäkään. Siis vähävaraisten jouluun. Jos paketit täytyy avata kaikkien nähden, voihan ne paketoida uudelleen ja lahjoittaa seuraavana jouluna jonnekin/jollekin.
Ymmärrän sinua. Älkää ihmiset todellakaan ostako mitään jos ihminen ei tarvitse mitään. Etenkään sitä krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti niitä saatanan rumia villasukkia ei halua kukaan alle 60-vuotias.
Tulee vielä aika, jolloin haluat ja toivot niitä villasukkia. Oli ne sitten kauniita tai rumia.
Kuinka niin?