Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta on taas se päivä vuodesta, kun raahaudun suvun luokse joulun viettoon ja saan todeta, että kaikki lahjat oli pettymyksiä.

Vierailija
15.11.2024 |

Olen 52 vuotias ja kyllästynyt joulun viettoon. En osta kenellekään lahjaa ja menen tyhjin käsin sinne, mutta ihmiset jostain syystä haluavat antaa minulle, vaikka muut aikuiset saavat vain yhdet tai kahdet lahjat. Minä saan noin 10 pakettia, koska olen lievästi vammainen. Ongelma on kuitenkin, että lahjat ovat turhaa krääsää eikä kukaan osaa ostaa sopivia. Viime vuonna auoin paketteja ja totesin jokaisen tavaran kohdalla, että joo ihan kiva jos tarvii, onkohan tämä kuitenkaan tullut oikealla ihmiselle. 

Muut olivat kasvot punaisina, mutta kukaan ei sanonut mulle mitään. Älkää ostako ihmisille sellaista tusina krääsää. Ostakaa jotain tarpeellista ja oikeasti käytännöllästikin!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille ei tuollainen ääliö olisi tervetullut.

Mutta ap on lievästi kehitysvammainen!

Epäilen.

Kuinka niin?

Vierailija
22/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko ap, että sun toiveesi nyt tämän palstan kautta menee niille sukulaisillesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kuule viedä sen krääsän vaikka kierrätykseen tai antaa kavereille eteenpäin. Tai nakata roskiin.

Vierailija
24/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanonko myös minne te tantat voitte työntää ne VIHREÄT KUULAT?

Vihje: se paikka ei olen vihreä. 

Ihanat vihreät kuulat 🥰 Aion huomenna tehdä vihreäkuula-marmeladilla ja vaniljakreemilla täytettyjä joulutorttuja. Aaaah 😋

Vierailija
25/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kotonasi, niin kaikilla on mieluisa joulu.

Et saa täältä haluamiasi vastauksia.

Vierailija
27/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun oo pakko sinne mennä, vietä omanlainen joulu itseksesi. Tuossa iässä olisi jo hyvä osata sanoa ei sille mitä ei halua.

Vietin perhejoulua viimeksi vuosia sitten. Nyt lapset jo niin isoja, että heillä muuta ja minä nautin rauhallisista vapaista itsekseni. 

Vierailija
28/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kehtaat

Vierailija
30/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
32/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op

Vierailija
33/46 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

O/5

Vierailija
34/46 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viisikymppinen vauva ei saanut autorataa lahjaksi. Onhan se surullista 

Vierailija
35/46 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy kotona äläkä mene pilaamaan toisten joulua, käytöksesi jälkeen ei sua kukaan sinne kaipaakaan.

Ei kaipaa, mutta kutsuu silti. ja kun ihminen on sopivasti hiukan "vammainen", hän ei tajua, että kutsu on vain muodollisuus, mutta oikeasti kutsuja toivoo, että tämä "vammainen" sukulainen ei saapuisikaan paikalle.

Myös sillä turhan krääsän ostamisella pyritään ilmaisemaan, että olet turha tässä suvussa.

t. toinen "lievästi vammainen"

Eli AP:lle vinkki: Ilmoita sukulaisillesi, että tänä vuonna sinulla on muita suunnitelmia jouluksi. Jää vaikka kotiin, ja laita itsellesi juuri sellainen joulu, kuin itse haluat. Jos sinulla on rahaa, voit lähteä vaikka kylpylään. Tai jos sinulla on ystävä, joka viettää aina joulunsa yksin, kysy häneltä, kiinnostaisiko häntä viettää ainakin osa joulusta sinun kanssasi.

Vierailija
36/46 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole mitään pakettien avauskierrosta yhdessä, voit lahjoittaa paketit jollekin, jolla ei ole mitään/ei saa lahjoja keneltäkään. Siis vähävaraisten jouluun. Jos paketit täytyy avata kaikkien nähden, voihan ne paketoida uudelleen ja lahjoittaa seuraavana jouluna jonnekin/jollekin.

Vierailija
37/46 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Älkää ihmiset todellakaan  ostako mitään jos ihminen ei tarvitse mitään. Etenkään sitä krääsää. 

Vierailija
38/46 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti niitä saatanan rumia villasukkia ei halua kukaan alle 60-vuotias. 

Tulee vielä aika, jolloin haluat ja toivot niitä villasukkia. Oli ne sitten kauniita tai rumia.

Vierailija
39/46 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä menemättä. Kaikki voittaa.

Vierailija
40/46 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluu ei oo pakko harrastaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme