Tekisi mieli ostaa prameampi auto, mutta onko siinä nyt mitään järkeä
Työmatka on 2 km. Tienaan bruttona noin 4100e/k ja netto about 3 tonnia. Nykyinen auto on noin 13 tonnin aasialainen, pieniruokinen. Tekisi ajoittain mieli hommata jokin prameampi noin 20k.25k euron auto, mutta järkeni sotii vastaan.
Eihän tällä työmatkalla moisessa olisi järjen häivää. Vuosittaiset ajokilsatkin alle 10k.
Kommentit (16)
Ei se ainakaan mikään sijoitus ole, kun arvo tippuu tuhansilla euroilla vuodessa. Mutta jos sä haluat sillä kohottaa itsetuntoasi, niin osta ihmeessä.
Ei kannata. Mä laskin joskus ite niin 80 tonnia pelkkää arvonalenemaa 3 autossa. 6v sisään.
Kannattaa ostaa jos varaa, looserit ajaa vanhoilla.
Itse ajelen vm. 2007 pienellä kolme ovisella Opel Corsalla. Varaa olisi paljon kalliimpaan autoon mutta en tarvitse tuon ihmeellisempää autoa mihinkään joten Corsalla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpö.
Vierailija kirjoitti:
Niin no mulle se on yks jailee mitä muut musta ajattelee. Ei vaikuta muiden ajatukset millään tavalla mun elämään :)
Onhan se uusi auto kiva.
Mutta vastaus kysymykseen on tietysti, että ei järkeä.
Pitääkö sitten kaikessa olla järkeä, niin sitä voi jokainen funtsaa itse.
Noin lyhyt työmatka kannattaa kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se uusi auto kiva.
Ei pidä mutta autojen perään en niin paljoa ole että kiinnostaisi ostaa uutta a mun makuun hienoa autoa vaikka mies olenkin. Tämä ei tarkoita sitä ettei mulla ole rahaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se uusi auto kiva.
Ei mutta ihmiset arvostaa eri asioita eli jokaisella on omat mielenkiinnon kohteet joissa ei tarvitse olla järkeä. Täysin yksilöllistä.
Itsellä oli saman pituinen työmatka ja kilsoja tuli jotain 5000km/v. Aikani pidin ja luovuin koko autosta. Paras päätös mitä olen tehnyt. Loppui huoli ja murhe, kun ei tarvinnut enää huolehtia katsastuksesta jne. Turhaa rahanmenoa ja Helsingin keskustassa katupysäköinti on 60e/kk, joka tulee nousemaan 100e/kk. Eikä takuita löytyykö paikka, varsinkin talvella.Taloyhtiön parkkipaikkaan joutuu jonotuslistalle. Vuokraan ja kuljen taksilla jos tarve vaatii. Maksan mielummin asuntolainaa pois ja kävelen työmatkan toimistolle. Etätöitä teen aika vähän.
Ei ole mitään järkeä. Itse vaihdoin auton julkisiin+uber ja elämä on paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Varaa on, mutta miksi helvetissä ostaisin tuliterän auton kun parissa vuodessa sulaa 50 tonnia arvosta? Ei musta tullut hyvin toimeentulevaa sillä että heitän rahaa roskikseen.
En tiedä onko siinä järkeä. Itse olen vaihtanut 3 vuoden välein uuden auton kun ei niitä rahoja saa hautaankaan mukaan.
Mieluummin ajan uudella autolla kun aina toiminut hyvin.