Älkää missään nimessä varatko mitään Booking.comin kautta, sillä
sivusto vuotaa edelleen henkilötietoja huijareille kuin seula.
Tietoturva täysin retuperällä.
Varasin hotellin ja sain heti 4 huijausviestiä hotellilta.
Kiertäkää kaukaa.
Kommentit (31)
Kaiholla muistelen aikaa, kun kävelit matkatoimiston ovesta sisään, ammattilainen hoiti kaikki buukkaukset ja varaukset sun puolestasi, maksoit matkan ja sait liput kouraasi.
Minä en ylipäätään ymmärrä näitä varaussivustoja. Jos haluan hotelliin, niin varaan sen sieltä hotellin omilta sivuilta. Samoin lennot suoraan lentoyhtiöltä.
Vierailija kirjoitti:
Kaiholla muistelen aikaa, kun kävelit matkatoimiston ovesta sisään, ammattilainen hoiti kaikki buukkaukset ja varaukset sun puolestasi, maksoit matkan ja sait liput kouraasi.
Ja tuo on aivan mahdollista vielä tänäkin päivänä. Tokihan se maksaa, mutta niinhän palvelun pitääkin naksaa.
Just varasin kesällä ja nyt lokakuussa majoitukset ilman ongelmia. Kerran olen saamut huijausviestin jonka toki heti huomasin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo on aivan mahdollista vielä tänäkin päivänä. Tokihan se maksaa, mutta niinhän palvelun pitääkin naksaa.
Aika vähissä on nykyään matkatoimistot vanhaan aikaan verrattuna. Silloin niillä oli kunnon kilpailu asiakkaista, joka piti huolen hinta-laatu -suhteesta.
Koska booking.com ollut ongelma? Hotels.com ainakin oli se joka joskus 2015 aikoihin vuosi asiakkaiden luottokorttitiedot, tuhansia rikosilmoituksia pelkästään Suomessa. Itseltäkin joku vei 250e mutta luottoyhtiö maksoi takaisin.
Vai onko nuo samaa firmaa?
Vierailija kirjoitti:
Koska booking.com ollut ongelma? Hotels.com ainakin oli se joka joskus 2015 aikoihin vuosi asiakkaiden luottokorttitiedot, tuhansia rikosilmoituksia pelkästään Suomessa. Itseltäkin joku vei 250e mutta luottoyhtiö maksoi takaisin.
Vai onko nuo samaa firmaa?
Bookingista on usein varoituksia mm redditin matkailukeskusteluissa.
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010544701.html
Iltasanomat
"
Suomalaistenkin suosimassa Booking.com-hotellivarauspalvelussa on raportoitu useita tapauksia, joissa palvelun kautta asiakkaille välitetyt viestit eivät olekaan tulleet hotellista, vaan huijarilta.
Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin Kyberturvallisuuskeskuksen mukaan huijausviesteillä on pyritty kalastelemaan muun muassa luottokorttinumeroita. Myös verkkopankkitunnuksia saatetaan pyytää kiireen tai poikkeustilanteen verukkeella."
Vierailija kirjoitti:
Minä en ylipäätään ymmärrä näitä varaussivustoja. Jos haluan hotelliin, niin varaan sen sieltä hotellin omilta sivuilta. Samoin lennot suoraan lentoyhtiöltä.
Varaussivuston kautta saa varaukset yleensä tehtyä halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaussivuston kautta saa varaukset yleensä tehtyä halvemmalla.
Vertailu kannattaa. Ja joskus kannattaa laittaa hotelliin vaikka sähköpostia, hinta saattaa ollakin vielä halvempi.
Olen töissä hotellissa ja meillä on ainakin hinta vähintään sama kuin bookingissa,usein edullisempi.
Helpompi myös joustaa jos omien sivujen kautta tehty.
Hotellihan ei voi noihin varauksiin puuttua,vaan se menee aina OTA kanavien ehtojen mukaan.
Kun varaat omilta sivuilta saat myös kovemman huoneen :)
Itse kämmäätte. Minulla tuo sivusto on toiminut aina moitteetta.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä! Kaikki muuttuu monimutkaiseksi ja mikään ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on elämä helppoa; En lentele ja olen kotonani. Jos on ihan pakko mennä johonkin niin sinne ei varmasti ole pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Itse kämmäätte. Minulla tuo sivusto on toiminut aina moitteetta.
Sama homma. Ei kai sitä kohta uskalla mitään tehdä jos uskoisi jokaisen vauhkoilijan puheita...
Itse olen käyttänyt Ebookersia, kaikki on sujunut hyvin. Viimeisin reissu piti perua kun puoliso kuoli. Hyvin hoitivat myös hotellin peruutuksen. Suosittelen.
Nuo on tuollaisia parasiittifirmoja. Yrittää vetää välistä omaan taskuun. Siinä niiden koko tarkoitus. Ei niitä paskaakaan kiinnosta kenenkään palveleminen.
Ei ole ollut mitään ongelmia omalta osalta.
Hyvin on toiminut, olen varannut majoituksia ja ne on maksettu vasta kohteessa.
Totta. Minulle kävi samoin, rahat meinas hävitä.