Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö töissä saada olla oma itsensä?

Vierailija
15.11.2024 |

Ja ihan rajoittamattomasti. Mitä olet mieltä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla therian tai muu sukupuolinen ja vaatia erikoisvessan itselleen ja että työnantaja maksaa kissanhiekan.

Vierailija
2/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä käy laatuun. Usein töissä joutuu olemaan roolissa joka ei ole yhtään luontainen kyseiselle henkilölle, mutta sen roolin vetämisestä palkka maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mutta tiettyyn pisteeseen asti, esim työpaikalla ei tulisi näyttää omia poliittisia mielipiteitä sillä ihmiset luulevat näiden olevan sitten yrityksen poliittiset mielipiteet. Tervettä järkeä käyttämällä pääsee pitkälle

Vierailija
4/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä edustaa sitä yritystä ja työnantajaansa, ei itseään.

Vierailija
5/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla tai haistattaisin pa..kat suurimmalle osalle ja kertoisin kuinka hyödyttömiä saikuttajia ja mielenterveysongelmaisia kaikki ovat.

Vierailija
6/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata hillitä itsensä ja edustaa yritystä ja työnantajaa.

Vierailija
7/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla tai haistattaisin pa..kat suurimmalle osalle ja kertoisin kuinka hyödyttömiä saikuttajia ja mielenterveysongelmaisia kaikki ovat.

Ja siihen päälle vielä asiakkaille samat sanat. Terveisin myyjä joka ei päätä hinnoista

Vierailija
8/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa töissä ei voi, vaan täytyy pitää sellainen asiallinen rooli, joka edistää esim. asiakaspalvelutyössä sitä että asiakas saa hyvän kokemuksen, tai tiimityössä edistää hommien rakentavaa edistymistä tiiminä. 

Mä kun kävin jossain vaiheessa muusta syystä lyhyesti terapiassa, niin mua yllätti, kun valitin että mulla on myös sellainen ongelma että esitän töissä rooleja, että terapeutti sanoi että se on normaalia ja hyvä, ei ongelma. Että eihän vaikka lääkäri, tai vaikka hän terapeuttina, voi myöskään päästellä mitä sylki suuhun tuo mielialojen mukana, vaan täytyy muistaa se tehtävä josta hänelle maksetaan, ja asiakas jota varten hän siellä on, ja käyttäytyä niin että asiakas saa apua. Käski miettimään, mitä tykkäisin jos menisin vaikka lääkärille, ja siellä se tiuskisi ja olisi epäkohtelias, koska viikonloppuna oli riitaa kotona ja muutenkin pytyttää maanantai - eihän se olisi asiallista. Kaikille on parempi että sillä lääkärillä on asiallisen lääkärin rooli töissä, tuntuipa miltä tahansa.

Vierailija
9/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, töissä ei voi olla vastuuton ja tunteiden vietävissä kuten kotioloissa. T. viranomainen

Vierailija
10/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rajoittamattomasti. Työn luonne vaikuttaa siihen, mitä kaikkea työssä voi tuoda itsestään esiin ja mitä ei. 

Vierailija
11/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voi saada, jos oma persoona sattuu oikein hyvin sopimaan toimenkuvaan, tai vaihtoehtoisesti työtä tehdään yksin tai se on sellaista jossa sallitaan erilaisuutta (tyyilin joku taiteellinen työ).

Mutta kyllä useimpien täytyy töihin mennessä ottaa päälle työrooli ja laittaa sivuun ne oman persoonan työhön soveltumattomat puolet. Tai mielialat, jotka ei palvele työn edistymistä. Esim. itse olen erakkomainen introvertti, mutta teen työtä jossa on paljon asiakkaiden kanssa yhteistyön tekemistä ja tiimeissä toimimista. Jos olisin "oma itseni", olisin naama väärinpäin kun tällaista jaarittelua ja paskaa täytyy kuunnella, mieluummin olisin yksin kotona. Mutta olen oppinut työroolin, jossa olen energinen, ekstrovertti toimialani ekspertti, ja sen vetäminen työpäivän ajan menee jo rutiinilla, 20 vuoden jälkeen.

Vierailija
12/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sinä kyselet edes? Kannattaa vain huolehtia siitä että on oma itsensä. Ei kai siinä ole mitään pahaa jos ihminen osaa käyttäytyä.

Vierailija
13/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, töissä ei voi olla vastuuton ja tunteiden vietävissä kuten kotioloissa. T. viranomainen

Viranomaiselleko sallitaan vastuuttomuus työnsä ulkopuolella? Kyseenalaistan sopivuuden työhönsä jo tämän perusteella.

Vierailija
14/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla therian tai muu sukupuolinen ja vaatia erikoisvessan itselleen ja että työnantaja maksaa kissanhiekan.

ja siivooja käy siivoamassa kissanhiekkalaatikon

Vierailija
15/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes halua olla. Välttelen puhumasta henkilökohtaisista asioistani.

Vierailija
16/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siihen päälle vielä asiakkaille samat sanat. Terveisin myyjä joka ei päätä hinnoista

asiakkaat maksavat sinun elämisesi, joten pidä sinä vaan turpasi kiinni ja hymyile.

Vierailija
17/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sinä kyselet edes? Kannattaa vain huolehtia siitä että on oma itsensä. Ei kai siinä ole mitään pahaa jos ihminen osaa käyttäytyä.

Ei se aina riitä. Esim. mä olen tehnyt myyntityötä, ja olen luonnostani ujo ja arka, vähän jopa sosiaalisten tilanteiden pelkoinen. Se työ olisi kyllä jäänyt lyhyeen, jos olisin ollut vaan hissukka itseni töissäkin. Sitä täytyi vaan oppia "myyntipersoona", matkimalla kokeneempia ja menestyviä myyjiä, ja yrityksen ja erehdyksen kautta, niin alkoi sujua. Sanonta on, että laitetaan ostohousut jalkaan, mutta mä aina sanoin asiakastapaamiseen lähtiessäni, että laitan myyntihousut jalkaan - se tarkoitti sitä myyjän roolin ottamista. Lisäbonuksena erillisestä työroolista on se, että jos joskus joku asiakas haukkuukin sinut pataluhaksi, niin se ei oikeastaan kosketa sinua, vaan vain sitä keinotekoista myyjäpersoonaa, ethän ole koskaan todellista persoonaa edes heille näyttänyt.

Vierailija
18/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina riitä. Esim. mä olen tehnyt myyntityötä, ja olen luonnostani ujo ja arka, vähän jopa sosiaalisten tilanteiden pelkoinen. Se työ olisi kyllä jäänyt lyhyeen, jos olisin ollut vaan hissukka itseni töissäkin. Sitä täytyi vaan oppia "myyntipersoona", matkimalla kokeneempia ja menestyviä myyjiä, ja yrityksen ja erehdyksen kautta, niin alkoi sujua. Sanonta on, että laitetaan ostohousut jalkaan, mutta mä aina sanoin asiakastapaamiseen lähtiessäni, että laitan myyntihousut jalkaan - se tarkoitti sitä myyjän roolin ottamista. Lisäbonuksena erillisestä työroolista on se, että jos joskus joku asiakas haukkuukin sinut pataluhaksi, niin se ei oikeastaan kosketa sinua, vaan vain sitä keinotekoista myyjäpersoonaa, ethän ole koskaan tode

No tämäkin riippuu siitä käyttääkö ihminen omaa potentiaaliaan ja sopeutuu sekä mukautuu tilanteisiin vai esittääkö kuten sinäkin kerrot. Ja taas toisaalta sinähän siinä joka tapauksessa olet esillä ja arvostelu kohdistuu sinuun jos kyseessä on myyjän arvostelu. Jos ymmärrät? Tiedoksesi että olen tehnyt asiakaspalvelu- ja myyntityötä aikasta paljon koko työhistoriani aikana. 

Vierailija
19/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on ihan parhaita jotka tulevat kertomaan näitä totuuksia aina siitä suppeasta ymmärryksestä käsin ja teilaavat toiset vain koska se ymmärrys ei riitä. 

Funny. 😆

Vierailija
20/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa minä olin, koska 19 vuotta sitten jäin pois oltuani 40 vuotta samalla alalla, viimeisimmät työkaverit sanoivat, että ikävä tulee sun huumorias. Mille me nyt nauretaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi