Pitääkö töissä saada olla oma itsensä?
Kommentit (25)
Saat olla oma itsesi, mutta käyttäydyttävä on ja toimittava yhteisten sääntöjen mukaan.
Hiljainen ja ujo ei vissiin saa olla. Vaikeaa se on kyllä mitään puhekonetta feikata.
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen ja ujo ei vissiin saa olla. Vaikeaa se on kyllä mitään puhekonetta feikata.
Varmasti saa olla jos sellaisessa energiassa voi tehdä sitä työtä. Jos taas rohkenee työhön joka vaatii kehittymistä, rohkeutta ja puhumista niin silloinhan mukaudutaan siihen. Plussaa yritteliäisyydestä ja rohkeudesta sillä eivät kaikki ujot ja hiljaiset edes pysty lähtemään sellaiseen työhön. En silti suosittele esittämään mitään vaan enemmänkin kehittämään niitä omia ominaisuuksia lisää. On aina helpointa kun pystyy olemaan oma itsensä kuitenkin.
Osittain kyllä, se parempi oma itsensä.
Paljon on kommentteja, että ei voi kun mitä siitä tulisi jos haistattaisin paskat asiakkaille tai lääkäri kiukuttelisi tai hoitaja murjottaisi jne. Oletteko te sitten luonnostanne murjottajia, kiukuttelijoita, äyskähtelijöitä?
Raskasta olisi jos pitäisi plus 40 vuotta vetää jotain täysin eri roolia töissä.
Onhan minullakin työminä, mutta ihan se on osa minua. Asiakkaiden kanssa hieman hillitympi minä, kahvihuoneessa vähän räväkämpi minä tai hiljaisempi minä. Minusta on moneksi.
Se, että en päästä kaikkea sontaa ihmisten silmille jos suututtaa, turhauttaa tms ei tarkoita ettennö olisi oma itseni. Olen se minä jolla on itsehillintä ja käytöstavat.
Minä pystyn olemaan töissä täysin oma itseni vain silloin, kun uppoudun täysillä tekemiseeni, eikä minun tarvitse olla sosiaalisessa vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa.