Kun alkaa olemaan 40v mittarissa niin rupeaa tämä kroppa näköjään hyytymään ja hajoamaan ihan kunnolla.
Vielä melkein 30 vuotta pitäisi töitäkin tehdä,,en taida kyllä siihen pystyä.
Kommentit (145)
Kuka edes haluaa elää nelikymppiseksi?
64.v mittarissa olen vielä työkykyinen jopa raskaisiin fyysisiin hommiin.
Mulla 40 kieppeillä alkoi vaivaamaan:
-esivaihdevuosioireet (unettomuus, rytmihäiriöt, aivosumu)
- tapaturmaisesti telotun nivelen nivelrikko
- refluksi
Kyllä näiden kanssa vielä pärjää, kun elää fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Odotas kun olet 160
Ai mää vai,soitan silloin viulua enkelibändissä.
Moni 60 v on paremmassa kunnossa kuin lösähtänyt 25 v.
Nivelrikko on kyllä inhottava vaiva. Ehkä sitten ammatinvaihtoa kehiin, jos ei paikat kestä nykyistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kroppa muuttui lasten saannin myötä, ei niinkään ulkonäöllisesti, mutta toiminnallisuudeltaan. Sain lapset vähän yli kolmekymppisenä, kohta täytän 40. Selkä, niska ja nivelet ovat älyttömän kipeät. Jaloissa on jatkuvasti plantaarifaskiittia tms vaivaa ja istuvien kenkien löytäminen on vaikeaa. PMS-oireet ja kuukautiset käytännössä hallitsevat elämää. Olen jatkuvasti väsynyt, enkä osaa enää nukkua kokonaisia öitä. Minulla on joko valtava nälkä tai päiväkausiin ei ole näläntunnetta lainkaan. Lääkärin mielestä kaikkia väsyttää, eikä vaihdevuosioireita voi tulla alle nelikymppisenä. Tunnen oloni noin satavuotiaaksi. En mitenkään usko jaksavani työelämässä vielä 30 vuotta, en meinaa jaksaa kevyttä työtäni nytkään.
Etsi parempi lääkäri. Ensivaihtarit todellakin alkaa aina monella nelikymppisenä. Kannattaa mennä asiaan perehtyneelle gynelle. Voi olla myös raudanpuutetta jäänyt raskauksista. Tuokin on niin yleistä, eikä hoideta mitenkään tai suostuta edes arvoja mittaamaan.
Onneksi nykyään pääsee myös ilman lähetettä moniin tutkimuksiin. Itse kävin puhdin kautta mittauttamassa raudan ja d-vitamiinitason. Molemmat oli surkeat. Aloin heti piristyä, kun arvot alkoivat korjaantua. Synlabissa oli ainakin naisille hormonien mittaukseen paketteja tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nelikymppisenä pitäisi vielä missään tuntua.Elintavat kuntoon ja liikuntaa oman kunnon mukaan,M44.
Kun on tehnyt ikänsä fyysisesti hyvin raskasta työtä, pakertanut tähän maailmaan muutaman lapsosen, niin kyllä se miestä kevytrakenteisemman naisen fysiikalla alkaa jo tuntua. N46
Sinä oletkin jo lähempänä viisikymppistä kuin nelikymppistä.
Hei kuule, olen minä ollut nelikymppinenkin. 😄 Enhän missään sanonut, että nyt vasta alkaa kroppa oireilla! Laitoin vain ikäni, kun sinäkin olit laittanut. 😉
Nelivitosena alkoi polven nivelrikko vaivata mutta on onneksi pysynyt aika ennallaan. Olen nyt 53.
Vaihdevuosioireita tuli päälle nelikymppisenä, otin suosiolla hormonit ja siitä lähtien olen nukkunut kuin tukki!
Vierailija kirjoitti:
Mitali sulle! Niin me ollaan erilaista tekoa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on aina hauska lukea, kun itse olen 50 v, sairaalloisen lihava, alkoholia 20 vuotta suurkuluttanut nainen. Ei niin pienintäkään terveysongelmaa, ei edes mitään vikaa veriarvoissa, verenpaineissa. Vaihdevuosivaivojakaan ei ole ollut muita kuin vuotovälien vaihtelu 46 ikävuoden jälkeen. Energiaa on ihan yhtä paljon kuin kaksikymppisenä, ei väsytä eikä ole vaivoja. Ilmeisesti olen saanut jonkinlaisen geenilottovoiton, tai sitten alkoholin suurkulutus on terveellistä :D
Ihan melkein tekee mieli sanoa, että hyvät geenit on siinä mennyt hukkaan...
Rapakuntoisella kroppa hajoaa jo nuorena. Kun on pitänyt kehostaan hyvää huolta, kroppa ei todellakaan ala hajoilla jo 0-vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me kovin erilaista tekoa olla. Omilla valinnoilla tehdään 90% krempoista.
t.eri
Vierailija kirjoitti:
Minulla kroppa muuttui lasten saannin myötä, ei niinkään ulkonäöllisesti, mutta toiminnallisuudeltaan. Sain lapset vähän yli kolmekymppisenä, kohta täytän 40. Selkä, niska ja nivelet ovat älyttömän kipeät. Jaloissa on jatkuvasti plantaarifaskiittia tms vaivaa ja istuvien kenkien löytäminen on vaikeaa. PMS-oireet ja kuukautiset käytännössä hallitsevat elämää. Olen jatkuvasti väsynyt, enkä osaa enää nukkua kokonaisia öitä. Minulla on joko valtava nälkä tai päiväkausiin ei ole näläntunnetta lainkaan. Lääkärin mielestä kaikkia väsyttää, eikä vaihdevuosioireita voi tulla alle nelikymppisenä. Tunnen oloni noin satavuotiaaksi. En mitenkään usko jaksavani työelämässä vielä 30 vuotta, en meinaa jaksaa kevyttä työtäni nytkään.
R_a_u_d_a_n_p_u_u_t_e
Googlaa Esa Soppi, raudanpuute ilman anemiaa
Olen 41v. On reumaa, nivelrikkoa, rintarangassa rappeumaa ja alaselässä madaltumaa. Käyn salilla kolme kertaa viikossa ja lenkillä ainakin kolme kertaa viikossa. Ei ole oikeastaan koskaan mitään kipuja eikä kremppoja. Ei se ole iästä eikä sairauksista kiinni, vaan siitä miten liikkuu, syö ja nukkuu. Niin, ja olen myös luopunut alkoholista kokonaan. Se on kyllä yksi myrkky millä saa itsensä huonoon kuntoon, mitä enemmän ikää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko oli ferritiini ja hemoglobiini, kun lääkäri ne mittautti?
Vierailija kirjoitti:
Mulla 40 kieppeillä alkoi vaivaamaan:
-esivaihdevuosioireet (unettomuus, rytmihäiriöt, aivosumu)
- tapaturmaisesti telotun nivelen nivelrikko
- refluksi
Kyllä näiden kanssa vielä pärjää, kun elää fiksusti.
Mulla oireet helpottivat rautakuurilla. Ferritiini lähtötilanne 9, nykyään 130. Olen kuin toinen ihminen. Lääkäreiden tuijottama hemoglobiiniarvo on koko ajan ollut viitearvojen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvi mitalia,en ole koskaan ollut mikään liikuntaihminen vapaa aikana,töistä saanut kuitenkin jonkillaisen kunnon ja sitkauden.Kyllä olet oikeassa että me ollaan erillaista tekoa ja siihen on tyytyminen.