Kun alkaa olemaan 40v mittarissa niin rupeaa tämä kroppa näköjään hyytymään ja hajoamaan ihan kunnolla.
Vielä melkein 30 vuotta pitäisi töitäkin tehdä,,en taida kyllä siihen pystyä.
Kommentit (145)
Kyllä nelikymppinen voi olla jo ihan kehäraakki jos ylipainoa tai joku sairaus ja ei liikuntaa sit siihen vielä joku fyysinen työ.
Mulla on todella fyysinen työ. Teen töitä kiireisessä ravintolassa ja meillä ei ole taukoja, se onkin osasyy hyvään kuntoon. Toki nukun hyvin joka auttaa asiaa
Teillä ei ole ihmisten nostelua tai kääntämistä kuten hoitoalalla. Sieltä lähtee pelkkää romua eläkkeelle vanhuspuolelta ainakin.
On kuitenkin keskiraskas työ. Nostellaan ja kannetaan paljon (kaljakorit, painavat laatikot, isot kattilat ja pakit, lautaspinot jne). Monella menee selkä, lonkat, olkapäät. Tiedän useita leikkauspöydälle joutuneita. Ei paljon 50+ työntekijöitä näy. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on nippanappa keski-ikäinen ja kroppa ihan p###na,väitän että jotain on tehty väärin että tuohon on päädytty.
Huijaatko itseäsi vai meitä? Miehen elinajanodote on suomessa 80 vuotta, eikö 40 ole silloin keski-ikäinen. Tosin itsellä polvi ja kyynärpään kolotukset ei johdu toimistossa istumisesta, toiset tekee vieläkin ruumiillista työtä.
Eihän siinä muuta väitettykkään,,nyt on kyllä lukemisen ymmärtäminen huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nelikymppisenä pitäisi vielä missään tuntua.Elintavat kuntoon ja liikuntaa oman kunnon mukaan,M44.
Hyvähän se on miehenä sanoa. Teillä hormonitasojen lasku on loiva alamäki, naisilla taas tulee kunnon romahdus n. 35-vuotiaana.
Mitä silloin 35vuotiaana tapahtuu? T.n33
"35-vuotiaana naisen terveys on käännekohdassa
35-vuotiaat naiset elävät terveytensä suhteen kriittistä vaihetta. Estrogeeni eli naissukuhormoni alkaa laskea voimakkaasti ja viitteitä erilaisista sairauksista on jo nähtävissä. "
https://areena.yle.fi/podcastit/1-61034411
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nelikymppisenä pitäisi vielä missään tuntua.Elintavat kuntoon ja liikuntaa oman kunnon mukaan,M44.
Hyvähän se on miehenä sanoa. Teillä hormonitasojen lasku on loiva alamäki, naisilla taas tulee kunnon romahdus n. 35-vuotiaana.
35-vuotiaat naiset elävät terveytensä suhteen kriittistä vaihetta. Estrogeeni eli naissukuhormoni alkaa laskea voimakkaasti ja viitteitä erilaisista sairauksista on jo nähtävissä. "
Kiitos kuuntelen tuon. kiinnostaa kun itellä endometrioosi (liikaa estrogeeniä) että mitä tapahtuu sit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Mä oon yli viiskymppinen ja kohtalaisessa kunnossa vieläkin, eilen kokeilin kuntosalilla leuanvetoja ja sain 10 toistoa.
Syökää terveellisesti ja liikkukaa niin kunto pysyy hyvänä<3
Kyllä nelikymppinen voi olla jo ihan kehäraakki jos ylipainoa tai joku sairaus ja ei liikuntaa sit siihen vielä joku fyysinen työ.
Mulla on todella fyysinen työ. Teen töitä kiireisessä ravintolassa ja meillä ei ole taukoja, se onkin osasyy hyvään kuntoon. Toki nukun hyvin joka auttaa asiaa
Teillä ei ole ihmisten nostelua tai kääntämistä kuten hoitoalalla. Sieltä lähtee pelkkää romua eläkkeelle vanhuspuolelta ainakin.
Arvasin että joku hoitsu tulee tähän kommenttiin pätemään.Sinulla ei ole hajuakaan miten kuormittavaa ravintolatyö on fyysisesti jos et sitä ole itse tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikorvaus auttaa yllättävän paljon, miehilläkin.
Ei se nyt niin ole, että kaikilla nelikymppisillä on jo vaihdevuodet puskemassa. Kyllä johtuu yleensä jostain muusta. Joko on ylipainoa, sairauksia ym.
Voi hyvinkin olla osalla syynä. Esivaihdevuosioireet voivat alkaa yli kymmenen vuotta ennen menopaussia. Jos menopaussi on jo 40-45-vuotiaana, niin oireet voivat alkaa jo 30+.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Mä oon yli viiskymppinen ja kohtalaisessa kunnossa vieläkin, eilen kokeilin kuntosalilla leuanvetoja ja sain 10 toistoa.
Syökää terveellisesti ja liikkukaa niin kunto pysyy hyvänä<3
Hoitsut on kyllä parempia uhriutumaan heidän työn raskaudesta kun te ravintolatyöntekijät jotka vaan lähdette alalta jos ei nappaa.
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin keskiraskas työ. Nostellaan ja kannetaan paljon (kaljakorit, painavat laatikot, isot kattilat ja pakit, lautaspinot jne). Monella menee selkä, lonkat, olkapäät. Tiedän useita leikkauspöydälle joutuneita. Ei paljon 50+ työntekijöitä näy. -eri
Miksi alanuoli? Sama kai se on, että mitä on nosteltu, jos lopputulos on pelkkää romua kummassakin tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kuuntelen tuon. kiinnostaa kun itellä endometrioosi (liikaa estrogeeniä) että
Sitä en osaa sanoa, että miten tuo endometrioosi vaikuttaa tuossa vaiheessa. Jossain oli, että vaihdevuodet saattavat alkaa tavanomaista aikaisemmin? Eli, jos haluat lapsia vielä, niin se kannattaa ottaa huomioon (siitä varmaan onkin ollut gynen kanssa puhetta).
Arvasin että joku hoitsu tulee tähän kommenttiin pätemään.Sinulla ei ole hajuakaan miten kuormittavaa ravintolatyö on fyysisesti jos et sitä ole itse tehnyt.
Molemmat ovat keskiraskasta työtä. Ravintolassa vielä kuumuus tuo oman kivan lisämausteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole ihmisten nostelua tai kääntämistä kuten hoitoalalla. Sieltä lähtee
Hoitsut on kyllä parempia uhriutumaan heidän työn raskaudesta kun te ravintolatyöntekijät jotka vaan lähdette alalta jos ei nappaa.
Pakko lähteä alalta, koska palkalla ei elä (huonopalkkainen osa-aikatyö). Hoitajana sentään pystyy elättämään itsensä, vaikkei sekään palkka nyt kovin hyvä ole.
En ole ylipainoinen mutta nyt on ollut liikunnasta taukoa ja huomaa, kun niveliä alkaa särkeä sen johdosta ihan seisoessa ja kävellessä. Myös väsymys on jatkuvampaa ja pahempaa.
Työtahti on kyllä kiihtynyt ihan älyttömäksi tehostamisen myötä. Jo kolmekymppisenä tekee tiukkaa. Työpäivän jälkeen ei jaksa muuta kuin maata sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Työtahti on kyllä kiihtynyt ihan älyttömäksi tehostamisen myötä. Jo kolmekymppisenä tekee tiukkaa. Työpäivän jälkeen ei jaksa muuta kuin maata sohvalla.
Työtahti tulee vaan kiristymään kokoajan et pian et saa enää edes sohvalla maata vaan tulet pelkästään nukkumaan ja tekemään töitä ja oikeastaan unetkin pitää jättää pois että tuottavuus ja kilpailukyky paranisi.
Ei ole rahaa syödä terveellisesti, kun tukia leikataan eikä saa vakituista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Kun on tehnyt ikänsä fyysisesti hyvin raskasta työtä, pakertanut tähän maailmaan muutaman lapsosen, niin kyllä se miestä kevytrakenteisemman naisen fysiikalla alkaa jo tuntua. N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on tehnyt ikänsä fyysisesti hyvin raskasta työtä, pakertanut tähän maailmaan muutaman lapsosen, niin kyllä se miestä kevytrakenteisemman naisen fysiikalla alkaa jo tuntua. N46
Sinä oletkin jo lähempänä viisikymppistä kuin nelikymppistä.
Kiitos ap tästä aloituksesta, hyvä muistutus mulle että alanpas taas pitkästä aikaa kävelemään töihin, laiskuuttani olen mennyt autolla. 40 lähestyy ja elintavat ovat hyvin puskat ja laiskat ja joka paikka kolottaa ja särkee, esim niska-hartiaseutu. Kai tässä nyt täytyy sitä kävelyä lisätä ja venyttelyt päälle, ei olisi ees iso vaiva. Miksi sitä ei sit tee? 🤔
Näitä on aina hauska lukea, kun itse olen 50 v, sairaalloisen lihava, alkoholia 20 vuotta suurkuluttanut nainen. Ei niin pienintäkään terveysongelmaa, ei edes mitään vikaa veriarvoissa, verenpaineissa. Vaihdevuosivaivojakaan ei ole ollut muita kuin vuotovälien vaihtelu 46 ikävuoden jälkeen. Energiaa on ihan yhtä paljon kuin kaksikymppisenä, ei väsytä eikä ole vaivoja. Ilmeisesti olen saanut jonkinlaisen geenilottovoiton, tai sitten alkoholin suurkulutus on terveellistä :D