Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän Teslakaan enää tee USA:ssa enää autoistaan kuin ehkä kolmanneksen..

Vierailija
14.11.2024 |

Pääkonttori on toki Texasissa.

Ja Nevadassa ja Texasissa on ihan merkittävää tuotantoa.

Mutta Shanghaissa tuotetaan yli puolet Teslan autoista ja Berliinissä satoja tuhansia per vuosi. Berliinin kapaaiteettia on ollut tarkoitus kasvattaa jopa miljoonaan per vuosi.

Miksi Elon Musk on lähtenyt poliittiseen toimintaan?

Itse olen sitä mieltä, että hänen pääsyynsä lähteä poliittiseen toimintaan, on ollut halu päästä käyttänään valtaa viranomaissääntelyn suhteen. Eli vähentää viranomaissäöntelyä, joka nyt USA:ssa ei muutenkaan ole mitenkään ihan valtavan tiukkaa.

Ajankäytöllisesti hänen ei ole mitenkään mahdollista olla joku kokopäivätoiminen poliittinen toimija, mutta päösemällä. lähelle Trumpia ja lahjoittamalla paljon rahaa hänen vaalikassaan, hänen on mahdollista päästä vaikuttamaan viranomaissäöntelyyn. Ja Musk olisi kai halukas myös toteuttamaan jotain suurnopeusjunayhteyksiä joissa on merkittäviä lainsäädännöllisiä esteitä Ameeikassa. Minun on vaikea uskoa että häntä kiinnostaisi niin paljon vain joku hallinnon "tehostaminen". Puolustushallinto on siellä se kaikkein suurin rahasyöppö ja ei Muskilla siihen varmaan ole mitään sananvaltaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon saa tietenkin Trumpilta vapautuksen tariffeista.

Siinä missä kilpailijoille lätkitään hinnankorotuksia.

Vierailija
2/2 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elon saa tietenkin Trumpilta vapautuksen tariffeista.

Siinä missä kilpailijoille lätkitään hinnankorotuksia.

Tämä on tietysti yksi mahdollisuus. Totta kai myös Trumpin oma MAGA-krääsä, joka kaikki tehdään Kiinassa, saa vapautuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän