Työkaveri kiinnostunut, miten kieltäytyä kohteliaasti
Eräs työkaveri on osoittanut kiinnostusta pidemmän aikaa ja hakenut kontaktia. On pyytänyt kahville (siis duunipaikalla) ja halunnut jutella. Suostuin nyt ja hän kysyy heti kärkeen että olenko parisuhteessa. Valehtelin nopeasti että tapailen erästä miestä. Oikeasti olen sinkku mutta en halunnut kertoa totuutta koska en ole kiinnostunut kyseisestä miehestä siinä mielessä. Olisiko pitänyt kertoa totuus? En vaan halua loukata häntä.
Kommentit (168)
Minusta on kunnioitettavaa ja kertoo sinusta hyvää, ettet halua loukata häntä. Pidä vaan kiinni siitä tarinasta että tapailet jo jotakuta ja olet ehdottomasti yhden miehen nainen (tai päinvastoin tai miten vaan, mutta siis varattu ja uskollista laatua). Se on ihan nätti tapa olla kiltti molemmille. Liikaa on tänä päivänä aivan turhaa itsekkyyttä ja toisen täydellistä huomiointikyvyttömyyttä. Kiitos, kun ajattelet toisenkin tunteita, etkä tahdo olla ilkeä tai käyttää tylyyttä torjuntaan!
mitä mies on kertonut itsestään on red flag. jos yrität suojella miehen tunteita olet liemessä. parempi hoitaa asia selkeästi, asiallisesti ja kohteliaasti. Negatiivisuutta kannattaa välttää koska tuollaiset tyypit yrittää vääntää itsestään uhria.
Olin väliaikaisessa työssä (teen keikkahommia). Eräs nainen oli kovin vilkas ja halusi aina jutella kanssani. Sitten eräänä päivänä hän tuli pöytäni viereen ja sanoi olevansa kiinnostunut minusta ja kysyi haluaisinko lähteä vaikkapa kahville hänen kanssaan töiden jälkeen. Sanoin että anteeksi mutta tunne ei taida olla molemminpuolinen.
Siitähän se helvetti repesi. Väitti minun ahdistelleen häntä, levitteli juorua. Puhuin pomon kanssa niin loppui sitten. Oli joku työllistetty eikä sitten enää näkynyt. Siirtyi toiseen toimipisteeseen.
Lähetteli vielä kuukausia myöhemmin viestejä henkkoht emailiin. En reagoinut. Erään raflaavamman viestin jälkeen laitoin kaverin textaamaan hänelle että kannattaa lopettaa yhteydenotot ja pihalla toikarointi ettei tarvi ottaa yhteyttä poliisiin.
Se tietenkin luuli että kaverini on tyttöystäväni ja alkoi pommittaan häntä.
Pyytelin kaverilta anteeksi. Kaveri vaan totesi että hänestä on ihan hauskaa kusettaa moista stalkkeria.
Jokseenkin kiusallinen tilanne. Itse en kyllä lähtisi flirttailemaan kenenkään kanssa, jos en tietäisi mahiksia olevan. No, tsemppiä vain kaikille, jotka tuossa tilanteessa olette.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin työpaikoilla on selvä sääntö ettei suhteita saa olla. Tai sitten se on työpaikan vaihto.
Laitappa esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin työpaikoilla on selvä sääntö ettei suhteita saa olla. Tai sitten se on työpaikan vaihto.
Laitappa esimerkkejä.
Kaikki joiden emoyhtiö on jenkkiläinen firma. UPS esimerkiksi. Ei niitä kiinnosta Suomen lainsäädäntö tms. Jenkkien kanssa tulee muutenkin mielenkiintoisia tilanteita kun ne ei aina tajua. Yhtään mitään. Onneksi ei tartte enää vääntää ratakiskosta.
Vierailija kirjoitti:
Hän näki sen heti sinusta, että olet nuori, kokematon ja liian kohtelias ja hän iski kiinni sinuun. Ei sinun tarvitse olla hänelle kohtelias ja suojella häntä.
Mitä helvettiä se sinussa ruppanassa mukamas näkee?
vuosi sitten