Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri kiinnostunut, miten kieltäytyä kohteliaasti

Vierailija
13.11.2024 |

Eräs työkaveri on osoittanut kiinnostusta pidemmän aikaa ja hakenut kontaktia. On pyytänyt kahville (siis duunipaikalla) ja halunnut jutella. Suostuin nyt ja hän kysyy heti kärkeen että olenko parisuhteessa. Valehtelin nopeasti että tapailen erästä miestä. Oikeasti olen sinkku mutta en halunnut kertoa totuutta koska en ole kiinnostunut kyseisestä miehestä siinä mielessä. Olisiko pitänyt kertoa totuus? En vaan halua loukata häntä. 

Kommentit (206)

Vierailija
161/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mies on kertonut itsestään on red flag. jos yrität suojella miehen tunteita olet liemessä. parempi hoitaa asia selkeästi, asiallisesti ja kohteliaasti. Negatiivisuutta kannattaa välttää koska tuollaiset tyypit yrittää vääntää itsestään uhria.

Vierailija
162/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin väliaikaisessa työssä (teen keikkahommia). Eräs nainen oli kovin vilkas ja halusi aina jutella kanssani. Sitten eräänä päivänä hän tuli pöytäni viereen ja sanoi olevansa kiinnostunut minusta ja kysyi haluaisinko lähteä vaikkapa kahville hänen kanssaan töiden jälkeen. Sanoin että anteeksi mutta tunne ei taida olla molemminpuolinen.

Siitähän se helvetti repesi. Väitti minun ahdistelleen häntä, levitteli juorua. Puhuin pomon kanssa niin loppui sitten. Oli joku työllistetty eikä sitten enää näkynyt. Siirtyi toiseen toimipisteeseen.

Lähetteli vielä kuukausia myöhemmin viestejä henkkoht emailiin. En reagoinut. Erään raflaavamman viestin jälkeen laitoin kaverin textaamaan hänelle että kannattaa lopettaa yhteydenotot ja pihalla toikarointi ettei tarvi ottaa yhteyttä poliisiin.

Se tietenkin luuli että kaverini on tyttöystäväni ja alkoi pommittaan häntä.

Pyytelin kaverilta anteeksi. Kaveri vaan totesi että hänestä on ihan hauskaa kusettaa moista stalkkeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin kiusallinen tilanne. Itse en kyllä lähtisi flirttailemaan kenenkään kanssa, jos en tietäisi mahiksia olevan. No, tsemppiä vain kaikille, jotka tuossa tilanteessa olette.

Vierailija
164/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin työpaikoilla on selvä sääntö ettei suhteita saa olla. Tai sitten se on työpaikan vaihto.

Laitappa esimerkkejä.

Vierailija
165/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin työpaikoilla on selvä sääntö ettei suhteita saa olla. Tai sitten se on työpaikan vaihto.

Laitappa esimerkkejä.

Kaikki joiden emoyhtiö on jenkkiläinen firma. UPS esimerkiksi. Ei niitä kiinnosta Suomen lainsäädäntö tms. Jenkkien kanssa tulee muutenkin mielenkiintoisia tilanteita kun ne ei aina tajua. Yhtään mitään. Onneksi ei tartte enää vääntää ratakiskosta.

Vierailija
166/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän näki sen heti sinusta, että olet nuori, kokematon ja liian kohtelias ja hän iski kiinni sinuun. Ei sinun tarvitse olla hänelle kohtelias ja suojella häntä. 

Mitä helvettiä se sinussa ruppanassa mukamas näkee?

Vierailija
167/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurat makeasti ehdotuksille. Vakavoidut sitten ja sanot: "sorry, musta tää oli niin hyvä vitsi".

Vierailija
168/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu ei ole kohteliasta.

Vierailija
169/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös tosi hanakka tapaus, eikä luovuttanut. Totesin että mun mies ei tykkäisi yhtään jos kuulisi tästä ja ilmoitan työnantajalle, jos ei lopeta. 

Ei lopettanut. Sanoin miehelleni, niin mies kävi ruokkiksella tuomassa mulle aterian ja jututti jätkää. Työnsi työpöydän nurin ja ajoi kaverin seinää vasten. Aika hiljasta poikaa oli sitten. 

Olin asiasta kyllä sanonut jo ja totesin että toi ahdistelu vie yöunet ja ei ole kiva tulla töihin huonoon ilmapiiriin. 

Mun mies on oikeasti hyväsydäminen iso nallekarhumies.

Ei häntekisi pahaa kärpäsellekään. Välillä hänen pitää pelotella että viesti menee perille.

Vierailija
170/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli myös tosi hanakka tapaus, eikä luovuttanut. Totesin että mun mies ei tykkäisi yhtään jos kuulisi tästä ja ilmoitan työnantajalle, jos ei lopeta. 

Ei lopettanut. Sanoin miehelleni, niin mies kävi ruokkiksella tuomassa mulle aterian ja jututti jätkää. Työnsi työpöydän nurin ja ajoi kaverin seinää vasten. Aika hiljasta poikaa oli sitten. 

Olin asiasta kyllä sanonut jo ja totesin että toi ahdistelu vie yöunet ja ei ole kiva tulla töihin huonoon ilmapiiriin. 

Ei häntekisi pahaa kärpäsellekään. Välillä hänen pitää pelotella että viesti menee perille.

Kyse ei ole siitä onko mukava nallekarhu vaan se ettei ymmärrä kun sanotaan "Ei." Ei ymmärrä edes kun sanotaan "Ei!"

Tuollaisista saa riesan vuosiksi. Kivat kiltit miehet saattaa olla sisältä läpimätiä.

Vierailija
171/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena monenlaista miestä yrittämässä. Oli herkkää, kovista, uskovaista, tummaa, vaaleaa...... ja monelle jouduin sanomaan jollakin tavalla ei. Mutta olen lämmin, empaattinen ja eloisa että olin kai helppo miesten mielestä ja kun kieltäydyin sain monelta vihaa, halveksuntaa, minusta valehdeltiin, levitettiin keksittyjä juoruja, mun nimissä lähetettiin pilakirjeitä, sain jopa monivuotisen vihamiehen joka soittelee hämyjä, tuo pihallemme pelottavia viestejä ym. että tallaista pakeista seurasi minulle.

Vierailija
172/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää kyllä työpaikoilla on puhuttu parisuhteista, seurustelusta, eroamisista, vaikka ei olla oltu kuin työkavereita. Taukotiloissa ja tauoilla tietenkin eli silloin kun ollaan pidetty taukoa töistä. Minusta on ollut mukavaa, kun ihmiset jakavat kokemuksiaan elämästä, siellähän sitä on tullut vietettyä iso osa elämästä. Minä olisin varmaan vastannut, että en tällä hetkellä ja katsonut vähän tarkemmin, miltä työkaveri näyttää. Ja kysynyt vastakysymyksen parisuhteesta melko neutraalisti siihen perään. Ei sitä koskaan tiedä, vaikka olisi sittenkin pienen harkinnan arvoinen tapaus. Ainahan voi sitten sanoa, että ollaan vaan kavereita, jos ei nappaa. Työkaverit voi kuitenkin olla samanhenkisiä noin lähtökohtaisesti.

Vierailija
173/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen mennä nussimaan vaimoaan.

Vierailija
174/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kiinnostuneelle, että lähettää kuvia siittimestään ja sitten ilmoita asiasta pomolle, poliisille ja sen perheelle. Loppuu se kiinnostelu kerrasta.

Vierailija
175/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitappa esimerkkejä.

Jaahas, sellainen käskytys pikku runkkarilta tällä kertaa.

Vierailija
176/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä pillua!

Vierailija
177/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu käskee poikaystävän työpaikalle riehumaan??Vai oikea nallekarhu..on asiallisempiakin tapoja hoitaa asiat.taisit vain hakea poikkiksen hyväksyntää .

Vierailija
178/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävä vaan uhkailemaan..suojelemaan.puhtoista impeä.kyllä akat o hulluja..esimiehelle voi mennä kertomaan tilanteista..terv esimies

Vierailija
179/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyt ihan suoraan ja kohteliaasti. Ei tarvitse edes vaivautua valehtelemaan sillä yksityisasiasi eivät kuulu hänelle. Mikäli tulee ongelmia niin pomotasolle tietoa asiasta että saadaan pillunkipeä, epätoivoinen nulikka vaikka takaisin äitinsä helmoihin kasvamaan ja elätettäväkseen. 

Vierailija
180/206 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä panettaa ja siksi se kiiinnostui. Tuskin mitään järkevää syytä on että mies kysyy oletko sinkku joten miestä vaan panettaa ja se haluaa sinua panna.

Onko olemassa jotain muitakin syitä, miksi miehet kiinnostuvat naisista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi