Työkaveri kiinnostunut, miten kieltäytyä kohteliaasti
Eräs työkaveri on osoittanut kiinnostusta pidemmän aikaa ja hakenut kontaktia. On pyytänyt kahville (siis duunipaikalla) ja halunnut jutella. Suostuin nyt ja hän kysyy heti kärkeen että olenko parisuhteessa. Valehtelin nopeasti että tapailen erästä miestä. Oikeasti olen sinkku mutta en halunnut kertoa totuutta koska en ole kiinnostunut kyseisestä miehestä siinä mielessä. Olisiko pitänyt kertoa totuus? En vaan halua loukata häntä.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimin asiantuntijaorganisaatiossa ja vanhemmat naiset ovat iskeneet minut työpaikan illanvietoissa. Pikkujoulut olleet ne pahimmat. Aina sama juttu. Tietävät että annan ja siksi ovat kimpussani. Pikkujoulut taas ensi viikolla.
Ja muuten, jokainen nainen ovat varattuja.
Eivätkä ole. Oletteko te kaikki ihan unessa tänään?
Voi kun tietäisit :) Onhan se liikuttavaa että joillekin ihmisille tämmöiset perusasiat ovat pelkkää fantasiaa.
Perusasiat? :D Minä olenkin työssäni huippuammattilainen enkä mikään pikkujoulujen panokonelelu. :)
Joillakin työpaikoilla on selvä sääntö ettei suhteita saa olla. Tai sitten se on työpaikan vaihto.
Olisiko pitänyt kertoa totuus? Oletko yli kuusivuotias? Ihanko vakavissasi olet sitä mieltä että valehteleminen, missään tilanteessa, on parempi vaihtoehto kuin totuuden puhuminen?
Sekö ei loukkaa että puhut paskaa? Kyllä aikuinen ihminen kestää totuuden kuulla. Paskapuheita ei tarvitse kenenkään sietää.
No miten sitten tämmöinen ongelma hoidetaan: Olet jossain firman juhlien jatkoilla ja oman firman työkaverimiehet eivät anna sinkkutyökaverinaisen tutustua muihin paikalla oleviin miehiin vaan tulevat pilaamaan ne tilanteet?? Mitä siinä pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimin asiantuntijaorganisaatiossa ja vanhemmat naiset ovat iskeneet minut työpaikan illanvietoissa. Pikkujoulut olleet ne pahimmat. Aina sama juttu. Tietävät että annan ja siksi ovat kimpussani. Pikkujoulut taas ensi viikolla.
Voi kun tietäisit :) Onhan se liikuttavaa että joillekin ihmisille tämmöiset perusasiat ovat pelkkää fantasiaa.
Perusasiat? :D Minä olenkin työssäni huippuammattilainen enkä mikään pikkujoulujen panokonelelu. :)
Minä olen molempia.
Vierailija kirjoitti:
No miten sitten tämmöinen ongelma hoidetaan: Olet jossain firman juhlien jatkoilla ja oman firman työkaverimiehet eivät anna sinkkutyökaverinaisen tutustua muihin paikalla oleviin miehiin vaan tulevat pilaamaan ne tilanteet?? Mitä siinä pitäisi tehdä?
Esimerkkinä tanssilattialla oman firman työkaverimies käski tutustumaan tulleen ulkopuolisen vieraan miehen painua siitä ttuun, että tässä on nyt meillä oma porukka. Ei tekis just sen työpaikan takia mieli alkaa rähjäämään työkaverille, että anna mun tutustua jos sitä ite haluan. On niitä monia hankalia tilanteita ollu.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi sanoa vaikka näin:"Voitteko mennä muualle siitä, olin keskustelemassa tämän miehen kanssa". Vaikuttaako toimivalta? Vai etkö pysty sanomaan kun olet tottunut vaan selkä kyyryssä tekstaamaan niin verbaalinen kontakti elävässä elämässä ei onnistu millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen molempia.
Kyllä se toinen puoli tuossa vesittää huippuammattilaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta sanoa suoraan, että et ole kiinnostunut.
Pakit ovat arkipäivää meille miehille. Teemme varsin usein turhan toiveikkaita johtopäätöksiä, jos nainen juttelee kanssamme leppoisasti ja hymyilee. Olen saanut työpaikalla/baarissa/yliopistolla pakkeja ihan suorin sanoin. Toisinaan olen ymmärtänyt yskän vasta kun työ-/opiskelukaveri on ottanut etäisyyttä. Eipä se ollut maailmanloppu. Osasta olen haaveilut edelleenkin kättä käyttäessäni, osa on häipynyt mielestäni. Sinällään mielenkiintoista havaita, että ketkä kiihottavat pakkienkin jälkeen.
m44
"Teemme varsin usein turhan toiveikkaita johtopäätöksiä, jos nainen juttelee kanssamme leppoisasti ja hymyilee."
Olen
tämän huomannut vähän eri syystä. Olen ollut leppoisa juttelija, joka hymyilee, ja miehet ovat olleet useammin kuin kerran pari todella tylyjä, suorastaan ilkeitä välillä. Olen tulkinnut tämän niin, että mies kuvittelee, että olen hänestä kiinnostunut, ja koska hän ei ole kiinnostunut minusta, hänen mielestään on parasta olla tyly ja mulkero, jotta lopettaisin hymyilemisen ja jutustelun (joka hänen mielestään on kiinnostusta). Olenkin vähentänyt hymyilyä aika radikaalisti. Varsinkin komeille miehille, joista en ole kiinnostunut, olen itsekin nykyään mieluiten tyly.
En aina oikein ymmärrä miehiä.
Olen ihan tavallisen näköinen 55-vuotias nainen.
Unohtui mainita, että sitten, kun olen itse tyly, minulle ollaan paljon ystävällisempiä kuin silloin, kun hymyilen. Tätä en tajua miehissä. Hymyilevä nainen on vihollinen, paitsi jos hän on kiinnostava. Hän ei ole ihminen. Jos nainen hymyilee, mies on ystävällinen vain, jos nainen on kiinnostava. Ei-kiinnostavalle hymyilevälle naiselle pitää olla tyly. Miksi?
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi sanoa vaikka näin:"Voitteko mennä muualle siitä, olin keskustelemassa tämän miehen kanssa". Vaikuttaako toimivalta? Vai etkö pysty sanomaan kun olet tottunut vaan selkä kyyryssä tekstaamaan niin verbaalinen kontakti elävässä elämässä ei onnistu millään.
Ei vaikuta kun siitä suututaan ja se näkyy pitkään. Eikä kukaan hiprakassa sitä käskyä ota tosissaan. Tulee vaan ääää älä viitti tuu tänne ja mölyäminen ympärillä jatkuu.
Kysy työkaveriltasi onko hänellä erikoisen suuri varustus, jos vastaus että ihan normaali heppi,
sano ettei sitten kiinnosta. Mikäli sanoo jotta suuri on suoros, vastaa ettei kiinnosta kun semmonen ottaa kipiää hässiessä.
T.Sonja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta kun siitä suututaan ja se näkyy pitkään. Eikä kukaan hiprakassa sitä käskyä ota tosissaan. Tulee vaan ääää älä viitti tuu tänne ja mölyäminen ympärillä jatkuu.
No sieltä idioottien keskeltä voi siirtyä muualle, mikä pakko siellä on olla. Mitä sitten jos joku siitä suuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkinä tanssilattialla oman firman työkaverimies käski tutustumaan tulleen ulkopuolisen vieraan miehen painua siitä ttuun, että tässä on nyt meillä oma porukka. Ei tekis just sen työpaikan takia mieli alkaa rähjäämään työkaverille, että anna mun tutustua jos sitä ite haluan. On niitä monia hankalia tilanteita ollu.
Niin no, jos on ihan v***n nössö niin sitten pitää vaan kärsiä. Ei ole pakko olla, oma valinta. Myötäilyllä et saavuta mitään - tässäkään asiassa.
Mitä sittenkö jos joku suuttuu, no pitäs pärjätä vielä siellä töissäkin jatkossa. Kai siihen vois prkeleen huutaa, mutta ei kukaan halua, että työarki vaikeutuu. Kännissä juhlissa työkaveritkin on erilaisia, ei mee puhe aina perille eikä lueta tilanteita oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli noin kävisi niin saisi työkaverimies lähdöt heti ja sellaisilla sanavalinnoilla että varmasti ymmärtäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes käyt tuollaisissa pikkujouluissa?
Olet toiminut kohteliaasti sinuun ihastunutta työkaveriasi koskien kertoessasi hänelle valkoisen valheen siitä, että sinä tapailet jotain toista miestä. Vaikka kyseessä olikin epätosi kertomus, se on silti hyväksyttävissä, koska halusit olla hienotunteinen sinuun ihastunutta työkaveriasi kohtaan kieltäytyessäsi treffeistä hänen kanssaan. Sinulla on oikeus kieltäytyä. -Ylipäätään työpaikkasuhteita kannattaisi pyrkiä välttelemään, koska niistä voi tulla suuria rasitteita moneksi vuodeksi eteenpäin jos ne epäonnistuvat, mutta koska oma isäni ja äitini jakoivat saman työpaikan keskenään, kokemusperäisesti voin kertoa senkin, että ei ole viisasta jos aviopari on samassa työpaikassa, samoissa tehtävissä. Meillä perheessä näkyi suurena rasitteena se, että samalla työpaikalla olleet isä ja äiti puhuivat työjuttuja myös vapaa-aikanaan, ja ylipäätään kyseinen firma oli joka aamu, päivä, ilta, yö, arkipäivä ja vapaapäivä läsnä perheessämme.
Mikä kuorma? Oletko joku paketti makkaraa vai mikä?