Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen väärin kun jään aina porukan ulkopuolelle

Vierailija
13.11.2024 |

Olen opiskelija ja nyt olisi ehkä elämäni tärkeimmät hetken löytää ystäviä. Ensimmäisestä päivästä lähtien kuitenkin ryhmät vain syntyivät. Olen koittanut tutustua ryhmäläisiini ja käynyt opiskelijatapahtumissa, mutta ilmassa on aistittavissa sellaista varovaisuutta. TIlanne on se, että minusta tiedetään oikeastaan vain nimi jos sitäkään.

Kai se opiskelu sitten tärkeintä on, mutta jaksaako sitä yksin olla ja puurtaa usempaa vuotta? Ketään tuttavia tai ystäviä ei ole asuinpaikassani.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti jos olet vähän hiljaisempi tai introvertti, niin tulet jäämään ulkopuolelle ekstroverttien seurassa. Näin se on aina mennyt minullakin. Työyhteisöni on onneksi hyvin pieni, joten siellä voin olla oma itseni ja minut otetaan mukaan. Puolison suku on taas aivan painajainen. Juuri ja juuri jaksan kärvistellä nämä tapaamiset, joissa joukko äänekkäitä puhuu kilpaa toistensa päälle. Ei siinä hiljaisemmalla ole paljon sijaa. Tsemppiä!

Vierailija
22/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös ihmisiä, jotka kokevat herkästi ulkopuolisuudentunnetta myös tilanteessa, jossa joku muu ei sitä kokisi. Osittain kyse voi olla vain tunteestasi ja kokemuksestasi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali

Vierailija
24/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös ihmisiä, jotka kokevat herkästi ulkopuolisuudentunnetta myös tilanteessa, jossa joku muu ei sitä kokisi. Osittain kyse voi olla vain tunteestasi ja kokemuksestasi 

Mitä väliä jonkun muun kokemuksilla on? 

Vierailija
25/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu ajan myötä jollain tasolla. 

Vierailija
26/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa aloitin samassa mieheni kanssa, asuimme opiskelija-asunnossa, ympärillä perheitä.

Saimme 3 lasta ooiskelujen aikana ja appivanhemmat jatkuvasti ajoivat meitä opiskelurientoihin.

Mene muiden luo. Osallistu juhliin.

Vierailija
27/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakasn ei ole ystäviä, mutta netissä voi aina keskustella.

Vierailija
28/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole mitään varsinaista poikkeamaa, ei tilanne ole paha. Minulla on poikkeama aivoissa, mikä aiheuttaa sen että esim. puheeni saattaa täristä. Tämä on paljon vaikeampi tilanne. 

Vierailija
29/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jonkun harrastuksen ympärille keskittyviä opiskelijajärjestöjä? Niistä voisi löytyä helpommin samanlaista seuraa, jos yhteinen ala ei yhdistäkään. Itse löysin opiskelija-aikana paikkani näin, omia kurssikavereita hädin tuskin tunsin nimeltä muutaman. Sosiaalisia suhteita hoidin sitten koulun ulkopuolella. 

Vierailija
30/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole mitään varsinaista poikkeamaa, ei tilanne ole paha. Minulla on poikkeama aivoissa, mikä aiheuttaa sen että esim. puheeni saattaa täristä. Tämä on paljon vaikeampi tilanne. 

Määrittelet ap:n tilanteen vakavuuden?

Vierailija
31/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en löydä samanhenkistä seuraa kouluista tai töistä. Sitten jossain harrastetapahtumassa tulee juteltua ihan outojenkin kanssa kun on jotain yhteistä.

Tässäkin ketjusa on haukkumassa aloittajaa moni tosi ärsyttävä tyyppi. Pinnallisuutta täynnä ja pienikin kriisi niin kaverit katoaa heiltä. Kannattaa oppia tykkäämään itsestään. Harrastuksista löytyy yleensä paras seura. Juoruilijat ja ilkeät löytää toisensa. Näitä ne porukat on. 

Vierailija
32/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä, joilla on konkreettisia poikkeamia, on vielä tuplasti vaikeampaa. 

Vierailija
33/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka? 

Vierailija
34/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaat konkreettisella poikkeamalla? Meinaan eihän äänen tärinä sinällään ole ongelma, jos on muuten sosiaalisesti okei. 

Vierailija
35/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tulla tilaisuuteen susikännissä ja alkaa hakata pöytään seisovalla kalullaan.

Oon sen virheen tehnyt ja voin sanoa, että sanomista tuli.

Vierailija
36/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka? 

Ai että miten kuinka? Ai kuinka on vaikeampaa? No, katsos kun ap on ehkä "vain" hiljainen ja introvertti tai joskus varautunut. Minäkin olen. Ap voi päättää osallistua enemmän halutessaan. Minäkin voin. Mutta koska minulla on vielä lisäksi poikkeama, ihmiset suhtautuvat minuun ihmisestä riippuen ihmetellen, säälien,  nälvien tai paeten. Tai minun tulkitaan esim. olevan stressaantunut, vaikka kyse olisi vain poikkeaman aiheuttamista oireista. 

Vierailija
37/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde mukaan tutor- tai oppilaskunnan hallitustoimintaan tms. Siellä saat ihan 100% varmasti uusia ystäviä 😊 Kokemusta on!

Vierailija
38/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulella ei ole ystävää

Vierailija
39/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaat konkreettisella poikkeamalla? Meinaan eihän äänen tärinä sinällään ole ongelma, jos on muuten sosiaalisesti okei. 

Kyllä se on sosiaalinen ongelma. Ja lisäksi se aiheuttaa kipuja. Alan kohta syödä rauhoittavia.

Vierailija
40/58 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä, mikä se on. Ei sellaista oikeasti ole. On vain tuttavia aikuisiässä, useimmiten täysin epäluotettavia. Lue hyvää kirjaa, siinä sulle ystävä, joka ei petä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän