Mihin tarkoitukseen säästätte rahaa?
Itse säästän että pääsisin 55 vuotiaan eläkkeelle.
Kommentit (87)
Siihen ettei ole pakko käydä töissä.
Tällä hetkellä 2. kodin uima-altaaseen ja kaminaan. Lisäisi mukavuutta kesään ja talveen
Yritän kans jäädä töistä pois mutta heikolta näyttää.
Talon omarahoitusosuutta varten, että saisin ostettua talon missä asun vuokralla.
Ihan uteliaisuudesta: kuinka paljon olet laskenut, että sinulla pitää olla 55 vuotiaana säästössä, jotta voit jäädä tuolloin eläkkeelle?
Aikoinaan työttömänä otti päähän, kun ei ollut varaa pistää rahaa yhteen rahastoon, jossa minimi merkintä on 10 000 €. Siitä on ollut Kauppalehdessäkin juttuja muutamaan otteeseen sen satumaisista tuotoista.
Nykyisin olen onnistunut pitämään pakolliset kulut alle 1 000 €/kk (sis. mm. sähkö, vuokra, ruuat, matkakulut töihin). Vaikka sainkin vakityön, ei tee enää mieli kuluttaa mihinkään turhanpäiväiseen. Saan suurta mielihyvää, kun ylitän säästötavoitteet. Tänä vuonna näyttää siltä, että saan 7 000 € enemmän säästöön kuin alun perin laskeskelin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta: kuinka paljon olet laskenut, että sinulla pitää olla 55 vuotiaana säästössä, jotta voit jäädä tuolloin eläkkeelle?
Itse voin jäädä noin 46v, silloin säästössä (eli sijoituksissa enimmäkseen) on arviolta noin 850 tuhatta ja velaton asunto päälle.
Vierailija kirjoitti:
Muutto ulkomaille
Voin suositella!
23
En ole koskaan säästänyt rahaa, en ole säästäjä-tyyppiä mutten myös velkaantuja. Olen aktiivisesti nostanut tuloja koko ajan suuremmiksi samalla velkaantumatta. Tulot ovat jo monta vuotta olleet niin isot että tilin saldo ollut nousujohteinen koska en tarvitse kaikkea sitä rahaa joka sinne kuukausittain tippuu. Menot ovat laskeneet vuosien myötä kun kaikki on hankittu mitä tarvitsen. Saldo kasvaa tilillä itsestään ilman säästämistä. Kuukausimenot ovat siis pienemmät kuin tulot olleet sellaiset 10 vuotta:) Olen 50v. En omista kotia, olen vuokralla. Matkustan ja teen asioita joten elämä ei ole tylsää.
Tsekkiläiseen laatunaaraaseen puoleksi tunniksi . Puuttuu vielä 95€. Lisäksi sildenafil reseptiin että saa pikku vääpelin ylös . Silleen puuttuu 5€.
Eläkeikään tai sairauden varalle.
Säästän osakkeisiin, jotta voisin jäädä 60-vuotiaana leppostelemaan työelämästä. Tavoitteena 1 miljoonan euron salkku, kohta puolet kasassa. Aikanaan myös lapseni voi elää ainakin osittain pääomatuloilla, kun itse poistun tästä maailmasta.
Yksitoista ensimäistä vuotta menee 200000€ säästöistä, eläke tulee olemaan noin 1200€. Loppuvuodet kulutan 100000€. Aion elää maalaisunelmaa kaupungin lähettyvillä eteläsuomessa. Ap
En mihinkään. Eläke, auto, asunto ja arkkurahat on, loput pistän sileäksi.
Säästän samaan kuin AP. Tavoite on jäädä n. 52 v eläkkeelle.
Ton verran pitäis olla säästöjä.
"Keskimäärin hautajaiskulut ovat Suomessa noin 6 400 euroa, kertoo Suomen hautaustoimistojen liiton puheenjohtaja Ville-Pekka Jokela. Summa perustuu liiton jäsenyrityksiltään keräämiin tietoihin ja sisältää kaikki kulut perunkirjoituksesta pitopalveluun ja hautakivestä kuolinilmoitukseen."
Sen varalle, jos tulot loppuvat. Ei sitten heti samana kuukautena ole tili ihan nollilla.
Vierailija kirjoitti:
Noin 10 vuoden tulojen verranhan silloin pitäisi säästää, että voi loikoilla siihen asti, että alkaa eläke juosta, jos n. 65-v:na jää eläkkeelle. Tosin se eläke ei sitten kerry enää 55 vuodesta eteenpäin.
Saan säästöistä mielenrauhaa.