Sosiaalietuuksiin uusia leikkauksia - Hallitus hakee kymmenien miljoonien eurojen säästöjä.
Hallitus haluaa korostaa vanhempien ja sukulaisten vastuuta nuorten ja nuorten aikuisten pärjäämisessä ja turvaverkkona. Erityisesti leikkaukset kohdistuvat nuorten saamaan kuntoutus rahaan ja kuntouttamiseen:
Kommentit (277)
Älkää uskoa kaikkea mitä nettiin kirjoitetaan, etenkään jos se haukkuu, kritisioi tai on negatiivinen Suomea vastaan. Kyseesä on juurikin sitä mediassa tapahtuvaa vaikutussodankäytntiä josta meitä on toistuvasti varoitettu ja pyydetty olemaan jatkuvasti varuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tätä vihapuhe ja illinformaatio aloitusta ja ketjua nykyista hallitusta vastaan ei saa pois täältä millään ilveellä vaikka on pommittanut ylläpitoa ilmiannoilla jo kaksi päivää putkeen?
Eli et halua että hallituksen sikailupolitiikka tulee kansan tietoon?
Tiedät hyvin että haukku, kritiikki ja negatiivinen hallitusta kohtaan tulee rajan takaa ja on idän vaikuttamispropagandaa meidä hallitusta, meitä suomalaisia ja omaa Suomeamme vastaan.
Tämä loputon sinisilmäisyys on se syy, miksi länsimaissa on omat voineet kusta päin näköä jo iät ja ajat. Aina on teitä reppanoita, jotka lapsenuskossaan eivät suostu hyväksymään sitä, että kaikkien eniten tavallisten länsimaalaisten arkea vaikeuttaneet ovat ihan "meidän puolella". Ei mitkään kiinalaiset tai venäläiset.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ketju ja kaikki tänne kirjoittaneet on nyt ilmiannettu ja nettivinkattu poliisille vihapuheena, misinformaationa, disinformaationa, illinformaationa ja Venäjän vaikuttamisyrityksenä.
Muistithan vielä ostaa ja pukea pellenaamarin?
Vierailija kirjoitti:
Ketju ja kaikki tänne kirjoittaneet on nyt ilmiannettu ja nettivinkattu poliisille vihapuheena, misinformaationa, disinformaationa, illinformaationa ja Venäjän vaikuttamisyrityksenä.
Muista mainita samalla hallituksen vihapuhe ja toimet vähempiosaisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoa kaikkea mitä nettiin kirjoitetaan, etenkään jos se haukkuu, kritisioi tai on negatiivinen Suomea vastaan. Kyseesä on juurikin sitä mediassa tapahtuvaa vaikutussodankäytntiä josta meitä on toistuvasti varoitettu ja pyydetty olemaan jatkuvasti varuillaan.
Keskity sinä vaan nauttimaan klasun pilistä perseessäsi ja pidä turpasi tukossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 2000 tamperelaiskotia on saanut Kelalta ikävän kirjeen Nyt heidän pitää muuttaa
Onko pienituloisella lapsiperheellä enää varaa asua Tampereella?
https://www.aamulehti.fi/kolumnit/art-2000010787363.html?utm_medium=pro…
Kiitos hallitus.
Ei työttömillä enää tosiaan ole varaa asua yli 120 neliön asunnoissa, istua tuntitolkulla kuumassa suihkussa ja ostaa joka päivä 3 askia tupakkaa, näin kurjatksi se on mennyt.
Työttömien aikuisten raja asumistuessa neliöissä oli aikoinaan 37 neliötä yhdelle yksinasuvalle. (Nykyään vain vuokralla on väliä, ei neliöillä.)
Eläkeläisten raja, siis yksinasuvien, oli samaan aikaan 77. Myös asumis
Musta neliörajan saisi lisätä euromäärän oheen. Monella toimeentulotukea nostavalla tuntuu olevan nykyään ihme vaatimuksia miten pitää saada asua 50 neliön kaksiossa yksin, vaikkei työssäkäyvälläkään ole siihen varaa. Ei voida muuttaa pienempään ja halvempaan, "kun ne on koirankoppeja".
TIEDOKSI: toimeentulotuen määrät ovat aivan samat jokaiselle, työttömälle, työntekijälle, eläkeläiselle, opiskelijalle, joka ikiselle!
En yleensä kannata tämän hallituksen leikkauksia, mutta jos jostain pitää leikata, niin nuoren kuntoutusraha on ihan hyvä kohde. Moniko on tutustunut siihen? Esimerkiksi 16-vuotias kotona asuvat ammattikoulussa opiskeleva nuori voi saada 800e/kk. Rahan käyttöä ei seurata eikä sitä ole "korvamerkitty" kuntoutukseen. Käytännössä raha menee vaatteisiin, energiajuomiin, pleikkaan jne. On aivan eri asia, jos se menisi fysio-ja toimintaterapiaan, mutta jos näitä tarvitsee, niin saa ne ilmaiseksi esim. Kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Säästetään kymmenen miljoonaa ja aiheutetaan miljardin lisäkustannukset.
Onnea teille, ketkä äänestitte äärioikeistoa. Ette saa yhtään elintasomashanmuuttajaa ulos täältä, mutta saatte pahimmillaan omat toimeentulorajoilla elävät sukulaisenne kadulle.
Onko jo paljonkin porukkaa kadulla nukkumassa ja nälkään kuolleitä myös?
Vanhempien taloudellista vastuuta täysi-ikäisistä, mutta nuorista lapsista pitääkin lisätä.
Itse teen töitä terveydenhuollossa ja omien lasten kaikki opinnot on maksettu omasta pussista, ei ole saatu ikinä mitään Kela-rahoja lapsilisää lukuun ottamatta. Puoliso on sairauseläkkeellä työtapaturman vuoksi, eli hänellä eläke n. 1300.
Useamman tarinan olen kuullut potilailta, että heidän lapset "ahdistuu/masentuu/adhd...", että saavat kuntoutusrahan, ettei tarvii ottaa opintovelkaa ja eikä joudu armeijaan. Nämä ihmiset ovat jo ainakin kolmannessa polvessa Kelan elättejä. Lapsia yleensä on tehty vähintään kolme ja kaikilla on joku dg. sopivasti siinä kohdassa, kun opinnoista pitäisi jotain alkaa maksamaan itsekkin.
Vituttaa tuommonen ja kyllä, karehdin myös ilmaista rahaa, mitä nämä vellihousut saavat, kun itse yrittää itsensä huoltaa ja lapsia kouluttaa, etteivät ihan nääntyisi velkataakan alle. Nuoret toki tekevät töitä lomilla ja keikkaa myös opiskelun ohessa, mutta silti on rahat vähissä, vaikka niukasti kaikki eletäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietämäni kuntoutusraha on mennyt ihan johonkin muuhun kuin kuntoutumiseen. Sitä sai jossain vaiheessa todella avokätisesti ja äidit säästi niitä lapsille ajokorttia, autoa, matkailua ja jopa asuntoa varten. Ihan keskituloisia perheitä. Hyvä että tuen saamista hankaloitetaan. Lisäksi kukaan tietämäni nuori ei saanut opintojaan edes loppuun asti suoritettua tukiaikana, muistaakseni tilastojen mukaan vain yksi kolmesta edes kuntoutuu minkäänlaiseen jamaan.
Täyttä puppua koko ilkeä viestisi.
Se kertoo vain siitä, ettet halua kenenkään nuoren eli 29-vuotiaan saavan mitään kuntoutusta eli tippuvan todella sairaaksi.
Nää äidit kertoo ihan avoimesti asiasta esim. facebookin mammaryhmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 2000 tamperelaiskotia on saanut Kelalta ikävän kirjeen Nyt heidän pitää muuttaa
Kiitos hallitus.
Ei työttömillä enää tosiaan ole varaa asua yli 120 neliön asunnoissa, istua tuntitolkulla kuumassa suihkussa ja ostaa joka päivä 3 askia tupakkaa, näin kurjatksi se on mennyt.
Mistä sä vedit työttömät tähän? Muutkin kuin työttömät saavat asumistukia. Tv.työtön joka asuu pienehkössä kämpässä, ei lotraa kuumissa suihkuissa eikä tupakoi.
Minä olen kiitollinen hallitukselle siitä että tekee vihdoinkin toimia jotka olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kiitollinen hallitukselle siitä että tekee vihdoinkin toimia jotka olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten.
Sairaspäiväraha leikkaus, potkulaki, paikallinen sopiminen, kotitalousvähennyksen leikkaus.
"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen."
Pitäisi sijoittaa yrityksiin ja luoda lisää työpaikkoja, kyllä tekemätöntä työtä on paljon.
Pelkkä leikkaaminen on ihan tyhmää, kun pitäisi saada valtiolle lisää rahaa velkojen maksuun. Eikä sitä juurikaan tule kun työn verotuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hallitus.
4 hengen perheitä asuu vuokrakaksioissa.
Voit vain kuvitella pyykkien kuivatusta, kun pyykkiä pestään joka päivä.
No ei todellakaan ole joka taloyhtiössä. Olen asunut tähän mennessä vain yhdessä yhtiössä, jossa on pesutupa ja olen yli 40v.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hallitus.
Perheet voivat muuttaa Nurmijärvelle tai Lieksaan jossa halpaa.
Oon ihan suomalainen, ja mulla on paljonkin kritiikkiä hallitustamme kohtaan. Varmasti tämä impivaaralaisia peräkammaripersuja hamittaa, jotka muutenkin roikkuvat kaikilla mahdollisilla tuilla toivoen, että tämä on nyt se hallitus joka pelastaa Kelan armoilta