Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska luit viimeksi kirjan?

Vierailija
12.11.2024 |

Tarkoitan siis ihan fyysisen kirjan, ei mitään äänikirjaa tai digi-kirjaa. Minun mielestäni äänikirja on helppo, kuulokkeet päässä voi puuhata jotain muutakin samaan aikaan kun kuuntelee kirjaa. Fyysinen kirja vaatii paikalleen rauhoittumista ja asennetta. Viimeisen vuoden aikana olen lukenut vain tietokrijoja ihan fyysisenä kirjana, romaanit ja muut menevät jo äänikirjana.

Onko sinun lukutottumukset muuttuneet? Millä tavalla?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina monta kirjaa kesken, oikeita kirjoja luen nukkumaan mennessä ja saunassa kun taas äänikirjoille on tarve esim. bussissa tai lenkkeilemässä.

Viimeksi luin saunassa Elly Griffitsin Siniviittainen nainen (ensi saunakerralla saan loppuun), äänikirjana taas menossa Satu Rämön Jakob (tätä Hilduria olen menossa katsomaan teatteriinkin). Lisäksi aloitin äänikirjana englanniksi myös Frieda McFaddenin The Co-worker. Kuuntelen suht paljon englanniksi mutta lukemista en jaksa jos on äänikirjavaihtoehto (aina ei ole kuten Janet Evanovichin alkupään tuotannosta)

Vierailija
2/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen joka päivä fyysisiä kirjoja ja ihan huvikseni. E-kirjoja ja tieteellisiä artikkeleita luen töissä sähköisinä, ei huvita jatkaa samaa ruudun tuijottamista vapaalla. Olen lukenut kirjoja siitä asti kun lukemaan opin, se on rakkain harrastukseni ja minä nyt vaan pidän siitä käyttöliittymästä. Äänikirjoja saatan kuunnella esim. lenkillä ja salilla, mutta parhaat kirjat luen. Sillä tavoin pystyn nauttimaan hyvästä tekstistä parhaiten, kuunnellessa menee paljon ohi. Äänikirjoina yleensä on jotain toisarvoisia dekkareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula Havaste: Luode. Kertomus hakkapeliittojen sotaan lähtevästä nuorukaisesta.

Vierailija
4/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen.

Vierailija
5/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen fyysisiä kirjoja koko ajan työkseni.

Vierailija
6/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyslomalla otin asiakseni lukea Waltarin tiiliskivet ennen vuoden loppua. Sinuhe, egyptiläinen ja Mikael Karvajalka luettu jo, nyt menossa Mikael Hakim ja Turms Kuolematon vielä odottamassa.

Vierailija
7/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjojen kuunteleminen ei ole lukemista.

Vierailija
8/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänikirjojen kuunteleminen ei ole lukemista.

Jos lukisit, oppisit etteivät asiat ole niin mustavalkoisia kuin kuvittelet.

Vierailija
9/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjoja kesälomalla. Työviikkoina luen satunnaisesti, mutta paljon en jaksa. Pari kirjaa tulee luettua työvuoden aikana, kesälomalla sitten neljässä viikossa useampi. Äänikirjoja en jotenkin osaa kuunnella. En osaa rauhoittua niihin ja on hankalaa, kun ei saa itse säädellä "lukunopeutta" (tai voi kuunnella nopeammin, mutta nopeutta ei voi koko ajan vaihdella), eikä kuunnellessa voi palata kurkkamaan edellistä sivua. 

Vierailija
10/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tottumukset muuttuneet. Luen kirjat kirjoina, en ole innostunut äänikirjoista saati digikirjoista. Talvella luen enemmän kuin kesällä. Eilen sain loppuun kirjan Ayad Ahktar; Appesiininkuorten katu, en ole vielä valinnut seuraavaa luettavaa, on kaksi vaihtoehtoa; Clare Francis, Jääputous tai Eeva Joenpelto, Viisaat istuvat varjossa.

Vierailija
11/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina kirja mukana. Luen busseissa, tauolla töissä, pitkässä kassajonossa, odotushuoneissa jne. Viimeksi eilen sain kirjan luetuksi loppuun (Jojo Moyes: Elä rohkeasti). 

Vierailija
12/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen. Sain isänpäivälahjaksi Jaakko Kolmosen perinneleipäkirjan ja luin sen kannesta kanteen.

Vierailija
13/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä luen lapsille satukirjoja

Vierailija
14/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri lopetin Riikka Pulkkisen uusimman.

Vierailija
15/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen fyysistä kirjaa aina vessassa. Äänikirjaan ei riitä kärsivällisyys, vaan katson mieluummin tuubista videoita.

Vierailija
16/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen parhaillaan ,aina kun käyn paskalla kerkiän yhden sivun lukea.Kirja on pyykkikoneen päällä siinä sopivalla korkeudella.

Vierailija
17/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraikaa. Sen verran iso opus että edellisen sain loppuun lauantaina. Tavallisesti tahti on 4-5 kirjaa viikossa. Raskaampaa teosta saatan lukea pidempään mutta silloin muita siinä sivussa.

Vierailija
18/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaaja esitti: "Fyysinen kirja vaatii paikalleen rauhoittumista ja asennetta"

Kuinka paperikirjan lukeminen mielestäsi eroa siitä että kirjan sisällön lukee tiedostosta (PFD, eEPUB, yms) ekirjan lukulaitteella joka on saman kokoinen kuin paperikirja?

Vierailija
19/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri kirja kesken, ehkä kolmasosa luettu. Töissäkäynti häiritsee harrastuksia...

Vierailija
20/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen lähes päivittäin. Viime viikolla luin kolme kirjaa nyt on yksi kesken. Kesällä tulee luettua paljon vähemmän kuin talvella. Kirjoitettu teksti on kirjoitettua tekstiä oli se sitten paperilla tai näytöllä. Äänikirjojen kuunteleminen ei ole minun juttu. Olen kyllä yrittänyt sitäkin, mutta kokemus jää jotenkin haaleaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme