Jos Kelaan antaa ilmi tukien väärinkäyttäjän, mitä Kela tekee asialle?
Kommentit (56)
Näin ainakin meidän Kela tekee, lähettää kirjeen, kysyy miten asia on ja uskoo selityksen ja jättää asian siihen. Tässäkin tapauksessa ilmiantaja oli " yh:n" vuokraisäntä, joten luulisi, että kelakin olisi vähän enemmän tutkinut asiaa.
Ja siis tämä yh ei edes salaile sitä mitenkään. Ihan avoimesti on tällä pienellä paikkakunnalla avoliitossa tämän miehen kanssa ja yhteisiä lapsia tehdään jatkuvasti, mutta Kela ei vaan muka saa todistettua asiaa...
Kummallista... t. 51
Kyse on siis ihmisestä, joka hengailee puolet vuodesta ulkomailla ja nostelee peruspäivärahaa siltäkin ajalta. Taas oli ollut pidemmällä reissulla. Ainoa vaihtoehto ehkä sit on, että ei ole saanutkaan peruspäivärahaa, vaan elää esim sossun rahoilla. Tai sitten Kela ei ole tutkinut ensimmäistäkään ilmiantoa ja tyyppi jatkaa peruspäivärahojen nostelua. AP
koska mies ei kerran asu luonasi! Kyllähän sitä ihminen seurustella saa.
Mutta näitä en ymmärrä jotka ottavat avioeron tällaisen huijauksen vuoksi tai jotka eivät voi mennä naimisiin ettei menetä yh-korotuksia lapsilisistä tai asumistukia tai toimeentulotukia yms.
Enkä niitä jotka asuvat yhdessä täyspäiväisesti, mutta ovat vain siirtäneet kirjansa muualle. Ja sitten yhteiskunta maksaa kaiken
hän sinne ulkomaille työttömänä työnhakijana, jolloin pystyy nostamaan peruspäivärahojaan laillisestikin 3kk:n ajan ja palailee sitten taas takaisin? tuon 3kk ajanhan hän voi nostella asumistukeakin tekemättä rikosta. Keploiluahan tuo on, mutta jos näin toimii, ei tee kuitenkaan mitään laitonta
Vapaamuotoisella kirjeellä, vai onko Kelalla joku " hotline" moisia juttuja varten:)?
ollaan naimisissa, toisen lapsen ristiäispäivänä mies lähti baariin ja kavi paneskelee jotain vosua. Tunnusti aamulla ja pistin ukon pihalle HETI! Ei haettu avioeroa vielä silloin. Muutti kaverinsa luo asumaan. Meillä 2 tosi pientä lasta joten luonnollisesti mies käy täällä mun ja lasten luona hoitamassa ja tapaamassa lapsia.
No, olen äprahalla joten LUOJAN KIITOS saan asumistukea ja yh-korotuksen lapsilisään. Joulun aikaan kelan täti soitti ja kysyi ollaanko erottu? Paljon mies maksaa elareita, miten ne maksaa, koska tapaa lapsia ja missä? :O Moneen kertaan kysyi asutaanko yhdessä. Lopuksi totesi että tuet ovat vain niille jotka huolehtivat lapsistaan yksin. Mies ei siis saisi hänen mukaansa käydä täällä hoitamassa lapsia vaikka ovat vasta 1.1v ja 2kk. Se kuulema hänen mukaansa katsotaan yhdessä asumiseksi. :O Täti toivotti hyvää uutta vuotta ja ennen luurin kiinni laittamista sanoi " tarkastajat ovat meillä perässä koko ajan" . No, taisi tarkastajat tehdä työnsä kun ei meille ainakaan sen kummempia kyselyjä ole tullut. Eikä kelan tätikään soitellut...
No, miehen kaveri muuttaa tyttöystävänsä kanssa yhteen ja ollaan saatu asioita selviksi ja muutetaan huhtikuun alusta yhteen takaisin. Toivottavasti saadaan asiat kuntoon :/
Mä olen jo ilmoittanut kelalle etten tarvitse mitään tukia enää huhtikuussa...
Mahtoiko soittaja olla joku joka halusi tietää vain sun asioistasi. Vaikkapa naapuri tai joku miehesi hoito?
Anynoomistä s-postiosoitteesta. Katsot vaan netistä oikean toimiston s-postiosoitteen
rahaa... Mietit varmasti monesti, että miten itse saisit ylimääräistä?
Kyllä minuakin tukien väärinkäyttäjät vit...aa, mutta ei mulla tulis mieleenkään ilmiantaa ketään varsinkaan kaveria tai ihan ystävää. ei se edes olisi ystävyyttä sitten.. No, onneksi kaveri/ystäväpiirissäni moisia ei kyllä olekaan..
Kyseessä on tuomittu rikollinen (minua kohtaan tehtyjä rikoksia), joka vainoaa minua psykopaattisesti. Kyseessä ei siis ole Suomen kansalainen, jääköön jokaisen itsensä arvailtavaksi minkä maalainen tyyppi on... Varmaan arvaatte. Yritän päästä tästä tyypistä ja hänen vainostaan eroon, ja siksi käräyttelen häntä sinne tänne, jos vaikka saatais heivattua pihalle tästä maasta pikkuhiljaa. AP
Vierailija:
että mitä Kela oikeasti tekee? Kysyykö vaan jotain ja tyytyy vastaukseen, joka varmasti on näissä tapauksissa vale, vai lähteekö selvittämään pidemmälle. AP
Vierailija:
Kyseessä on tuomittu rikollinen (minua kohtaan tehtyjä rikoksia), joka vainoaa minua psykopaattisesti. Kyseessä ei siis ole Suomen kansalainen, jääköön jokaisen itsensä arvailtavaksi minkä maalainen tyyppi on... Varmaan arvaatte. Yritän päästä tästä tyypistä ja hänen vainostaan eroon, ja siksi käräyttelen häntä sinne tänne, jos vaikka saatais heivattua pihalle tästä maasta pikkuhiljaa. AP
sen suhteen kuinka täällä voi ulkomaalaiset rikolliset nostella tukia väärin perustein mitään tekemättä. Eli ulkolaisten sosiaalipummismi on saatava kuriin, ja mä ainakin teen kaikkeni käräyttääkseni jokaikisen. AP
Pitäis saada lisää tuomioita että saatais pihalle täältä koko tyyppi. AP
ja käräyttänyt saman ihmisen kahdesti. Kai sinä jo tuolla kokemuksella sitten jo tiedät mitä kela tekee kyseisille. Ei nähtävästi mitään jos tyyppi pystyy aina tekemään jekut uudestaan