Jos Kelaan antaa ilmi tukien väärinkäyttäjän, mitä Kela tekee asialle?
Kommentit (56)
mies ja nainen asuu yhdessä, mutta väittävät muuta, eli vaikka miehellä on kirjat muualla niin mitäs siihen on sanomista?
No, ymmärrän, jos koko elämä on tukien varassa.
Tiesittekö muuten, et jokaisesta avosuhteesta, jonka aikana haettu tukea, jää merkintä henkilötietoihin?
Vierailija:
Saatana miten itsekäs ajattelutapa sielläkin, " miksi välitän kun se ei ole MINULTA pois" . Anna mun kaikki kestää!t:22
Se on nimenomaan sinulta pois! Mistä luulet että nämä turhat tukieurot revitään? No, veromarkoista tietenkin. Niin, niistä joita sinäkin maksat, käytpä sitten töissä tai et.
mitenpä ne sitä vois tutkia, paitsi silloin jos toisella ei oo kirjoja missään, niin eri asia.
eiköhän toi oo taas kelan mammojen liikkeelle laittama kaupunki legenda, ettei ihmiset " uskaltais" kusettaa..
Ilmiannoin just yhden tyypin, jonka olin ilmiantanut jo ennenkin. Nyt teki saman jutun taas.
Miten niin ilmiantaja saa sakot jos antaa sen nimettömänä?
Ollaan muka erossa, mut asutaan silti saman katon alla. Eli toisella kirjat muualla.
Siitä saa kuulema hyvin rahaa.
Minun mielestäni noita tukia ei juurikaan voi väärinkäyttää. Jos seurusteleva pari haluaa asua eri asunnoissa, niin kai se on heille ihan sallittua.
Syytteenä petos ja oikeuteen meni.
Joutuu korvaamaan kaiken liikaa maksetun + Kelan oikeudenkäyntikulut.
Kallis paukku tuli!
Vierailija:
Syytteenä petos ja oikeuteen meni.Joutuu korvaamaan kaiken liikaa maksetun + Kelan oikeudenkäyntikulut.
Kallis paukku tuli!
Saako siellä käydäkään?
Vierailija:
Minun mielestäni noita tukia ei juurikaan voi väärinkäyttää. Jos seurusteleva pari haluaa asua eri asunnoissa, niin kai se on heille ihan sallittua.
Mies ja nainen naimisissa. Eroavat ja mies siirtää kirjansa vanhemmilleen. Pariskunta asuu kuitenkin yhä edelleen saman katon alla. Eivät koskaan ole oikeasti asuneet erillään tai eronneet vaikka paperilla se siltä näyttääkin.
Nainen nostaa asumistuen (jota ei saisi jos mies asuisi rehellisesti samassa taloudessa), samoin saa yksinhuoltajakorotuksen lapsilisiin. Joo, se korotus ei välttämättä niin iso summa ole, mutta varashan se on joka tuommosta tekee tukia huijatakseen! Ja asumistuesta tulee jo melkoinen potti vuodessa... saati mitä se on kymmenessä vuodessa minkä ajan tämä on jo jatkunut kyseisessä perheessä. Kyllä tuo yh-korotus lapsilisäänkin tekee jo mukavan potin kymmenessä vuodessa kun sen kertoo kahdella...
ollaan muka erossa, että saadan yksinhuoltajalisää. mutta käytännössä ollaan yhdessä ja lapsiakin tehdään tänä aikana.
naiivin kysymyksen...vauva roikkuu käsivarrella ja viesti lähti liian aikaisin. mua siis ihan aidosi kiinnosti, miten konkreettisesti tukia sitten väärinkäytetään. mulla ei ole tuttavia, joiden tietäisin niitä väärinkäyttävän, joten en tunne konkreettisia esimerkkejä aiheesta...
Nämä asumistuki ja yh-lisien huijaaminen on pientä verrattuna siihen miten työttömät nostaa päivärahoja vaikka tekevät duunii säännöllisesti.
Vierailija:
ollaan muka erossa, että saadan yksinhuoltajalisää. mutta käytännössä ollaan yhdessä ja lapsiakin tehdään tänä aikana.
Se elatusmaksuhan suurin potti siinä on, jos se tulee kaupungin kautta ja elatusvelvollinen on persaukinen ja saa ne anteeksi.
Siksi luulenkin, että tukien väärinkäyttäjät ovat jotain köyhiä syrjäytyneitä.
Sit jos näyttää siltä et on, niin sit siitä tehdään rikosilmoitus ja asia menee poliisin tutkintaan.
mitä se ilmianto hyödyttää? Jos on esim pariskunta joka " ei" asu yhdessä, toisella on kirjat muualla mutta asuu kuitenkin toisessa paikassa. Miten kela muka tutkii asiaa? joku tuolla vastasi että ensin kela tutkii itse, mutta miten?
tuleeko ne asuntoon laskemaan miehen ja naisen vaatteet ja saippuat ja käyttötavarat? Hah
Joo varmaan.