Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen lääkärikäynti lapsettomuushoitoihin ja mies ei tule mukaan

Vierailija
12.11.2024 |

Surettaa mennä yksin. Pelkään, että lääkäri pitää hoitoja vain minun ajatuksena. Olivatko teidän puolisot mukana lapsettomuushoitokäynneillä? Mies vetoaa töihin.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille on sanottu, että teidän molempien odotetaan tulevan vastaanotolle, niin se on sitten turha käynti, jos vain sinä Ap menet. Meillä tutkimukset aloitettiin siten, että mies meni ensin lääkäriasemalle ja antoi spermanäytteen. Siitä sitten heti selvisi todennäköiset syyt, miksi raskaustesti näytti aina vaan negaa. Tulosten perusteella menimme sitten yhdessä lapsettomuusklinikalle.

Vierailija
22/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuuden syy voi olla miehessä, sinussa tai molemmissa. Länsimaissa sperman laatu on laskenut kovin, joten voi olla, että vika on vain miehessä. Mutta ei sitä kannata säikähtää. Apua on saatavilla, mutta kyllä molempien pitää sitoutua hoitoihin ja mennä paikalle.

Vierailija
24/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sperma on jo tutkittu yksityisellä ja se oli hyvälaatuista. Oletan hänen silti tulevan mukaan, koska asia on yhteinen ja käynti kauan odotettu. Lisäksi minua sattuu sisätutkimus ihan vietävästi (endo).

Ap

Vierailija
25/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis ennen vastustanut hoitoja ja nyt viimein suostunut siihen, että ne aloitetaan. Siksikin mietin, että mitä lääkäri ajattelee kun näistä on kirjoitettu Kantaan. 

Ap

Vierailija
26/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis ennen vastustanut hoitoja ja nyt viimein suostunut siihen, että ne aloitetaan. Siksikin mietin, että mitä lääkäri ajattelee kun näistä on kirjoitettu Kantaan. 

Ap

Älä nyt hyvä ihminen mieti sitä, mitä lääkäri ajattelee asiasta. Pohdiskele sitä, mitä itse ajattelet ja toimi sen mukaisesti.

Vierailija
27/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa olla se hetki käsillä, kun pohdit mielessäsi onko miehestä isäksi. Ettei tuu sitten myöhemmin yllätyksenä, kun hoidat lapset yksin, käyt kokopäiväisessä työssä, teet kaikki kotihommat ja kuskaat lapset harrastuksiin jne.

Vierailija
28/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene nyt ensin yksin niin saat homman alkuun. Saat infoa ym. Toki on vakavan keskustelun paikka ja molempien pitää sitoutua hommaan jos meinaatte pariskuntana selvitä. Mutta toki voi yksinkin mennä hoitoihin jos mies ei haluakaan. 

Vierailija
29/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen töissä lapsettomuuspoliklinikalla.

Jos mies ei tule mukaan ensikäynnille se on turha. Asiaa ei laiteta eteenpäin toisinsanoen jos ette molemmat ole paikalla.

Eli mies mukaan tai siirrätte aikaa sellaiseen ajankohtaan että mies pääsee mukaan. 

Vierailija
30/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei tule mukaan ensikäynnille se on turha. Asiaa ei laiteta eteenpäin toisinsanoen jos ette molemmat ole paikalla.

Eli mies mukaan tai siirrätte aikaa sellaiseen ajankohtaan että mies pääsee mukaan. 

Niin. Kiitos sinulle. Tätä sanoin miehellekin, mutta hän ei välitä.

Ap

Vierailija
31/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen spe*ma tutkitaan ekana asiana aina. Sitten vasta munajohtimien tutkimus jne.

Vierailija
32/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua lasta. 

Vierailija
33/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisiko minun puolisona ymmärtää miestä paremmin tässä tilanteessa, mitä mieltä?

Ap

Sinun pitää nyt ymmärtää ettei mies halua lasta, ei ainakaan sinun kanssa.

Vierailija
34/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa pahalta. Tätä selvemmin ei voisi mies kertoa etukäteen, että hän ei halua lasta, eikä tule mitenkään osallistumaan perheen elämään ja lapsen hoitoon, jos sellainen syntyy. Sinä jäät täysin yksin, valvot yöt yksin, hoidat lapsen yksinhuoltajana ja mies tulee myös taatusti jättämään kotityöt yksin sinulle. Luultavasti joudut myös maksamaan lapsen kulut yksin.

Olisi helpompaa olla selkeästi yksinhuoltaja, niin olisi saman verran työtä, sanat kulut, mutta vähemmän katkeruutta vapaamatkustajamiehestä.

Vierailija
35/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typet mammat uskoo taas kaiken 🤣

Vierailija
36/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi aloitus ei voisi olla totta?

Vierailija
37/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei laiteta, jos saan kysyä? Eikö tuo ole vähän epäreilua? Kai tästä kerrotaan potilaalle?

Vierailija
38/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap on?

Hitusen alle 30-vuotta. Mutta minulle on leikannut kirurgi suositellut jo aiemmin pikaisesti IVF-hoitoja, endometrioosi on päässyt tekemään sen verran pahaa tuhoa, että levinnyt koko lantioon ja palleaan asti ärhäkkänä.

Ap

Vierailija
39/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei laiteta, jos saan kysyä? Eikö tuo ole vähän epäreilua? Kai tästä kerrotaan potilaalle?

En edes ole lapseton, mutta tuohan on täysin selvä  juttu. Jos hoidot on tarkoitus käydä läpi pariskuntana, joista kummastakin on tarkoitus tulla vanhempia, pitää loogisesti molempien käydä ensikäynnillä.

Mistä muuten tiedetään, kiinnostaako koko asia miestä, suostuuko hän hoitoihin tai onko hänellä realistiset odotukset hoidosta ja niiden vaikutuksista? 

Vierailija
40/50 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli peru se aika. Tuhlaat vaan omaa ja terveydenhuollon aikaa, sillä käynti on turha ilman miestä. Jos mies haluaa hoitoihin, hän tulee mukaan. Nyt tuhlaat vain kaikkien aikaa.