Ensimmäinen lääkärikäynti lapsettomuushoitoihin ja mies ei tule mukaan
Surettaa mennä yksin. Pelkään, että lääkäri pitää hoitoja vain minun ajatuksena. Olivatko teidän puolisot mukana lapsettomuushoitokäynneillä? Mies vetoaa töihin.
Kommentit (50)
Kyllähän siellä hyvä on mukana olla. Mutta jonkunlainen jouston varakin on oltava. Ihan jo sairastumisten takia. Minua yritti vuosia sitten vaimo painostaa mukaan neuvolaan kun olin melkein neljänkymmenen asteen kuumessa. Silloin sanoin että nyt en ole lähdössä.
Oletteko käyneet psykologilla vielä? Sellainenhan vaadittiin ainakin meidän klinikalla. He haluavat nimittäin tietääkseni erityisesti varmistua siitä, että vanhemmat tietävät, mihin ovat ryhtymässä ja ovat harkinneet sitä tarpeeksi perusteellisesti ja varmuudella haluavat hoitoihin.
Se ei halua sitä lasta. Sano että et mene yksin, niin näet, miten se tapahtuu, kun lasta ei tule ollenkaan.
Outoja neuvoja nämä että miehet pitää painostaa lasten tekoon. Mutta niinhän ne neuvoo. Hankkiudu salaa tai pakolla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siellä hyvä on mukana olla. Mutta jonkunlainen jouston varakin on oltava. Ihan jo sairastumisten takia. Minua yritti vuosia sitten vaimo painostaa mukaan neuvolaan kun olin melkein neljänkymmenen asteen kuumessa. Silloin sanoin että nyt en ole lähdössä.
Neuvola on eri asia kuin ensikäynti lapsettomuushoidoissa. Mies ei halua mennä, joten tutkimuksia ja hoitoja ei voida edes aloittaa. Molempien pitää haluta aloittaa lapsettomuushoidot. Ei riitä, että ap haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin täällä puhuttiin lapsettomuushoidoita jotka kestää kuukausia, jopa useamman vuoden. Neuvolareissut on sitten asia erikseen.
Älä nyt oleta, että teidän pitää käydä kaikki hoitokäynnit ja neuvolat sitten aikanaan yhdessä.
Hoidot ja lapsi maksaa, eli ymmärrän miestä kun on tässä vaiheessa vielä mielummin töissä. Varsinkin kun on sitten läsnä kun oikeasti tarvitaan
Vierailija kirjoitti:
Hoidot ja lapsi maksaa, eli ymmärrän miestä kun on tässä vaiheessa vielä mielummin töissä. Varsinkin kun on sitten läsnä kun oikeasti tarvitaan
Mitään hoitoja ei tule ilman miestä. Lisäksi julkisen puolen käynnit maksaa veronmaksajat. Ajan ja vähien resurssien hukkaamista mennä ensikäynnille turhaan. Siellä ei voi muuta kuin todeta, että hukkareissu.
Vierailija kirjoitti:
Mies on siis ennen vastustanut hoitoja ja nyt viimein suostunut siihen, että ne aloitetaan. Siksikin mietin, että mitä lääkäri ajattelee kun näistä on kirjoitettu Kantaan.
Ap
Mies ei oikeasti halua lasta. Hän nyt leikkii mukana sinun mieliksesi.
Tiedän tapauksen, jossa raskaus alkoi hoitojen avulla, ja sitten mies ilmoitti että hänellä on toinen, ja halua erota. Ja siis samaan aikaan oli siellä hoidoissa leikkinyt vaimon mieliksi haluavansa lasta.
Usko tekoja, älä puheita.
Jos haluat lapsen, jatka hoitoja, mutta älä luota tuohon mieheen tai hänen mukanaoloonsa. Pärjäät yksinkin. Itsellinen äitiys on hyvä vaihtoehto.
Koska lapsettomuushoitojen täytyy olla 100% pariskunnan yhteinen asia.
Lisäksi myös mies tutkitaan (esim kivekset), katsotaan painoindeksi, haastatellaan aiemmat sairaudet ja mahdolliset aiemmat raskaudet tai niiden yritykset, todetaan tupakoimattomuus ja muut nikotiinituotteet, alkoholin ja huumeiden käyttö, anaboliset steroidit. Tehdään lähetteet molemmista verikokeisiin ja otetaan allekirjoitukset molemmilta lupapapereihin jos jatkossa tarvitaan asiaa hoitaa yliopistosairaalassa.
Noi nyt ekaksi tuli mieleen mihin sitä miestä tarvitaan.
Se inferpolin työntekijä