Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne esim. Tampere ja Jyväskylä maaseutua?

Vierailija
12.11.2024 |

Mielestäni on ihan maaseutua.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on ainakin henkisesti täyttä maaseutua. Ei juuri mitään kulttuurielämää. Muutamat samat suvut pyörittävät kaupungin budjettia mielivaltaisesti. Keskusta olematon, toria ei olemassakaan ja ydinkeskusta täysin kuollut. Joku Pieksämäkikin on eloisampi. 

Vierailija
42/64 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä Tampereella että Jyväskylässä on maaseutua, samoin Helsigissä. Eli loppujen lopuksi koko Suomi on maaseutua, joku paikka vaan vähän tieämmin asuttua kuin toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadi vs. Lande ohjelmassa kaikki mikä ei ole pääkaupunkiseutua on "landea" Onhan se naurettavaa, että Turun kaupunkialueella elävä olisi jotenkin landempi kuin jossain Espoossa omakotitalossa asuva henkilö.

No muttaTurussa onkin viljeltyä peltoa ihan parin kilsan päässä keskustasta.

Vierailija
44/64 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on mun mielestä kaupunkeja.

Mä oon kotoisin Eurasta ja se on maalaista. (Mun mielestä)

Vierailija
45/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin Pohjois-Savosta maaseudulta ja asunut puolet elämästäni Kainuussa maaseutumaisessa taajamassa. Vuoden asuin Jyväskylän keskustassa ja se tuntui suurkaupungilta.

Vierailija
46/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla kun tulee Tampereelle niin siinä on landea jo tosi lähellä asemaa.

Vierailija
47/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on asukasluvultaan Jyväskylää pienempi mutta tuntuu isommalta keskusta suhteen. Kuopiossa on suht koht suuri ruutukaava keskusta.

Vierailija
48/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadi vs. Lande ohjelmassa kaikki mikä ei ole pääkaupunkiseutua on "landea" Onhan se naurettavaa, että Turun kaupunkialueella elävä olisi jotenkin landempi kuin jossain Espoossa omakotitalossa asuva henkilö.

Esi-isät söivät haarukalla ja veitsellä kun Helsingissä asui vain hylkeitä.

T:turkulainen.

Vierailija
49/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Tampere eikä Jyväskylä ole kokonaan maaseutua, mutta aika iso osa niiden pinta-alasta on. Esimerkiksi Tampereella suurin osa Teiskosta on paljon maaseutumaisempaa aluetta kuin kaupungin titteliä vailla olevien lähikuntien keskustaajamat.

Vierailija
50/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on paljon metsää.

Vierailija
51/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Mä olen kuullut, kun joku on sanonut Jyväskylästä kotoisin olevaa henkilöä "landepaukuksi".

Hesessä työhaastattelija sanoi haastateltavalle: "Puhiks sie junti suamea". Onkse niinku tota tsadin langee?

Vierailija
52/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoitsetuntoisimmat stadilaiset voivat näin väittää yrittäessään pönkittää pikku itsetuntoaan, mutta kaupunkeja ne tietysti ovat.

Vierailija
53/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on oikeasti ihän böndeä kun vertaa oikeasti isoihin kaupunkeihin maailmalla

Vierailija
54/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylästä en tiedä, mutta tuo Tamperehan on hinttien ja lesbojen pääkaupunki.

Vierailija
55/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan Hesoissa ei ole landea!

Juuri tulin pyöräreissulta Haltialan pelloilta ja Keskuspuiston metsistä. Landea on.

Vierailija
56/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere on selvästi kaupunki, mutta Jyväskylän keskustaan köröttelee kaaroillaan maalaisia pällistelemään isoja marketteja semmoisella voluumillä että se tuntuu ihan joltain maalaismarkkinoilta (jos tiedätte sen tungoksen tuppukylien torikokouksissa, kun kerrankin siellä tapahtuu jotain).

T: Jyväskylään 1/2 vuotta sitten muuttanut, nyt jo miettimässä muuttoa - vaikka sinne Tampereelle

Nuo sinulle ylittämätön asia? 

Vierailija
57/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudun käsite ei ole mielipideasia. Tampere tai Jyväskylä eivät ole maaseutua vaan kaupunkeja.

Toki kaupungin ja maaseudun raja on venyvä, muttei niin venyvä, että Jyväskylän tai Tampereen voisi määritellä maaseuduksi. 

Vierailija
58/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamperevon vielä kaupunki siellä keskellä maaseutua, Jkl on kyllä joku maalaiskaupunki. 

Kyllä se näin pks- seutulaisena vaan tulee kaikki kehä III ulkopuolella nähtynä maaseutuna. Paitsi Turku on kaupunki. 

Joskus 1700-luvulla turkulaiset ovat ajatelleet tuota Helsingistä.

Vierailija
59/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä kuollutta maaseutua lähellä.

Vierailija
60/64 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan Hesoissa ei ole landea!

Kovastihan täällä aina väitetään, että Helsingissä on enemmän lankea kuin landella. Ja mites Viikki ja lehmälaitumet ja pellot? Maaseutuahan se Helsinkikin on, keskusta vähän kaupunkimaisempi kuten muissakin Suomen maaseutukaupungeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi