Tunnetko ketään jota vaikeudet olisi vahvistaneet??
Vaikka näin usein väitetään, itse en tunne. Se ei ole vahvuutta mitä heillä on.
Kommentit (170)
Turhauttaneet ja kyynistäneet enemmän. En usko elämän enää muuttuvan hyväksi .
En. Ehkä jotkut löytää vaikeuksien jälkeen enemmän itsensä, ottavat enemmän vastuuta itsestään ja priorisoivat tärkeät asiat. Mutta jos näitä on tehnyt jo aiemmin niin ei vaikeuksista hyötyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Joitain vaikeudet rohkaisee.
Minua rohkaisee vain hyvät asiat kuten parempi palkka nyt uudessa työssä. M39
En tunne. Kyllä ne vastoinkäymiset näkyvät ihmisestä, jättävät ikuisen merkin, mutta ei todellakaan vahvista.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse
Sama täällä.😁
En, koska vaikeudet eivät vahvista vaan aiheuttavat traumoja, jotka aina tavalla tai toisella vaikuttavat ihmisen toimintaan ja itsetuntoon.
Joo, moniakin ihmisiä, itseni mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
En, koska vaikeudet eivät vahvista vaan aiheuttavat traumoja, jotka aina tavalla tai toisella vaikuttavat ihmisen toimintaan ja itsetuntoon.
Se riippuu kyllä ihan ihmisen sisäsyntyisistä ominaisuuksista, joita resilienssiksikin kutsutaan. Kannattaa vähän katsella ympärilleen, aina on ollut ihmisiä, jotka ovat ponnistaneet todella suurista vaikeuksista.
En usko. Vahvuus tulee yleensä ihan muualta kuin vaikeuksista. Esimerkiksi itseäni on vahvistanut hyvä perusturvallisuus lapsuudessa, läheiset ja erilaiset mahdollisuudet elämässä sekä kannustus ja tuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu kyllä ihan ihmisen sisäsyntyisistä ominaisuuksista, joita resilienssiksikin kutsutaan. Kannattaa vähän katsella ympärilleen, aina on ollut ihmisiä, jotka ovat ponnistaneet todella suurista vaikeuksista.
Eihän se tarkoita että he olisivat ponnistaneet niiden vaikeuksien ansiosta.
Mitä se se ap sit on jos ei vahvuutta? Itse tunnen kyllä moniakin. Mutta heillä ne vaikeudet on olleet ihan oikeita asioita: puoliso kuollut yllättäen ja hoidettaviksi on jääneet pienet lapset jne, tai oma terveys on romahtanut, onnettomuus tms. erittäin huonoista lapsuusoloista on ponnistettu koulutuksen kautta hyvään, tasapainoiseen elämään.
Jäin bussin alle. Verensiirrossa sain sitten saastunutta HIV-verta, mutta nyt on vahvempi olo kuin kuunaan!
Olen itse vahvistunut tietyiltä osin, mutta ei se paljon lohduta kun olen maksanut siitä niin kalliisti.
Mitä tässä tarkoitetaan vahvistumisella?
Minusta on tullut muista piittaamaton, kova ja kylmä ja vähän häikäilemätön että saan mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tarkoita että he olisivat ponnistaneet niiden vaikeuksien ansiosta.
Jossittelu ei kauheasti johda mihinkään. Jos joku vaikeista oloista lähtöisin oleva ihminen on menestynyt, on täysin mahdotonta sanoa, miten hänen elämänsä olisi mennyt, jos hän ei olisi niitä vaikeuksia kokenut. Voimme tarkastella vain lopputulosta. Mutta avainsanana tässä on resilienssi.
Vaikeuksista selviäminen on vahvistanut ja kasvattanut resilienssiäni. Sitä kautta olen vahvempi.
Minä itse