HS: Diplomi-insinöörien työttömyys kovassa kasvussa
Huutava työvoimapula! Pakko tuoda massoittain ulkomailta hippuosaajia!
Samalla diplomi-insinöörien työttömyys kasvanut 29% vuodessa, eli lähes kolmanneksella.
Erityistä tässä on se, että DI koulutus perinteisesti suojannut hyvin työttömyydeltä.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/hs-diplomi-insinoorien-tyottomyy…
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni DI nauttii aivan järjettömiä palkkoja, tienaavat paremmin kuin lääkärit. Onkin aika herätä, että onko järkeä maksaa 15000e kk palkkoja
Olen DI ja palkkani 4100. Perus asiantuntijatehtävä IT alalla. Ei alaisia. 8v työkokemus.
Itse olen rividuunari teollisuudessa, kolmivuoroa, palkka n. 3400 ennen veroja. Ei tarvinnut koulutusta ja tuuman paksuista CVtä + todistuksia + ties mitä muuta.
Tälleen vaan vertailuna
Ei suurta eroa elintasossa verojen jälkeen.
EIpä, siinä näkee hyvin verotuksen progression. Saat jotain, mitä, 4-5 vuotta lisää opiskella ja verojen jälkeen tienaat muutaman satasen lisää. Ei ainakaan minua hotsittaisi. Tietenkin mahdollisuus tienata on suurempi, oma palkka tuskin nousee tästä kummemmaksi jos samoissa tehtävissä pysyn.
Deittailen vain miehiä jotka on DI. Kun kerran pääsee makuun, muut ei kelpaa.
Usein naisen käsi "vahingossa" viivähtää hetken DI:n ylä-reidellä näiden istuessa vierekkäin sohvalla. Viimein nainen "horjahtaa" ja ottaa kädellä vastaan DI:n siittimen päältä. Koska käsi viipyilee siittimen päällä se alkaa nousta errktioon ja nainen alkaa puristella sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni DI nauttii aivan järjettömiä palkkoja, tienaavat paremmin kuin lääkärit. Onkin aika herätä, että onko järkeä maksaa 15000e kk palkkoja
Olen DI ja palkkani 4100. Perus asiantuntijatehtävä IT alalla. Ei alaisia. 8v työkokemus.
Itse olen rividuunari teollisuudessa, kolmivuoroa, palkka n. 3400 ennen veroja. Ei tarvinnut koulutusta ja tuuman paksuista CVtä + todistuksia + ties mitä muuta.
Tälleen vaan vertailuna
Joo joo. Sinä teet kolmivuoroa. DI tulee töihin, kun tullee - jos tulee
DI:llä kaikki viikonloput, illat, pyhät, joulut jne. vapaana. Vuorotyön tekijä kyllä tietää mistä puhutaan...
Vierailija kirjoitti:
Mistähän hatusta sinä tuon summan vedit? Tuollaista palkkaa nauttii korkeintaan joku johtaja.
Se on tarkoituskin. Hallitus kostaa suomalaisille eurovaalituloksen.