Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän elämää taas

Vierailija
12.11.2024 |

Huomenta päivää 

Tämä aamu aloitettu enskareilla ja sitten kahlasin tietämäni työpaikkailmoittelusivustot läpi. Mitään haettavaa ei tälle päivää löytynyt. Harmillista. Eikä edellisistä hauistakaan ole kuulunut mitään. Seuraavaksi sitten juoksulenkille ja sitten pari tuntia leikin rahoilla eli treidaan (toki jo aamulla katsastettu sitäkin tilannetta). 

Vähä kieroutunutta, että joutuu "keinottelee" pörssissä, et saa rahaa. Mieluummin tekisin töitä kuin näpyttelisin, mutta minkäs teet kun työmarkkinatilanne on mitä on. 

Mitäs muut työttömät? Onko lorvipäivä, haetko töitä vai urheilua? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa, kuten aina.

Vierailija
2/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi työtön, joka opiskelee tällä palstalla suomea. Haen paljon myös työtä, Minulle uusi sana enskareilla, mitä se tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peura kytikselle suunnittelen lähteväni. 

Vierailija
4/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvin kaikki päivät

Vierailija
5/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi työtön, joka opiskelee tällä palstalla suomea. Haen paljon myös työtä, Minulle uusi sana enskareilla, mitä se tarkoittaa?

Telkkariohjelma, Ensitreffit alttarilla

Tsemppiä työnhakuun ja opiskeluun! 

Vierailija
6/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peura kytikselle suunnittelen lähteväni. 

Asiaa! 

Vierailija
7/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, ja apatia meinaa vaivata. Sähköpostissa oli aamulla monta "kiitos hakemuksestasi, hakemuksia tuli 250 kappaletta, valintamme ie kohdistunut sinuun.." viestiä. Ehkäpä vain luovutan kun tässä työllisyystilanteessa tuntui aivan toivottomalta työllistyä. Mutta ohjelmassa siis hakemusten näpyttelyä ja liikuntaa.

Vierailija
8/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykkyä pyttyyn ihan jokaiselle aidosti töitä hakevalle työttömälle👍🏻 Pitäkää lippu korkealla älkääkä antako periksi vaikka mikä olis!

Vierailija
9/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa mut pakko hakea

Vierailija
10/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstaa. Kuun hakemukset on jo tehty.

Tilanne on hyvä koska sain jo työpaikan, mutta alkaa vasta myöhemmin ja lyhyt pätkä.

Vauva nukkuu ennen lounasta.

Vierailija
11/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden 2 pakkohakupaikkaa voisi katsoa tänään. En odota ihmeitä, 45 v ja aina tehnyt samaa duunia. Työt hiipuivat pahoinvointialueen säästöjen myötä ja uusia tuskin löytyy ennen uutta vuotta ja uutta budjettia, jos silloinkaan.

Vierailija
12/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla käyty salilla ja kaupassa. Hieman myös tullut pelattua. Nyt portfolion täyttö jatkuu hitaasti, mutta varmasti. Projektin valmistuminen häämöttää. Vielä hieman testausta ja ulkoasun viilausta.

Pääkopassa alkanut pyöriä idea yrityksestä, kun asioita tuntuu saavan aikaiseksi myös ilman työsuhteen tuomaa painostusta.

Vierailija
13/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun pimeässä kellarissa ja suunnittelen persumaisuuksi eli v'ttumaisia juonia. 

Vierailija
14/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkkariohjelma, Ensitreffit alttarilla

Tsemppiä työnhakuun ja opiskeluun! 

Kaunis kiitos. En olisi osannut arvata sitä oikein. Olen katsonut tuon nimistä televiso sarjaa tiistai iltaisin. Hyvää päivää Sinulle.  

Vierailija
15/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen Persu-pääsykokeeseen Adolf Hitlerin Taisteluni-oppikijaa sekä opettelen Jääkärimarssia.

Vierailija
16/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta. Velvollisuus täytetty, neljän työpaikan hakeminen kirjattu työkkärin tilastoihin. Sehän on vain pieni osa totuutta koska haen jokaista työtä mihin koulutus & kokemus & mielenkiinto riittää. Aika usein myös oman mukavuusalueen ulkopuolelta ja vaikkei osaaminen olisikaan prikulleen mitä haetaan. 

Joskus menee viikko tai kaksi ettei löydy yhtäkään haettavaa työtä. Minulle sopivaa työtä. Uusin trendi mitä olen huomannut on se, että avoimeksi ilmoitetut paikat katoavat ennen kuin niitä ehtii hakea.  Esimerkiksi: viime viikolla tägäsin itselleni kolme mielenkiintoista työpaikkaa haettavaksi. Eilen aloin sitten katsoa cv:tä kuntoon jne. vaan kuinkas sitten kävikään, paikkoja ei enää ollut. Kertoo omaa karua kieltään lisääntyvistä yt-neuvotteluista :(

Vierailija
17/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoitellaan hakemuksia ja projektisuunnitelmia. Yritän kyllä vähentää koneella oloa nyt kun siitä ei makseta, ehkäpä näitten deadlinejen jälkeen alkaa meikäläisen joululoma ja palaan hakemusten pariin vasta ensi vuoden puolella. 

Vierailija
18/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta. Velvollisuus täytetty, neljän työpaikan hakeminen kirjattu työkkärin tilastoihin. Sehän on vain pieni osa totuutta koska haen jokaista työtä mihin koulutus & kokemus & mielenkiinto riittää. Aika usein myös oman mukavuusalueen ulkopuolelta ja vaikkei osaaminen olisikaan prikulleen mitä haetaan. 

Joskus menee viikko tai kaksi ettei löydy yhtäkään haettavaa työtä. Minulle sopivaa työtä. Uusin trendi mitä olen huomannut on se, että avoimeksi ilmoitetut paikat katoavat ennen kuin niitä ehtii hakea.  Esimerkiksi: viime viikolla tägäsin itselleni kolme mielenkiintoista työpaikkaa haettavaksi. Eilen aloin sitten katsoa cv:tä kuntoon jne. vaan kuinkas sitten kävikään, paikkoja ei enää ollut. Kertoo omaa karua kieltään lisääntyvistä yt-neuvotteluista :(

Puoliso on työtön it-alalla ja hänelle on käynyt nyt useamman kerran niin, että kesken rekryprosessin ilmoitetaankin ettei paikkaa täytetä ollenkaan - tai mikä paskempaa, ei edes ilmoiteta mitään mutta paikka jää täyttämättä.

Vierailija
19/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden kuluttua ymmärrät kuinka julmaa se on ja lopetat.

Vierailija
20/27 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työtön hain paikkaa, jonka yhtiö ilmoitti : palkkaamme 12 tuotantotyöntekijää. Kävin paikanpäällä ja muita hakijoita oli 13, olin varma että minut valitaan, kun näin heidät kaikki. Täytimme kaikki yhdessä hakuilmoituksen yhteisessä tilassa  - ihan kuin Miehet Mustissa -elokuvassa. Viikon kuluttua tuli kirje jossa ilmoitettiin : ette tulleet valituksi. Kysyin puhelimitse miksi. Vastauksesta ilmeni, että he palkkasivat 2. Kilpailijayhtiöille työnhakuilmoitus lehdessä ja muualla antoi viestin, että noilla urpoillahan menee lujaa ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan