Arvostatko tavallista työtä tekeviä?
Siivoojat, myyjät, postinjakajat, lehmiä hoitavat ihmiset, rakennusmiehet jne. Ovat todella tärkeitä ja arvostan suuresti. Ykkössijalla.
Kommentit (64)
Kyllä,
Minäkin mukana näissä talkoissa.
Arvostan, nämä maan ahkerat ja hiljaiset, oikean elämän sankarit.
Tietenkin arvostan. Arvostan myös tietotyötä tekeviä.
Arvostan- harmittaa että nämä arjen sankarit eivät saa kunnollista palkkaa. Esimerkiksi siivoojan työ on raskasta ja huonosti palkattua- ilmankaan emme tulisi toimeen. Myöskään maatalouden ihmiset eivät saa tarpeeksi arvostusta eivätkä palkkaa.
Itse teen asiantuntijatyötä.
Sanotaan näin, että "kadehdin" sellaisia, jotka tekevät maailman simppeleintä työtä ja ovat siihen tyytyväisiä. Itse en nääs olisi. Jokin minussa kuolisi, jos tekisin jotain simppeliä vuodesta toiseen. Kymmeniä vuosia. Ei, ei, ei... enkä minä oikeasti kadehdi, vaan ehkä silläviisiin ajattelen, että simppeleillä on niin helppo elämä. Kunhan on jokin työ, asuu jossain ja syö jotain. Tajuatteko pointin? Kun itse olisin NIIIIIN ONNETON samassa tilanteessa. Jatkuu.
Pakko myöntää, että ihmettelen ns. vanhoja ihmisiä esim. myyjän työssä. Miellän nuo tuollaiset lähinnä opiskelijoiden töiksi... ja kun itselläni on kokemusta kaupan alasta (myös opinnoista) niin en käsitä miten joku jaksaa sellaista eläkkeeseen asti. Tulee mieleen vähän simppeli tyyppi... että on vähän jotain kehitysviivettä...... ja varmaan monilla onkin. Siksi juuri en ymmärräkään heitä ja he eivät ehkä ymmärrä minua. Postityökin on sellaista vähän vähemmän kirkkaiden ihmisten työtä. Olen pahoillani, mutta oikeasti... se on totuus.
Pikaruokapaikoissa ihmettelen usein miten siellä on valtaosa ihan jotain +25-vuotiaan näköisiä. Toisaalta monet näyttävät ikäistään huomattavasti vanhemmalta. Mutta jotenkin tuntuu että kukaan ei tuomitse mäkin tai hesen kassaa nykyään, vaikka olisi vanhempikin tyyppi. Kai se on se nykyaika, kun ei mitään työtä saa mistään, ainakaan pääkaupunkiseudulta, niin ei suhtauduta enää niin väheksyvästi, vaikka vähän vanhempikin tyyppi olisi mäkin kassalla töissä.
En arvosta. Olin ennen tuollainen ja itsetunto meni.
Se arvostus näkyy numeroissa tiilillä kuukauden päästä. Se että et kykene ostamaan lapsille laadukasta ruokaa ja maksamaan vuokraa ajoillaan kertoo että sua ei arvosteta ja miksi arvostaisit itseäsi jos teet orjana työtä rikastuttaaksesi jotain muuta ja kärsit sekä läheisesi kärsii siitä fyysisesti pahimmillaan.
Ei ole elämänarvoista elämää tuollainen. Miksi meillä ei ole minimipalkkaa tässä maassa ja perustuloa?
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, että ihmettelen ns. vanhoja ihmisiä esim. myyjän työssä. Miellän nuo tuollaiset lähinnä opiskelijoiden töiksi... ja kun itselläni on kokemusta kaupan alasta (myös opinnoista) niin en käsitä miten joku jaksaa sellaista eläkkeeseen asti. Tulee mieleen vähän simppeli tyyppi... että on vähän jotain kehitysviivettä...... ja varmaan monilla onkin. Siksi juuri en ymmärräkään heitä ja he eivät ehkä ymmärrä minua. Postityökin on sellaista vähän vähemmän kirkkaiden ihmisten työtä. Olen pahoillani, mutta oikeasti... se on totuus.
Jep tuon takia olenkin itse mieluummin työtön kuin alistun moisiin töihin.
Pidän itseäni oikeasti parempana ihmisenä ja vapaa-aikaani arvokkaampana kuin mitä noista töistä saa.
Kuukauden pari voi tuollaista tehdä puoliteholla ja saikutellen, mutta eihän palkat ole sillä tasola että kukaan ihmiseksi itseään pitävä alistuisi noihin hommiin.
Olen myös täysin kouluja käymätön ihminen.
Ei paljoa nappaa koulujen käynti, kun tietää mitä on luvassa ammatin saatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep tuon takia olenkin itse mieluummin työtön kuin alistun moisiin töihin.
Pidän itseäni oikeasti parempana ihmisenä ja vapaa-aikaani arvokkaampana kuin mitä noista töistä saa.
Kuukauden pari voi tuollaista tehdä puoliteholla ja saikutellen, mutta eihän palkat ole sillä tasola että ku
Voisit antaa kaikille joululahjan ja toteuttaa sen mitä olet kuitenkin jo hautonut pitkään. kiitos etukäteen.
Kyllä.
Tavallista työtä tekevä korkeakoulutettu on paras.
Ihan samalla perustasolla kuin muitakin, ei se mulla määräydy työn taikka koulutuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin arvostan. Arvostan myös tietotyötä tekeviä.
Tietotyötä tekevät jotka kokevat olevansa ihmisiä muiden joukossa ovat arvostettavia. Samoin taiteilijat ja urheilijat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi opiskelet alalle jonka koet vähä-älyiseksi? Tarkoitatko että luulet että sinut on valittu opiskelemaan jotta sinun EI tarvitsisi tehdä alan töitä?
Vierailija kirjoitti:
Se vaan, että kaikille ei riitä niitä asiantuntija töitä. Pakko tehdä muuta. Eikä kaikista ole yrittäjiksi.
En arvosta tekoälyn tekemää työtä.
Lehmiä hoitavia en arvosta.