Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo että on ilkeä minulle koska kokee että olen parempi kaikessa? Ajatuksia?

Vierailija
11.11.2024 |

Tienaan enemmän, osaan hoitaa arjen sujuvuuden kannalta asiat paremmin (olen järjestelmällinen, mies boheemimpi), minulla korkeampi koulutus jne. Mies siis sanoi nämä syyksi ja selitykseksi että on ilkeä minua kohtaan, koska häntä harmittaa kun tuntuu siltä etten tarvi häntä mihinkään. Miten minun pitäisi suhtautua tähän? Olen harkinnut eroa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tällaisessa käytöksessä on taustalla? Eikö ole ihan ilmiö se että mies ottaa kauniin ja menestyvän naisen ja sitten kohtelee häntä huonosti ?

Oman kokemukseni mukaan huono itsetunto. Tavatessani entisen aviomieheni olin vielä nuori ja tavallista nätimpi. Tapasimme opiskellessa, ja olimme/olemme samalla alalla. Aluksi mies oli ylpeä siitä, että sai minut saaliikseen ja piti siitä kovaa meteliä, että hän sai kauniin naisen. Aluksi myös menestykseni oli hänelle ylpeyden aihe, kunnes aloin menemään hänestä ohi. Nyt hänellä oli kaunis ja häntä paremmin pärjäävä vaimo, ja hänelle iski kai paniikki ja menettämisen pelko. Piti näyttää minulle kaapin paikka, piti haukkua, vähätellä, arvostella ja pettää. Voin sanoa että huonoitsetuntoinen mies on hirveintä mitä naiselle voi tapahtua.

Vierailija
42/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yllättävää, että joku suoraan myöntää olevansa huonoitsetuntoinen ja siksi yrittää talloa toista jotta itsellä olisi parempi olo. Tuossahan mies myöntää suoraan kadehtivansa toisen osaamista ja ajatuksia.

Vaikka mies tuon myöntääkin niin en itse varmaan edes haluaisi enkä pystyisi jatkamaan suhdetta, koska harvemmin se itsetunto toisella vahvistuu normaaliksi ja terveeksi kyseisessä suhteessa eläessä. Päinvastoin miehistäkin tulee iän myötä melkoisen kärttyisiä ja silloin se toisen todellinen tai kuviteltu paremmuus alkaa ärsyttää ihan uudella tavalla.

Samoin se tulee esiin humalassa ja se tilitys on melkoista kuunneltavaa kun toinen sekä ylistää itseään ja uhoaa kuinka hän on niin hyvä siinä ja niin etevä tässä mutta sivulauseessa on jo marttyyrimäinen uhriutuminen kuinka kukaan ei arvosta ja hän on aivan surkea ja se on ämmäperkeleeen vika..

Näitä on nähty. Valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, taidat olla äärimmäinen perfektionisti !

Vierailija
44/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mono kirjoitti:

Mun exä oli kateellinen mulle varsinkin silloin kun sain joltakulta perheen tai suvun ulkopuoliselta kiitosta jostakin.

Minulla ei moisista kateellisuuden aiheuttajista ole ollut pelkoa, mutta eipä se exää estänyt kadehtimasta ja kiukuttelemasta. Se riitti, että kokeilin uutta reseptiä joka onnistui kerrasta heti tai sain töissä palkankorotuksen tai ihan vaan siitä, että innostuin lenkkeilystä ja lopulta juoksin puolimaratonin. Lopulta tuo yhdessäolo oli sitä, että exän ainoa tavoite oli saada pilatuksi mun päivä ja tuhota hyvä fiilis. Tavalla tai toisella.

Vierailija
45/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies myönsi kun käytiin pitkä keskustelu suhteen tilasta ja kerroin harkitsevani eroa, koska en näe syytä jatkaa suhdetta jossa toinen ilkeilee tarkoituksella ja jossa hyvää kohtelua pitää jotenkin erikseen pyytää ja vaatia. Mies ei todella heti myöntänyt tätä syytä taustalla heti, mutta myönsi että on kohdellut minua väärin monessa tilanteessa ja painanut alaspäin ja ollut ilkeä.

En antanut periksi, vaan vaadin häntä miettimään miksi tekee sellaista omalle vaimolleen, niin lopulta pitkän keskustelun jälkeen sanoi tämän syyksi. Että kokee, että on huonompi minua monessa asiassa, mutta silti en ihan ymmärrä. Koska avioliiton alkuaikoina en tienannut vielä häntä paremmin, en ollut edes valmistunut ja olin vielä kotona lasten kanssa joitakin pätkiä ja ilkeilyä oli jo silloin, mutta syytin siitä silloin paljon itseäni, olin itsekin väsynyt lasten kanssa ja jotenkin ajattelin että se on vain molemminpuoleista väsymystä ja stressiä pikkulapsiajasta johtuen. Niin miten se ilkeily sitten selittyy silloin? Koska kyllä jälkikäteen mietittynä sellaista alaspäin painamista ja vähättelyä on ollut aina. Liekö edes puhunut totta, sitä oikeastaan mietin ja siksi kysyin mielipidettä täällä. T. Ap

Vierailija
46/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen epäillyt, että mieheni ajattelee samalla lailla.

Mikä saa sinut epäilemään sellaista?

Vierailija
47/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko niin että sinä et sovi miehesi kumppaniksi ?

Minkälainen nainen sopii?

Vierailija
48/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss

Vierailija
49/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olette eri tasoa. Luulisi tosin että mies olis vaan tyytyväinen 🤔

Vierailija
50/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hänellä on itsereflektion taitoja. Suostuuko työstämään asiaa ammattilaisen kanssa? 

Vierailija
51/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kilpa: Kumpi ottaa paremmin suikkiin

Kumpi käy kaupassa useammin

Kumpi antaa ja kumpi ei

kumpi osaa ja kumpi ei

Vierailija
52/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kateellinen sinulle. Ei ehkä muutu. Sinun tulisi aina kehua häntä. Rankkaa!

Vierailija
53/53 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on kateellinen sinulle. Ei ehkä muutu. Sinun tulisi aina kehua häntä. Rankkaa!

Mies ei kehu ap:ta mutta ap:n pitäisi jatkuvasti kehua miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi