Mies sanoo että on ilkeä minulle koska kokee että olen parempi kaikessa? Ajatuksia?
Tienaan enemmän, osaan hoitaa arjen sujuvuuden kannalta asiat paremmin (olen järjestelmällinen, mies boheemimpi), minulla korkeampi koulutus jne. Mies siis sanoi nämä syyksi ja selitykseksi että on ilkeä minua kohtaan, koska häntä harmittaa kun tuntuu siltä etten tarvi häntä mihinkään. Miten minun pitäisi suhtautua tähän? Olen harkinnut eroa.
Kommentit (53)
Eroa, mies on ikävä ankeuttaja. Minun exäni mielestä hänellä oli oikeus pilata "minun täydellinen elämä" kiukuttelemalla ja pettämällä, täydellinen elämäni oli siis elättää yksin perhe ja hoitaa yksin koti ja lapset. Siinäpä olikin miehellä kadehdittavaa.
On ihmisiä jotka kadehtivat sitäkin että toinen ihminen ylipäätään tekee asioita, joita hänen on pakkokin tehdä, esim työ. Kertokaapa mitä siinä kadehditte?
Miksi vain harkitset? Ite en moista käytöstä hyväksyis vaan eroaisin.
Olen epäillyt, että mieheni ajattelee samalla lailla.
Ajatukseni on, että jos olisin tilanteessasi, en jättäisi eron harkintaa vain harkinnan tasolle.
Lisäksi mietin, että kuinka tyhmä miehesi on, jos luulee, että ilkeilyllä parantaa omaa asemaansa suhteessanne? Ideaalitilanteessahan parisuhteessa ollaan yhdessä nimenomaan siksi, että halutaan olla yhdessä, ja yhdessä on hyvä olla, eikä pakon takia tai siksi että ei pärjättäisi yksin.
Mun exä oli kateellinen mulle varsinkin silloin kun sain joltakulta perheen tai suvun ulkopuoliselta kiitosta jostakin.
Miehet pääsääntöisesti kadehtivat ammattitaitoisia ja osaavia naisia, myös työpaikoilla.
V#ttiuilua, väheksymistä, naureskelua.
Naiset eivät kadehdii miehiä.
Minulla on ollut tällainen mies. Häntä harmitti, että pääsin arvostettuun kouluun. Häntä harmitti että ihmiset pitivät minusta. Häntä harmitti että olin ulkoisesti "parempaa tasoa" kuin hän. Hän yritti sabotoida asioita joita tavoittelin. Hänelle parisuhde oli kuin kilpailu, jossa olimme eri puolilla. Ei siinä ollut muita mahdollisuuksia kuin erota, mutta vielä tänäkin päivänä mietin mikä saa ihmisen näkemään parisuhteen noin.
Miksi et löysää vähän ? Missä se tuloero käytännössä tulee esiin ? Lasketteko kaikki kulut jakoon ?
Olisiko niin että sinä et sovi miehesi kumppaniksi ?
Trolli.
Kaikesta paskasta sitä muka eroa harkitaan.
Itse sinä väheksyt omaa miestäsi, mikäli hän ei ole hyvä niissä samoiss asioissa, kuin sinä.
Olet aina sanmassa ja oikomassa häntä jostakin.
Kyllä sellaisen huomaa joka ikinen mies, mikäli vaimo aliarvostaa omaa miestään.
Useit vaimot myös haukkuvat ja puhuvat törkeästi miehestään kavwreille.
Niin miehen arvostus on nollissa myls ystävä-tuttavapiirissä.
Miksi kilpailet partnerisi kanssa? Teillä on suhde jossa olette YKSI = kaksi puoliskoa! = yhteinen tiimi = yhteinen menestymiene.
Vierailija kirjoitti:
Trolli.
Kaikesta paskasta sitä muka eroa harkitaan.Itse sinä väheksyt omaa miestäsi, mikäli hän ei ole hyvä niissä samoiss asioissa, kuin sinä.
Olet aina sanmassa ja oikomassa häntä jostakin.
Kyllä sellaisen huomaa joka ikinen mies, mikäli vaimo aliarvostaa omaa miestään.
Useit vaimot myös haukkuvat ja puhuvat törkeästi miehestään kavwreille.
Niin miehen arvostus on nollissa myls ystävä-tuttavapiirissä.
Tämä!
Huh, on teillä kyllä ollut sekopäisiä miehiä, ei voi ymmärtää. Oikea parisuhde on sellainen missä ollaan tiimi ja tuetaan toista, ollaan iloisia toisen menestyksestä, koska yhteiseen hyvään se on. En voisi ikinä lähteä muunlaiseen parisuhteeseen, enkä kyllä tosielämässä tuollaisia keskenään kilpailevia pareja tiedäkään.
Narsisti vaipuu heti synkkyyteen jos ei voi olla toista parempi ja joutuu kokea nöyryytyksen toisen paremman taidon edessä.
Minullakin oli tuollainen mies. Sai kenkää.
Tuollaisia on tyypillisesti alkoholistit, ja muut herkät joilla on huono itsetunto joka särkyy tuollaisistakin asioista, miehisyys ei kestä. Joskus se johtaa sairaaloiseen mustasukkaisuuteen ja muuhun väkivaltaan.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä: laittakaa tuollaiset kampittajat luiskaan. Jo nyt eikä vasta sillloin, kun voimat eivät enää riitä kivireen kiskomiseen. Koko elämä kevenee ja virtaa riittää ihan eri tavalla omien tavoitteiden saavuttamiseen.