Mies sanoo että on ilkeä minulle koska kokee että olen parempi kaikessa? Ajatuksia?
Tienaan enemmän, osaan hoitaa arjen sujuvuuden kannalta asiat paremmin (olen järjestelmällinen, mies boheemimpi), minulla korkeampi koulutus jne. Mies siis sanoi nämä syyksi ja selitykseksi että on ilkeä minua kohtaan, koska häntä harmittaa kun tuntuu siltä etten tarvi häntä mihinkään. Miten minun pitäisi suhtautua tähän? Olen harkinnut eroa.
Kommentit (53)
Minun ex myönsi eron jälkeen, että oli kateellinen monestakin asiasta ja halusi kostaa sen vuoksi minulle mm. pettämällä. Sairastahan sellainen on.
Mikä tällaisessa käytöksessä on taustalla? Eikö ole ihan ilmiö se että mies ottaa kauniin ja menestyvän naisen ja sitten kohtelee häntä huonosti ?
Itse koen, ettei omalle kumppanille tarvitse olla kateellinen. Se on vähän sama kuin jos kadehtisi itseään, tarpeetonta siis.
Miehesi kuuluisi olla ylpeä ja hyvillään sinun saavutuksista. Valitettavasti hän kuuluu niihin miehiin jotka eivät kestä sitä jos nainen on heitä paremmassa asemassa. Näitä miehiä on paljon ellei jopa enemmistö. Eroa, tuo ei tuosta muutu ja pahenee vain ajan mittaan. Lopulta olet tilanteessa jossa häpeät niitä asioita joista sinun kuuluisi olla ylpeä.
Jos ap ei tarvitsisi miestä mihinkään, niin miksi hän olisi tämän kanssa yleensä.
Lähes kaikki miehet ovat tämmöisiä, eivät kestä että nainen on ns "parempaa tasoa" kuin itse. Miehillä on joku ihme pakkomielle tasoihin, ja muodostavat nämä tasot päässään vain ulkoisista tekijöistä. Ei ikinä kannata ottaa miestä joka on ns huonompi, sillä mies aina tulee tekemään kaikkensa että saa naisen samalle tasolle kanssaan, tarkoitti tämä naisen nostamista ja kannustamista, tai sitten lyttäämistä, pettämistä ja tuhoamista.
Miehesi on surkea vässykkä jonka munankuoren lailla hauras maskuliinisuus ei kestä sitä että nainen on häntä selkeästi parempi/osaavampi ihminen. Älä vajoa miehen tasolle - sitä tulet 100% katumaan! - vaan eroa.
Oletko aivan varma että tulkitset miehesi sanojen tarkoituksen oikein? Aloituksesta tulee erilainen vaikutelma. Minulle tulee vaikutelma, että pidät itseäsi erilaisissa asioissa ja taidoissa puolisoasi taitavampana. Puolisoa väheksyvää asennetta ei voi puolisolta salata. Puoliso huomaa sen.
Kaikenlaisia hulluja sitä onkin olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko aivan varma että tulkitset miehesi sanojen tarkoituksen oikein? Aloituksesta tulee erilainen vaikutelma. Minulle tulee vaikutelma, että pidät itseäsi erilaisissa asioissa ja taidoissa puolisoasi taitavampana. Puolisoa väheksyvää asennetta ei voi puolisolta salata. Puoliso huomaa sen.
Mies sanoo suoraan miksi on ilkea ja sinä ajattelet, että ap tulkitsee sanat väärin?
Itsehän se on valinnut kumppanin, joka on parempi kaikessa, ja sitten valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki miehet ovat tämmöisiä, eivät kestä että nainen on ns "parempaa tasoa" kuin itse. Miehillä on joku ihme pakkomielle tasoihin, ja muodostavat nämä tasot päässään vain ulkoisista tekijöistä. Ei ikinä kannata ottaa miestä joka on ns huonompi, sillä mies aina tulee tekemään kaikkensa että saa naisen samalle tasolle kanssaan, tarkoitti tämä naisen nostamista ja kannustamista, tai sitten lyttäämistä, pettämistä ja tuhoamista.
Puhut kuin tasot olisi humpuukia ja sitten heti perään huonommista miehistä. Hyvin sää vedät.
Oli kyllä kova paikka, kun eksä oli kateellinen ja lynttäsi maahan kannustuksen sijaan. En jäänyt häntä kaipaamaan.
Eli sekin on joillekin ongelma, että nainen on liian hyvä. Mikä tuollaiselle miehelle kelpaa?
Ajattelen vain, miksi olet tuon miehen kanssa? Miksi kysyt asiaa täällä? Miksi et eroa? Miksi annat kohdella itseäsi noin?
Mikä ihme tämän aloituksen tarkoitus on? Kerrot, että miehesi on idiootti joka myöntää olevansa sinulle tarkoituksellisesti ilkeä, ja kysyt mitä me siitä ajattelemme. No ajattelen, miksi haluat olla kynnysmatto? Miksi olet ilkeilevön miehen kanssa? Miksi et arvosta itseäsi?
Tuo mies ei muutu.
Mies ei ansaitse sua ja on parempi että lähdet pois ja pian
Vierailija kirjoitti:
Ajatukseni on, että jos olisin tilanteessasi, en jättäisi eron harkintaa vain harkinnan tasolle.
Lisäksi mietin, että kuinka tyhmä miehesi on, jos luulee, että ilkeilyllä parantaa omaa asemaansa suhteessanne? Ideaalitilanteessahan parisuhteessa ollaan yhdessä nimenomaan siksi, että halutaan olla yhdessä, ja yhdessä on hyvä olla, eikä pakon takia tai siksi että ei pärjättäisi yksin.
Mun ex teki tuota ilkeilyä, ja luultavasti ihan tarkoituksella, ja nimenomaan silloin kun mulla meni uralla paremmin ja hänellä oli paineita. Ja arvatkaa mitä, se valitettavasti toimi. Hän lyttäsi mut sanoillaan niin maan rakoon, että en pystynyt iloitsemaan onnistumisista, vaan kuvittelin olevani jokin huijari. Enkä tietenkään pyrkinyt hyödyntämään ylämäkiä, ettei ex tulisi vielä ilkeämmäksi. Päinvastoin jätin kivoja asioita tekemättä, kivoja ihmisiä tapaamatta, ettei ex murjottaisi. Silloin hän oli hyvällä tuulella ja halailevainen kun mulla oli vaikeaa, ja pysyin vapaa-ajalla neljän seinän sisällä. Jälkikäteen on vaikea ymmärtää miten ihminen voi joutua tuollaiseen tilanteeseen, miten suostuin siihen. Sitä menee vain jotenkin pois tolaltaan, kun se kaikkein läheisin muuttuukin joksikin muuksi.
Vierailija kirjoitti:
Narskuhan se
Ennemminkin myrkyllisen miehenmallin (toksinen maskuliinisuus) omaksunut lammas. Miehen muka pitää olla sitä, tätä ja tuota, vaikka siihen riittää ihan se että yksinkertaisesti on mies, ilman mitään päälle liimattuja harhoja.
Ap:ssa varmasti vika. Tuohan on täysin tervettä ja normaalia käytöstä.