Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteessa syvästi loukkaavia asioita

Vierailija
11.11.2024 |

Kertokaa nykyisistä tai entisistä suhteista jossa kumppani on tehnyt tai sanonut jotain mikä on loukannut teitä syvästi. Mitä se oli? Pääsittekö asian/teon yli ja jos niin miten?

Itse olin pitkässä parisuhteessa jossa jouduin jatkuvasti miettimään ymmärsinkö jotain väärin, loukkaannunko pienestä, olenko liian herkkä...Siis vaikka omat tunteet olivat selvät niin pelkäsin ottaa minua vaivaavia asioita esiin, koska siitä seurasi aina lisää "draamaa" ja pahaa oloa. Tällaisia asioita olivat esim. suora valehtelu tai suhteeseen oleellisesti vaikuttavien asioiden kertomatta jättäminen, sosiaalisista tilanteista ulossulkeminen, tunteiden vähättely tai ohittaminen. Kumppani heitti myös riitatilanteissa erouhkailuja jotta keskustelu päättyisi siihen.

Toivoisin asiallista keskustelua ja sitä että tässä ei taas mentäisi nais/miesvihalinjalle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin viikonloppuna aamulla miesystävälle ja taustalta kuului naisen rääkyvä, naureskeleva ääni. Oli kuulema ilta venynyt vähän pitkäksi ja oli vielä kavereita kylässä. Kysyin että ketä muita siellä oli, niin meni vaikeaksi eikä osannutkaan vastata. Eli pelkästään tuo nainen oli jäänyt yöksi. Siinä meni luottamusta kyllä sen verran että suhde ei pitkään tuon jälkeen jatkunut.

Vierailija
2/7 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan seurustellut, joten tulin vain lukemaan vastauksia.

M43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa oli tuota munankuorilla kävelyä, mitään ei lopulta oikein uskaltanut tehdä eikä sanoa kun alkoi johtamaan kiihtyvällä tahdilla konflikteihin. En lopulta osannut muuta kuin maata halvaantuneena ja siinä tilassa tein päätöksen kävellä ovesta ulos lopullisesti. Toinen sitten heti ensitöikseen päätti käppäillä baariin hankkimaan miesseuraa juuri kun oli sovittu että ollaan niinkuin yhdessä, päätin sen heti siihen.

Vierailija
4/7 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jonkin aikaa tapailukumppani, joka oli vältteli aidoista asioista / tunteista puhumista. Aluksi sitä ei huomannut, eihän sitä heti ole tapana kaikkea iskeä pöytään.

Kuitenkin jossain vaiheessa mies alkoi tuntua jotenkin feikiltä, kun ei koskaan päästänyt aidosti lähelle. Seurusteluksi tämä ei edennyt, mutta kerron kuitenkin, koska tuollaisen välttelevän henkilön kanssa olisi varmaan tuskaa seurustella.

Vierailija
5/7 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheet / omasta tunteestaan valehteleminen - olisi parempi jättää sanomatta jos ei tajua mitä oikeesti tuntee - oliko loukkaminen päätarkoitus ja juttu meni ihan kamalaksi ja vielä ERITTÄIN LYHYESSÄ AJASSA. EI TÄMMÖSESTÄ VOI MITÄÄN TULLA.

Pettäminen?

Uhkailu?

Väkivalta fyysinen? 

Henkinen väkivalta = puhumattomuus-mykkäkoulu - oliko henkistä väkivaltaa vai että nk mykistyi eikä pystynyt puhumaan?

'Riita' joka jäänyt selvittämättä?

Vierailija
6/7 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähättely ja määräily (*verhosi sen "huumoriksi").

Vierailija
7/7 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin petti ja sitten kehtasi väittää ettei olla edes parisuhteessa ja kaikki hellät jutut oli pelkkää huumoria mitä kuulemma heittää kaikille muillekin. Havaitsin että melko yleinen toimintatapa kyseisellä yksilöllä kieltää kaikki aiemmin sanottu ja yrittää maalailla se minun väärin ymmärtämisekseni tai muistamisekseni kun piti pelastaa oma persus.