Onko lähestymisen jälkeen pakkien saaminen rankempaa naiselle kuin miehelle?
Jos nainen tekee aloitteen ja lähestyy kiinnostavaa miestä, kokeeko hän torjunnan rankempana kuin jos aloitteen tekijänä on mies? Jos unohdetaan Huoris ja muut häiriintyneet incelit ja mietitään "tavallisempia" ihmisiä.
Kommentit (39)
Tottakai on. Oletus kun on, että nainen saa helposti seuraa, jopa ilman omaa aloitetta. Eli jos naisen aloite torjutaan, menee se täysin vastoin kaikkia odotuksia (ensinnäkin, naisen ei "tarvitse edes tehdä aloitteita" ja toisekseen "nainen saa helposti seuraa"). Silloin on hyvin helppo olettaa että naisessa on jotain kamalasti vialla, esim hän on hyvin epäviehättävä. Myös mediassa, esim elokuvissa ja sarjoissa naiset eivät juuri koskaan ole aloitteellisia, tai jos ovat, siitä tehdään vitsi ja aloitteen tekevät on jotenkin epätoivoinen ja hänelle naureskellaan. Aloitteen tekevät naiset eivät oikeastaan ikinä ole mediassa viehättäviä.
Miesten kohdalla taas oletus on että miehen pitää tehdä aloite. Kukaan ei myöskään ikinä väitä, että miesten olisi helppo löytää seuraa, tai että naiset myöntyisivät aloitteisiin helposti. Itseasiassa oletus lienee, että suurin osa miesten aloitteista tulee torjutuksi. Siksi torjunta miehelle ei ole mitään henkilökohtaista, vaan melkeimpä odotettavissa.
Eli, torjunta on paljon isompi isku naiselle.
Ei, miehillä on keskimäärin huonompi itsetunto. Mutta naisten lähestymiset ja rajojen ylitykset ovat törkeämpiä silloin, kun ne kohdistuvat toisiin naisiin. Esim. vanhemmat naiset puhuvat synnyttämisestä ja muista sukuelinasioista nuoremmilleen ihan kuin se olisi ihan normaalia tuntemattomien kesken
Naisten saattaa kuulla sanovan jotain sellaista, että "en enää lähesty itse miehiä" pakkien jälkeen. Kukaan mies ei taida näin sanoa.
Paha sanoa. Monet pakit, eikä yksikään nainen ole ikinä lähestynyt.
Monet haukut kyllä olen saanut.
En tiedä, mutta ainakin suhteessa miehen on vaikea jättää naista, koska nainen haluaa viimeisen sanan, ja saada sen näyttämään siltä, että nainen on tehnyt eropäätöksen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta ainakin suhteessa miehen on vaikea jättää naista, koska nainen haluaa viimeisen sanan, ja saada sen näyttämään siltä, että nainen on tehnyt eropäätöksen.
Enpä tiedä. Eikä liity otsikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Eikä liity otsikkoon.
Liittypäs. Pakit ne on nekin.
Tottakai se on miehelle rankkaa. Lähdit taistoon hevosen selässä kuin cowboy ja sut ammuttiin ekassa rynnäkössä ratsailta. Nyt nuolen haavoja piilossa ja tarvitsen omaa aikaa..
No en usko, että tässä on muuta kuin luonne-eroja, jotka eivät liity sukupuoleen. Olen itse saanut kahdesti pakit, enkä mie tuota sen enempää jäänyt miettimään. Miksi olisin? Enemmän minua olisi harmittanut, etten edes yritä. Ja joo aloiteita olen tehnyt useasti.
Ps. Kohde voi olla varattu, niin kuin minulla, enkä tiennyt tätä. Varmistin kummaltakin ensin, että olin ymmärtänyt olevani heidän mielestä viehättävä.
T: nainen
Vierailija kirjoitti:
No en usko, että tässä on muuta kuin luonne-eroja, jotka eivät liity sukupuoleen. Olen itse saanut kahdesti pakit, enkä mie tuota sen enempää jäänyt miettimään. Miksi olisin? Enemmän minua olisi harmittanut, etten edes yritä. Ja joo aloiteita olen tehnyt useasti.
Ps. Kohde voi olla varattu, niin kuin minulla, enkä tiennyt tätä. Varmistin kummaltakin ensin, että olin ymmärtänyt olevani heidän mielestä viehättävä.
Olen eri mieltä. Sanot, että olet tehnyt aloitteita useasti. Olet naiseksi poikkeus. Miehet tekevät aloitteita paljon enemmän kuin naiset, joten eroja voi hyvinkin olla suhtautumisessa pakkeihin eri sukupuolten välillä.
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa kansalaisaktiivisuutta!
Tuota kysyisin, että miten sinä olit sen viehättävyytesi varmistanut etukäteen? Vilpitön kysymys. Minä varmaan miehenä tulkitsisin sen jo lähestymisyritykseksi, jos nainen tulisi kysymään pidänkö häntä viehättävänä. Oletettavasti sinulla on joku vähän hienostuneempi metodi?
Naisen itsetunto murenee kun saa pakit.
En haluaisi ajatella, että sukupuoli määrittäisi sen, että miten rankkaa on saada pakit. - Mutta jos yritän järkeillä niin, ehkä paino sanalla ehkä naisille se on rankempaa. - Miksikö? - No vaikka siksi, että ainakin tällä palstalla kohtaa kirjoituksia. joissa halutaan ylläpitää myyttiä siitä, että mies kuin mies kyllä lähestyy ja osoittaa naista kohtaan kiinnostuksensa, jos on hänestä oikeasti kiinnostunut. Ja naisen tehtävä olisi vain kauniisti hymyillä ja tai olla passiivinen objekti.
Ja, jos nainen sitten kuitenkin haluaa itse tehdä aloitteen, niin hänen (toisin kuin miehen) tulee tiedostaa, että hän tekisi näin selväksi. että onmissä ja milloin valmis seksiin miehen kanssa, Tai kuinka hän murskaisi miehen itsetunnon, josta syystä hän saisi miehestä vain passiivisen kumppanin.
Jai kuinka mies on luontainen metsästäjä, jolle nainen on saalis, eikä voi mennä niin, että saalis alkaa metsästää metsästäjää se olisi luonnotonta. Luonnollista taas on, että ainakaan huonommilla metsästäjillä eivät kaikki luodit osu ja huonompikin metsästäjä monesti tiedostaa tämän, jolloin ajatellaan, että nainen, joka ei ole luonnostaan metsästäjä ei varmasti voi ymmärtää loukkaantumatta, jos hänen tekonsa ei mene maaliin vaan mököttää ja on sitten sitä mieltä, että on mieluummin sitten vaikka yksin. Kun taas mies lähtee metsälle uudestaan ja uudestaan, kunnes saa haluamsan saaliin. .
Naisen herkempää loukkaantumista voinee selittää myös sillä, että vuosikymmeniä tai oikeammin satoja wllei tuhansia vuosia suurimmassa osassa kerrotuista tarinosita saduista, elokuvista kirjoista jne. jne on ollut poikkeuksellista nainen olsi ollut se, joka tekee aloitteen. Jos sitten joku nainen on ryhtynyt tällaiseen toimeen niin sitä on edeltänyt huomattavat etukäteisvalmistelut. Tai hänellä ei ole ollut kilpakosijoita Vaan hän on ollut hyvin poikekuksellinen tapaus. Voiko tällaisen poikkeukselliseen tekoon ryhtyvä naissankarista kertova tarina päättyä niin. että hän ei saanutkaan haluamaansa? - Emme tiedä bvarmaksi, koska näitä tarinoita ja legendoja on niin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi? Ja miksi miehellä ei yleensä murene?
Varmaan nainen on hetken ällikällä lyöty, kun taas mies ottaa asian luontevammin ja siirtyy seuraavaan.
Olemme yksilöitä, joten reagointi ja resilienssi ei riipu sukupuolesta. Ja silläkin on merkitystä, millaisen öähestymisen jälkeen ne pakit tulevat - sekä naiselle että miehelle luulisi olevan vaikeampi saada pakit ihmiseltä, johon on jo ihastunut, kuin ihmiseltä, jota ei tunne yhtään ja josta vain ajattelee tämän olevan "ihan kivan oloinen, olis kiva tutustua ja katsoa, syntyykö kiinnostusta". Monella myös pettymysten sietokyky kasvaa iän myötä, eli sama henkilö voi ottaa pakit raskaammin 17-vuotiaana kuin vaikka 40-vuotiaana. Mitä parempi itsetunto, minäkuva ja resilienssi ihmisellä on, sitä helpommin hän selviää pakeista - joku muu miltei romahtaa, kun toinen taas kykenee käsittelemään pettymyksen ymmärtäen, että sellaisia ikäviä takaiskuja elämässä tulee, mutta se ei romuta hänen minäkuvaansa. Sekä naisissa että miehissä on ihmisiä, joille pakit ovat ihan hirveä kolaus, ja sitten taas ihmisiä, jotka pääsevät niistä nopeasti yli - tai ihastuksen kohdalla kokevat kyllä sydämensä särkyvän, mutta pääsevät silti kohtuullisen ajan kuluttua jaloilleen.
Kannattaa muistaa, että naisilla ja miehillä ei ole mitään kollektiivitajuntaa!
Vierailija kirjoitti:
Naisten saattaa kuulla sanovan jotain sellaista, että "en enää lähesty itse miehiä" pakkien jälkeen. Kukaan mies ei taida näin sanoa.
Ja kuka nepsy ottaa kirjaimellisesti ihmisten "en enää ikinä" -puheet. "Kauhea pakkanen, en enää ikinä mene ulos", "olipa nolo tilanne työpaikalla, mä en voi enää ikinä mennä sinne", "onpa ähky olo, mä en enää ikinä syö", "kauhea kankkunen, en enää ikinä juo", "ihana ihminen antoi mulle pakit, en kyllä ikinä enää lähesty ketään /rakastu /tee mitään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi? Ja miksi miehellä ei yleensä murene?
Miehellä on jo vertaisiaan joukossa. - Heitä kutsutaan mm. inceleiksi kun taas naisille ei ole vastaavaa samaistumisjoukkoa vaan hänelle muistutetaan. että ei itsenäien nainen oikeasti edes miestä tarvitse.
Sanoisin näin: rukkaset on pahin loukaus narsistille. Narsisteja on enemmän miessukupuolessa.
Jos ihminen on kuitenkin henkisesti normaali, hän kohauttaa olkiaan ja jatkaa elämäänsä ja ajattelee, että yritinpä edes, vaikkei se minusta tykännytkään. Ei torjutuksi tulosta mitään traumaa jää kummittelemaan.
Ja jatkaa elämäänsä ja yrittämistä, kun näkee jonkun joka kiinnostaa.
Eiköhän tuo samalta tunnu. Ainakin, jos ihan tosissaan on kiinnostunut siitä kohteesta.
Miehillä saattaa olla enemmän kokemusta ja resilienssiä sellaisesta liukuhihnatoiminnasta, jos vaikka baarissa menee kokeilemaan kepillä jäätä.