Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka ei tajua revontulien metsästystä?

Vierailija
11.11.2024 |

Taas oli joku jenkkitähti itkemäisillään onnesta, kun vuosikymmenet on toivonut näkevänsä revontulia ja nyt näki ne Levillä. 

Mä en suoraan sanottuna tajua mikä niistä tekee niin erityisiä, että jotkut turistitkin maksaa tonneja siitä että sattumalta näkisivät vihreitä loimotuksia taivaalla. 

Vai onko kyse siitä että itsestäänselvyyttä ei vain samalla tavalla saa arvostaa..?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt revontulia. Mutta en kyllä jaksa etsiä.

Vierailija
2/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt livenä eikä kiinnosta nähdä. Lappilaisten h uorien rahastusta koko homma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt revontulia. Mutta en kyllä jaksa etsiä.

Sama, ei niin paljon kiinnosta. En ole koskaan nähnyt.

Vierailija
4/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä kiinnostuu epätavallisista asioista. Revontulet, onnettomuudet, tulipalot...

Vierailija
5/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä kiinnostuu epätavallisista asioista. Revontulet, onnettomuudet, tulipalot...

Tulipalot? Onnettomuudet?

Seek help

Vierailija
6/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalot? Onnettomuudet?

Seek help

Et ole koskaan huomannut, että ihmiset kuvaavat onnettomuuspaikkoja? Hidastavat ajoaan, kun ajavat onnettomuuspaikan ohi, siis myös moottoritien vastakkaisella kaistalla, mihin tuo onnettomuus ei edes oikeasti vaikuttaisi. Tai parveilevat tulipalopaikalla jopa pelastuslaitoksen esteenä niin, että yleisöä pitää olla hätistelemässä kauemmas.

Vierailija
7/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itsestäänselvyyttä? Vaikka olen suomalainen niin olin yli 40v kun näin ensimmäisen kerran revontulia. Ja olin haltioissani, kuten monista muistakin upeista luonnonilmiöistä joita olen nähnyt.

Vierailija
8/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän revontulista, tähtitaivaasta, kauniista maisemista.

Olen huomannut, että monet eivät jaa ihastustani, heille nuo ovat yhdentekeviä ja kiinnostus niihin jotenkun tyhmää tai lapsellista.

Vierailija
9/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset osaa arvostaa luonnon ihmeitä ja toiset ei 

Vierailija
10/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän revontulista, tähtitaivaasta, kauniista maisemista.

Olen huomannut, että monet eivät jaa ihastustani, heille nuo ovat yhdentekeviä ja kiinnostus niihin jotenkun tyhmää tai lapsellista.

Aloittaja vastaa, että mä olen itsekin todella paljon arkista kauneutta havainnoiva. Ihastelen ilta-aurinkoa, veden läikettä, pihamme puita, tähtitaivasta jne., mutta revontulia olen nähnyt lapsesta saakka ja en jotenkin vain ymmärrä niiden ympärillä olevaa hypeä. Ehkä en ole nähnyt sitten niin kokonaisvaltaista näytöstä vielä..

Vierailija
11/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset osaa arvostaa luonnon ihmeitä ja toiset ei 

Toiset ovat syntyneet ja kasvaneet revontulien loimussa, toiset ei.

Vierailija
12/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ainakin kiinnostaa ilmiö revontulien taustalla eli auringonpurkaukset ja niiden seuraukset. Kun on havainnoinut auringonpilkkualueen kehitystä ja onnistuu vielä näkemään lopulta ne revontulet niin se palkitsee. 

Vierailija
13/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän tähtitaivasta maaseudulla hienompana kuin revonfirejä. En kuitenkaan asu maaseudulla.

Vierailija
14/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajatella, jollekin trooppisista oloista tuleville jo pelkkä lumi olisi uusi ja ihmeellinen kokemus, vaikka se meille on ihan arkipäiväistä. Sinulle taas voisi sademetsä tai vaikka Grand Canyon olla jotain ennenkuulumatonta jota jäisit ihastelemaan. Onpa tosiaan kummallista että ne itselle uudet ja oudot ilmiöt jaksaa enemmän hämmästyttää.

Vierailija
15/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän tähtitaivasta maaseudulla hienompana kuin revonfirejä. En kuitenkaan asu maaseudulla.

Miksi ihmeessä pidät helpompana sanoa "revonfire" kuin käyttää ihan oikeaa suomen kieltä?

Vierailija
16/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pidät helpompana sanoa "revonfire" kuin käyttää ihan oikeaa suomen kieltä?

Kunhan sanoin, en yleensä kuitenkaan käytä tuollaisia ilmauksia.

Vierailija
17/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä tajua että ap ihastelee pihapuita ja tähtitaivasta mutta revontulet ei kiinnosta yhtään koska ne hän on nähnyt lapsesta asti. Ei sitten huomannut niitä tähtiä lapsena vai häh? No, jokaisella aiheensa... 

Vierailija
18/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat kauniita ja kiinnostavia. 

Vierailija
19/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskiosassa maata. Joskus murkkuna/teininä ihastelin niitä. Sitten menin kesällä maalle, sukutilalle, Kaakonkulmalle. Kysyin, et näkyykö täällä revontulia? Vastasivat, että joskus/harvoin. ... Jotenkin vaan kyllästyin niihin.

Sama halo-ilmiön kanssa: kevättalvella istuin bussissa, matkalla kotoa omaan kämppään, matkaa n. 90km. Lähes joka kerta niitä näkyi samassa kohtaa matkaa, n. klo.15. .... Vuosia myöhemmin olin töissä, niin porukat olivat ihmeissään, kun näkivät niitä kesällä, ilmeisesti näkivät ne ensimmäistä kertaa, ottivat kuvia jne. Itseäni ei juurikaan kiinnostanut.

Se halo oli sellanen, et Aurinko paistoi, ihan niinkuin sen vieressä, eripuolilla olisi ollut 2 pienempää/himmeämpää Aurinkoa.

Vierailija
20/27 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revontulien metsästys on väärin, ne kärsii siitä! Onko edes kaatolupia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi