Vauvaperhepsykologi vääristelee sanomisiani Onakantaan
Olen ollut asiakkaana synnytystraumojen takia. Haluaisin kuitenkin lopettaa asiakkuuden, koska viime käynnin asiat psykologi kirjasi Kantaan tavalla joka saa minut näyttämään siltä etten oikein hahmota miten vuorovaikutetaan vauvan kanssa tai pelkään, että jotain pahaa tapahtuu!
Siis sanoin, että en aina tiedä mitä tekisin vauvan kanssa. Syy: olen yksin vauvan kanssa 12 tuntia päivästä joten pakostikin päivässä tulee hetkiä jolloin ei tiedä mitä tekisi. Vauva on niin pieni, että ei sen kanssa voi juuri muuten vuorovaikuttaa kuin jutella vaippaa vaihtaessa, lorutella, laulella yms. joita jo teen.
Sitten tuo, että pelkään että jotain pahaa tapahtuu. Meinasin menettää lapsen jo tämän elämän alussa joten olen ollut aika varovainen vauvan kanssa ja miettinyt vaaratilanteita ja miten ehkäistä niitä. Nyt sekin on kirjattu tuonne aivan kummallisesti.
Minusta tuntuu, että äitinä minusta yritetään tehdä tässä jotain reppanaa jolla on jotain ihmeellisiä vuorovaikutusongelmia. Itse olen ennemmin 24/7 vauvassa kiinni ja koko ajan kuulostelen vauvan tarpeita. Olen nyt tietysti hänessä kiinni ja myöhemmin on toisin kun vauvakin kasvaa. Onko muilla näitä kokemuksia psykologeista?
Kommentit (67)
*Omakantaan. Psykologi tekee äitiydestäni jotain suoritusta jossa tarvitaan neuvoja ja apuja joka paikkaan. Minusta tämä on aivan outoa. Luulisi, että äitiydessä olisi kyse ihan muusta.
ap
Lopeta asiakkuus. Sano että menet yksityiselle terapeutille tai jotain.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kuulostaa vähän siltä, että olet ehkä vähän liiankin paljon kiintynyt vauvaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis pitääkö vauvan kanssa koko ajan tehdä jotakin? Ei tarvitse. Laita vauva välillä vaikka sitteriin tai lattialle makaamaan. Saat pienen hetken omaa aikaa. Ei vastasyntynyttä/pientä vauvaa tarvitse viihdyttää vuorokauden ympäri.
No ei niin! Ja sehän nukkuukin usein. Oikeasti lähinnä jutustelin psykologille. Tuo vauva taas ärtyy nopeasti kun on vielä tosi pieni. Siis niin pienen elämä nyt on tuollaista ettei aina siitä täysin tiedäkään mitä se haluaa ennen kuin hetken päästä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kuulostaa vähän siltä, että olet ehkä vähän liiankin paljon kiintynyt vauvaan.
No sittenhän ei varmaan ole niitä vuorovaikutusongelmia :D Ei hyvää päivää, vauvaanhan kuuluu melkein ollakin tässä vaiheessa kiintynyt. Outoa se on silloin kun vauva on jo iso poika tai aikuinen (Simpsoneiden Skinners).
ap
Kukaan ei kirjaa yhtään mitään Omakantaan, kaikki tieto sinne tulee heijasteena muualta!
Vierailija kirjoitti:
Vaihda toiselle terapeutille!
Ajattelin lähinnä lopettaa koko homman kun tarvitsen ennen kaikkea omaa tilaa ja rauhaa. Nythän se on kompromettoitunut tämän sähläämisen takia. ap
Pienen vauvan kanssa tekemistä kyllä riittää syöttämisessä, vaipan vaihdossa, nukkumisessa... lisänä pyykinpesua ja omasta ruokailusta huolehtimista.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kirjaa yhtään mitään Omakantaan, kaikki tieto sinne tulee heijasteena muualta!
Kukaan asiakas ei näe mitä kautta ne asiat kirjataan. Jos näkisi niin se olisi tietosuojaongelma, arvon saivartelija.
ap
Lääkärit ovat saatanasta. Tuo on heidän tapansa alentaa sinua (sama kuin negging) ja myydä lisää omia auttamispalvelujaan. Jos haluaa normaalin ja terveen lapsen, kannattaa välttää koko palvelua
Suurin piirtein samanlaisia kokemuksia. Luulevat pystyvänsä paljastamaan ihmisen sisimmän sopukoista jotakin olennaista, mitä ihminen ei itse tiedosta. Pelkkää vahingollista arvausta, tosiasiassa. Epäeettistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän ei varmaan ole niitä vuorovaikutusongelmia :D Ei hyvää päivää, vauvaanhan kuuluu melkein ollakin tässä vaiheessa kiintynyt. Outoa se on silloin kun vauva on jo iso poika tai aikuinen (Simpsoneiden Skinners).
ap
Niillä on joku kurssi, mitä myyvät. Meillä mies petti ja hylkäsi minut raskauden aikana, plus alkoi mustamaalaamaan ja holhoamaan hoitosuhdettani. Ratkaisuksi tähän suositeltiin vuorovaikutuskurssia vauvan kanssa. Älä ota henkilökohtaisesti äläkä luota kenenkään viranomaiseen näissä asioissa
No kannattaa tehdä äkkiä jotain. Lopettaa terapia jos ne saa lopetettua. Muuten sossu saa noista materiaalia vauvan huostaanottoon.
Jos pärjäät perheen voimin niin turhahan siellä on roikkua. Mutta jos joku ahdistaa niin kannattaa yrittää olla niin selväsanainen kuin mahdollista. Kyllähän tuo vastasyntynyt nukkuu suurimman osan ajasta. Mutta sehän se on kaikilla vanhemmilla sama ongelma ettei lapsi ei kerro eikä itsekään tiedä mikä vaivaa. Ei voi muuta kuin sylitellä, syöttää, röyhtöyttää ja vaihtaa vaippaa, ja toistella näitä niin kauan että jokin tehoaa tai vauva nukahtaa. Ja siinä kohtaa kannatta yrittää itsekin vähän levätä, kyllä se ilmoittaa kun tahtoo taas jotain.
Vierailija kirjoitti:
Suurin piirtein samanlaisia kokemuksia. Luulevat pystyvänsä paljastamaan ihmisen sisimmän sopukoista jotakin olennaista, mitä ihminen ei itse tiedosta. Pelkkää vahingollista arvausta, tosiasiassa. Epäeettistä touhua.
Jep, tuo on itsessään henkistä väkivaltaa. Avaudut luottamuksellisesti auktoriteetille, jonka palvelusta maksat, ja tämä alkaakin pahoinpitelemään ja leimaamaan sinua. En käytä itse enää ollenkaan näitä palveluja
Vierailija kirjoitti:
No kannattaa tehdä äkkiä jotain. Lopettaa terapia jos ne saa lopetettua. Muuten sossu saa noista materiaalia vauvan huostaanottoon.
Tätähän ne tuntuvat aina petaavan. Melko karmea kokemus synnyttää suomeen ja herätä todellisuuteen jossa armeija viranomaisia haukkuu ja yrittää varastaa vauvaasi mustamaalaamalla sinua. HEL kuvaa suomea erinomaisesti
Sano seuraavalla kerralla hänelle,että sinun mielestäsi oma kannassa sinun sanomisesi on vääristelty.
Mieti valmiiksi kuinka se sinun mielestäsi pitäisi paremmin olla.
Ehkä psykologi korjaa ne.
Jos ei korjaa,anna olla.
Yritä vielä kerran käydä keskustelemassa, miten tuo psykologi on ymmärtänyt sinua ja miksi moiset kirjaukset. Jos heittäytyy hankalaksi ja kieltäytyy tekemästä tarkennuksia kirjauksiin, jotta ne antaisivat oikean kuvan, teet valituksen etkä mene enää sinne.
Jos taas ottaa hyvällä palautteesi, niin ehkä jatkossa käynneistä on jopa hyötyäkin sinulle.
Siis pitääkö vauvan kanssa koko ajan tehdä jotakin? Ei tarvitse. Laita vauva välillä vaikka sitteriin tai lattialle makaamaan. Saat pienen hetken omaa aikaa. Ei vastasyntynyttä/pientä vauvaa tarvitse viihdyttää vuorokauden ympäri.