Sinä parisuhteessa oleva, joka et ole kumppanisi kanssa harrastanut seksiä yli vuoteen
Miksi et ole halunnut seksiä? Oletko kertonut syyn kumppanille?
Tai jos haluton osapuoli on se toinen, niin miksi hän ei ole halunnut? Tai mitä arvelet syyksi, jos et tiedä syytä?
Kommentit (49)
Meillä kumpikaan ei ole halunnut enää moneen vuoteen ja ollaan vasta reiluja neljäkymppisiä. Kuitenkin yli 20v yhdessä ja alussa pantiin jatkuvasti, joten ehkä kiintiö molemmilla täynnä. Kun puhutaan asiasta, niin lähinnä naureskellaan yhdessä, että ei olis uskonut, mutta ei haittaa, kun ei kaipaa sitä. Muuten läheisyyttä kyllä on, eli halaillaan, puhutellaan ja höpsötellään paljon.
Uskon että uuden kumppanin kanssa kumpaakin taas kiinnostaisi, kun sehän on ihan biologinen/kemiallinen juttu, mutta ei aleta ainakaan vielä avaamaan suhdetta. Erokaan ei tule tällaisesta syystä kyseeseen, kun muuten kaikki toimii täydellisesti ja seuraavan kanssa lopahtaa myös lopulta halut jossain vaiheessa 99% todennäköisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole halunnut seksiä pariin vuoteen. En tiedä onko hänellä sitä muiden kanssa. Olen kysynyt ja väittää, että ei ole. Hänen syynsä sille, että ei halua ovat olleet sellaista kuin väsyttää, on stressiä, on maha kipeä, pää kipeä tms.
N50+
Ei varmaan enää kykene, muttei kehtaa sanoa.
Ei ainakaan omalla kohdallani ole kyse kykenemisestä, vaan ihan muusta.
No meillä taitaa viimeinen yritys olla elokuussa..mies valittaa ettei tee mieli, on uniapnea ja CPAP-laitteesta huolimatta on aina väsynyt. Jaksaa kyllä käydä säännöllisesti salilla ja jos pari kertaa vuodessa tekee aloitteen niin minun pitäisi heti olla haarat levällään, ei oikein onnistu kun en syty siitä että mies vetää housut alas ja pitäisi yhtäkkiä olla halukas, sytyn kosketuksesta ja hellyydestä. Joten en itsekään enää tee aloitetta kun miehelle ei juuri silloin käy, aina on jokin selitys. Ollaan molemmat kohta 60 vuotiaita ja hyvässä kunnossa (ei ylipainoa) mutta tähän on tultu. Eihän tämä mielestäni täytä avioliiton ja onnellisen parisuhteen kriteereitä mutta tässä nyt vielä olen ja kärvistelen. Jos sattuisi joku mies joka sytyttäisi liekin niin voihan se olla että kokeilisin. Mutta tuskin. En olisi ikinä kuvitellut että joudun elämään seksittömässä suhteessa. Kun ei ole seksiä niin ei oikein ole enää kunnon yhteyttä toiseen.
Ihan on fyysiset ja itsestä riippumattomat syyt ja puoliso kyllä tietää mitkä.
Miehen lääkkeitten ja terveydellisten syiden vuoksi ei enää onnistu. Itse haluaisin vaikka joka viikko. Tai kun saisi edes läheisyyttä, halauksia yms kestäisin kyllä mutta mies ei kaipaa niitäkään.
Hatuttaa raskaasti mutta 60+v ei enää tällaisten syiden takia erota.
Puoliso ei osaa kertoa syytä siihen miksi häntä ei haluta. Meillä ei ole lapsia, joten se ei vaikuta, teen enemmistön kotitöistä ja huomioin häntä kyllä sekä sanallisesti että teoin arjessa. Kuulemma yksi syy voisi olla stressi ja jotenkin vaan vähentyneet halut.
Puoliso jäi kiinni pettämisestä. Nyt liittoa yritetään parsia terapian kautta kasaan. Mutta ei paljon ole panofiiiliksiä.
Vierailija kirjoitti:
Onkos avaus jokin kompakysymys? Kas kun parisuhdetta EI ole ilman *eksiä.
On toki kämppiksiä ja kalakavereita ja sen sellaisia. Mutta silloin kyse ei ole parisuhteesta *eksiin muuten kykenevien henkilöiden kohdalla..
---------
21 alapeukkua edelliselle ja kymmenkunta yläpeukkua toiselle seksikielteiselle kommentille. Siinä jo 25 vuoden jälkeen katsottiin olevan ihan OK viettää aikaa keskenään kuin sisarukset konsanaan.
Kiitos ei tälle näkemykselle, mutta näin 45 vuoden jääkaapin jakamisen jälkeen täytyy myöntää, ettei ihan koko aikaa jaksa nykyään ylläpitää 'joka-toinen-päivä-tahtia'. Varsinkin jos ollaan yhdessä kylmällä merellä aamuhämärästä iltahämäärään kuoppaisessa kelissä näin päälle 70-kymppisenä tuppaa itse olemaan aika naatti ja 'kalakaveri' puolestaan sen verran meritautinen, että väliin jää illalla. Mutta aamulla on uusi päivä ja uudet kujeet 😅
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta ei tuo ole enää mikään parisuhde.
Onse jos kyseinen pari niin itse päättelee, sinä et toisten suhteita voi määritellä. Seksittömyyteen voi olla vaikka mitä syitä, ei se tarkoita etteikö pari silti rakastaisi toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole halunnut seksiä pariin vuoteen. En tiedä onko hänellä sitä muiden kanssa. Olen kysynyt ja väittää, että ei ole. Hänen syynsä sille, että ei halua ovat olleet sellaista kuin väsyttää, on stressiä, on maha kipeä, pää kipeä tms.
N50+
Ei varmaan enää kykene, muttei kehtaa sanoa.
Ei ainakaan omalla kohdallani ole kyse kykenemisestä, vaan ihan muusta.
Mistä siis? Miksi miesten pitää salailla syitä, että eivät halua seksiä vaimon kanssa?
Vierailija kirjoitti:
No meillä taitaa viimeinen yritys olla elokuussa..mies valittaa ettei tee mieli, on uniapnea ja CPAP-laitteesta huolimatta on aina väsynyt. Jaksaa kyllä käydä säännöllisesti salilla ja jos pari kertaa vuodessa tekee aloitteen niin minun pitäisi heti olla haarat levällään, ei oikein onnistu kun en syty siitä että mies vetää housut alas ja pitäisi yhtäkkiä olla halukas, sytyn kosketuksesta ja hellyydestä. Joten en itsekään enää tee aloitetta kun miehelle ei juuri silloin käy, aina on jokin selitys. Ollaan molemmat kohta 60 vuotiaita ja hyvässä kunnossa (ei ylipainoa) mutta tähän on tultu. Eihän tämä mielestäni täytä avioliiton ja onnellisen parisuhteen kriteereitä mutta tässä nyt vielä olen ja kärvistelen. Jos sattuisi joku mies joka sytyttäisi liekin niin voihan se olla että kokeilisin. Mutta tuskin. En olisi ikinä kuvitellut että joudun elämään seksittömässä suhteessa. Kun ei ole seksiä niin ei oikein ole enää kunnon yhteyttä toiseen.
Meillä se kunnon yhteys toiseen perustuu ihan johonkin muuhun kuin seksiin. Me jutellaan, touhutaan, nauretaan, hullutellaan, halitaan ja pusitaan. Puhutaan joka päivä siitä mitä toiselle kuuluu. Autetaan ja tuetaan toisiamme. Seksi on vain lisämauste jo ennestään hyvälle tunneyhteydelle, siksi sen väheneminen ei samalla tavalla haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä taitaa viimeinen yritys olla elokuussa..mies valittaa ettei tee mieli, on uniapnea ja CPAP-laitteesta huolimatta on aina väsynyt. Jaksaa kyllä käydä säännöllisesti salilla ja jos pari kertaa vuodessa tekee aloitteen niin minun pitäisi heti olla haarat levällään, ei oikein onnistu kun en syty siitä että mies vetää housut alas ja pitäisi yhtäkkiä olla halukas, sytyn kosketuksesta ja hellyydestä. Joten en itsekään enää tee aloitetta kun miehelle ei juuri silloin käy, aina on jokin selitys. Ollaan molemmat kohta 60 vuotiaita ja hyvässä kunnossa (ei ylipainoa) mutta tähän on tultu. Eihän tämä mielestäni täytä avioliiton ja onnellisen parisuhteen kriteereitä mutta tässä nyt vielä olen ja kärvistelen. Jos sattuisi joku mies joka sytyttäisi liekin niin voihan se olla että kokeilisin. Mutta tuskin. En olisi ikinä kuvitellut että joudun elämään seksittömässä suhteessa. Kun ei ole se
- - - -
>>Meillä se kunnon yhteys toiseen perustuu ihan johonkin muuhun kuin seksiin. Me jutellaan, touhutaan, nauretaan, hullutellaan, halitaan ja pusitaan<<
Miksiköhän omahyväisesti oletat, että he ketkä vielä harrastavat lihallisia ilotteluja, jäisivät tuosta kertomastasi jostain syystä jotenkin ohuemmalle? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ei ole halunnut kolmeen vuoteen, en tiedä syytä, hän ei keskustele siitäkään asiasta.
Ei huvita enää edes ehdottaa, liian usein tullut torjutuksi.
Ei halua sinua. Samaa vanhaa nylkytystä.
Vierailija kirjoitti:
N50+
Kuulostaa tavallisilta syiltä joita naisetkin kertovat kysyttäessä.
Mitäs jos hoitaisit oman osuutesi kotitöitä ja hemmottelisit miestäsi välillä? Lisäksi kannattaa huolehtia myös miehen nautinnosta, taidat olla itsekäs sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kumpikaan ei ole halunnut enää moneen vuoteen ja ollaan vasta reiluja neljäkymppisiä. Kuitenkin yli 20v yhdessä ja alussa pantiin jatkuvasti, joten ehkä kiintiö molemmilla täynnä. Kun puhutaan asiasta, niin lähinnä naureskellaan yhdessä, että ei olis uskonut, mutta ei haittaa, kun ei kaipaa sitä. Muuten läheisyyttä kyllä on, eli halaillaan, puhutellaan ja höpsötellään paljon.
Uskon että uuden kumppanin kanssa kumpaakin taas kiinnostaisi, kun sehän on ihan biologinen/kemiallinen juttu, mutta ei aleta ainakaan vielä avaamaan suhdetta. Erokaan ei tule tällaisesta syystä kyseeseen, kun muuten kaikki toimii täydellisesti ja seuraavan kanssa lopahtaa myös lopulta halut jossain vaiheessa 99% todennäköisyydellä.
Niinhän se on.
Kukaan jaksa taitamatonta nylkytystä.
Meillä se kunnon yhteys toiseen perustuu ihan johonkin muuhun kuin seksiin. Me jutellaan, touhutaan, nauretaan, hullutellaan, halitaan ja pusitaan. Puhutaan joka päivä siitä mitä toiselle kuuluu. Autetaan ja tuetaan toisiamme. Seksi on vain lisämauste jo ennestään hyvälle tunneyhteydelle, siksi sen väheneminen ei samalla tavalla haittaa.
Meillä on läheisyyttä lukuunottamatta tällainen suhde. Olemme parhaat ystävät, kumppanit ja haluamme kaikin tavoin ilahduttaa toista. Nauramme paljon. Tiedämme toistemne unelmat ja autamme toteuttamaan niitä. Viihdymme yhdessä, olemme vuosia olleet etätöissäkin
Jos olisi oikeaa läheisyyttä kestäisin seksin puuttumisen. Mutta miehen läheisyys on "väljä" nopea halaus ja suukko nukkumaan mennessä, kerran vuodessa unissaan kääntyy lusikkaan tms. Sanoo että pyydä vaan jos haluat halata mutta sehän on ihan kauhea ajatuskin! En pyydä enkä kerjää, jos ei ymmärrä koskea niin olen ilman.
27
Meillä on jo lapset, vastasi mies, kun kysyin syytä seksittömyyteen.
Me oltiin 3 vuotta ilman koska mies oli syyttänyt minua kaikista avioliiton ongelmista, ja minä en sitä niellyt. Hän kuitenkin kohteli minua todella huonosti niihin aikoihin kun pistin stopin seksille. Viimeisen kerran kun harrastettiin seksiä ennen vuosien taukoa, itkin koska tunsin oloni hyväksikäytetyksi. 3 vuotta myöhemmin hän otti puheeksi jälleen syyttävällä sävyllä kuinka olin pistänyt hanat kiinni häneltä. Tuo keskustelun aloitus kuitenkin johti aitoon asioiden läpi käymiseen, jonka jälkeen alettiin korjaamaan meidän suhdetta. Meillä oli pienet lapset joten kumpikaan ei halunnut erota. 50/50 järjestely ei olisi missään tapauksessa toiminut kuopuksen kanssa kun hän oli niin kiinni minussa. Olin kotiäiti noihin aikoihin.