****HELMINAUHA 2007, VKO 8******
toivottavasti ei ollut vielä pinoa, ei ottanut mun silmiin!
elikkäs huomenta vaan kaikille!
meidän poitsu nyt 6 päivää vanha. nyt pari yötä mielestäni mennyt suht hyvin, parin tunnin välein herätään syömään ja kerran yössä vaippa vaihtamaan. muuten hän melkein nukkuu koko päivän. en yhtään muistanut, et pieni nukkuu noin paljon! mut suloinen on kuin mikä!
onkos muita, ketkä on aloittanut nyt kestovaippailun? me ollaan nyt 2 vrk kokeiltu hommaa ja hyvin toimii, olen ihan innoissani. eka koneellinen on jo pestykin ja puhtaaksi lähtee, vaikka hieman epäilinkin ; )
imetän sen minkä jaksan ja maitoa tulee, mutta aika heikosti tuntuu tulevan. tuttelia menee nyt 1 prk/vrk. en ota stressiä asiasta, pääasia et saa vähänkin rintamaitoa ja ettei ole nälässä pikkuinen.
esikoinen on ottanut hienosti tulokkaan vastaan, ei ainakaan vielä merkkejä mustasukkaisuudesta. hän siis 2,5 vuotta vanha. lähinnä mulla itsellä on ollut huono olla sen takia, kun esikoinen ei ole päässyt aina syliin silloin kun on halunnut. esikoinen on kuitenkin aina esikoinen ja ei haluaisi antaa hänelle tunnetta, ettei hänestä nyt enää välitettäisi. tuskinpa noin kokee kuitenkaan, kun tottakai yrittää häntä huomioida, mut kuitenkin.... onkos muilla yhtään samanlaista fiilistä?
kaikki on lähtenyt niin hienosti menemään. jotenkin erilaista kun esikoisesta. nyt on heti reipas mieli, synnytyksestä olen palautunut nopeasti, jos ei puhuta niistä 10 kg jotka on vielä jäljellä ; )
kertokaahan teidän kuulumisia!
Kommentit (48)
Ihan kivasti nukuttu yö taas takana, tyttö herää kyllä ' vääntyileen' mutta nukahtaa nopeasti uudestaan eikä kuitenkaan itke. Alkuilta kyllä menee tissitellessä, liekö sitten tankkaa yötä varten, melkoisesti menee nimittäin maitoa ja mulla kun on koko ajan rinnat sitä täynnä niin otetta on vaikea saada.. Tänä aamuna mies syötti vaihteeksi tämän pienimmän ja 100ml meni heittämällä rintamaitoa! Mulla oli sitten esikoisen kanssa herkkä ruokailuhetki, toinen puhua pulpatti niin ettei meinannu ehtiä syöpöttelemään :)
Sporttari: d-vitamiinitipoista sen verran että esikoisella kokeilin aikanaan myös Jekovittia joka aiheutti kamalat masuvaivat! Valmiste nimeltä Deetipat oli passelimpi meidän neitille, tosin sitä joutuu antamaan paljon enempi mutta ei kyllä ollut vatsanväänteitäkään.. :) Ainahan voi kokeilla!
Kertokaapa joku joka tietää mulle AVENT ISIS-rintapumpusta? Onko helppokäyttöinen/voiko käyttää yhdellä kädellä/nopea/toimiva? Mulla Ainun käsikäyttönen, sellainen vanhanaikainen jota pitää käyttää kaksin käsin, siinä ei ole säiliötä ja on vielä melko kovakourainenkin :( Mulla on muutenkin rinnat jo todella hellinä että välillä joutuu antaan tissimaidon pullosta. Aventista oon kuullu kehuja mutta ajattelin josko teillä jollakin sellainen olis käytössä niin saisi viime käden tietoa ;)
Tunnin päästä tulee äitiysneuvolan terkka kotikäynnille tutkimaan minut ja vauvan sekä antaa jälkitarkastusajan. Sitä ennen pitäisi kai tehdä jokapäiväinen imurointi..
Ristiäisiä ei ole ehditty muutakuin miettiä että jos pidettäs maaliskuun viimeinen päivä.. ja riippuu miten saadaan pappi, haluttaisiin sama pappi joka esikoisenkin kastoi. Vieraita tulee taas n. 25 joten seurakuntatalon tiloissa olisi tarkoitus pitää että kaikki kylmää tarvitsevat tarjottavat saadaan kylmään sekä tarpeeksi porukkaa keittöön hoitamaan kahvinkeittelyt ynnä muut. :)
Mutta nyt imurointihommiin kun pätkä nukkuu ja mieskin touhuaa esikoisen kanssa.
-Henna + tyttö 12pv
tarkoitin siis Devitolia enkä Jekovittia viestissäni :)
Sama pää kesät, talvet.. ;)
-Henna
SPORTTARILLE: Me just juteltiin neuvolantädin kanssa noista d-vitamiineista ja hän suositteli annettavan noita tippoja aamupäivällä kun vauvan vatsan sisällön kierto on kuulemma noin 7 h eli silloin jos nuo tipat aiheuttavat masuvaivoja ne eivät tulisi sitten keskellä yötä!
Ja sanoi vielä että pitäisi antaa sillai että ensin 1 tippa ekana päivänä sitten 2 tippaa seuraavana jne.... ja jos noita masuvaivoja tulee niin aloittaa taas sitten alusta eli vähentää taas tippamäärä 1 jne....
Tällaiset ohjeet siis sain meidän neuvolasta, tiedä sitten toimiiko tai ei?
T.kolomonen rv vasta 39+3 *huokaus*
...tästäkin taloudesta.
Rupesin eilen leipomaan korvapuusteja (en ole tainnut koskaan ennen leipoa korvapuusteja ja pullaakin viimeksi monta vuotta sitten, jolloin petyin lopputulokseen ja totesin etten enää ikinä pullaa leivo!) kun oli vieraita tulossa enkä tyhmä tajunnut paljonko taikinasta tulee. Pyöräytin litran taikinan ja korvapuusteja on nyt sitten 100. Siinä siis meidän ristiäistarjoilut :-) Päivämäärää ei ole vielä päätetty, mutta pian pitää siihenkin asiaan tarttua jos alle 2kk mielii ehtiä.
Lupita: kiva kuulla että leikkaushaavasi paranee hyvin. MÄ en tuota kietaisuristikehtoa ole vieläkään saanut niin, että vauvan olo näyttäisi siinä vähääkään mukavalta. Teetkö ensi koko sidoksen valmiiksi ja asettelet vauvan siihen vai otatko vauvan kyytiin kesken sidoksen teon että tulee sopiva? Kietaisuristi2 sidokseen sain meidän tytsin pystyasentoon, mutta hän tuntui minusta liian pieneltä olemaan niin pystyssä, vaikka päätään yllättävän hyvin minusta nostaa ja kannatteleekin (tietysti tuin silti niskan).
AVENT ISIS: sain huutonetistä ostamani käytetyn pumpun eilen. Tänään otan koekäyttöön jahka ehdin. Laitan kokemuksia sitten kun niitä kertyy - pelkkää positiivista olen itse kuullut siitä. Täytyy vaan tarkkaan harkita paljonko sitä sitten lypsää, koska meillä ei todennäköisesti ole edes suuren suurta käyttöä tuolle maidolle. Sairaalaan vois tietty lahjoittaa, täytyy selvitellä miten sekin hoituisi. Jos yhtään perinnöllistä on, niin maitoa kuitenkin tulee riittämään: isoäitini on imettänyt omien lastensa lisäksi liudan heidän serkkujaan kun ovat kovin samanikäisiä!
D-vitamiineista: meillä neuvolasta saa alkuun pullon Jekovit-tippoja. Niillä lähden kokeilemaan pikkuhiljaa eli ensi tippa kerrallaan ja pikku hiljaa sitte nostetaan siihen viiteen tippaan.
Nyt on vieraita tulossa joten poistun!
Tulin tuolta odotuspuolelta lueskelemaan teidän vauvakuulumisianne. Ihanalta kuulostaa vauva-arki. Pian meilläkin alkaa se. :)
Selailin tuossa Stockan kanta-asiakaslehtistä ja siellä on Avent Icis rintapumppu helmikuun ajan tarjouksessa 47 e (ovh. 60 e) eli sieltä kannattaa käydä hakemassa, jos haluaa uuden. Huuto.netissä myydään sitten käytettyjä n. 30 euron hintaan. Itsellä ei vielä ole pumpusta käytännön kokemusta, mutta Aventista en ole kuullut mitään negaa kyllä. Itse ostin käytettynä Ainun sähkökäyttöisen, saa nähdä, että minkälainen se on. Kunhan pääsisi jo kokeilemaan. :)
Aurinkoista päivää kaikille!
Jolanda + Koukkis rv 40+5
Huonosti, erittäin huonosti nukuttu yö täälläkin takana. Tyttö tankkaa yötä päivää puolen toista tunnin välein ja viime yönä oli väliä vain tunti... Ja välissä äkisi ja piereskeli, joten eipä meillä juuri nukuttu. Tuttelityrmäyksellä eka väliksi saatiin reilu 2 tuntia, joten ei oikein toiminut!
Vauva oli eilen iltapäivällä iskän kanssa kotona ja sai Tuttelia silloinkin -ja nukkui liki koko illan, eli melkein 4 tuntia... Yölläpäs sitten ei nukuttukaan :-)
Anoppi ja Appi on tulossa nyt vauvaa katsomaan 400 km:n päästä, menevät onneksi miehen siskon luo yöksi, mutta päiväunista ei nyt sitten haavaillakaan. Ja neuvolakin on tänään... Mennään sinne paikan päälle, joten vähän jännittää yksin autolla sinne mennä.
jaksuja kaikille " ristisilmäisille" !
-Timbe ja typy 11pv
Terveiset eka neuvolasta. Pikkumiehen paino oli noussut kuudessa päivässä n.100g ja neuvolan täti kohteliaasti sanoi että se on ihan hyvin... olemme ottaneet lisämaidon yöllä käyttöön jos on ollut rauhatonta ja se on nyt sitten ihan OK kun paino nousee noin hitaasti.
Yöt on tosi levottomia ja pelkkää tankkausta (eilen imetin nonstop 22-02), eilen annoin NANia klo 02 ja sitten saatiin nukuttua jopa 2h. Sitten taas 1,5h pätkissä. No onneksi tämä ei kestä ikuisuuksiin.
Kantoliinasta Vauva0207 kyselit, minä teen tuon sidonnan valmiiksi ja sitten vauva kyytiin ;) Katselin mallia tuolta kantoliinakanava - sivulta missä on kuva kuvalta miten vauva sinne pujotetaan. Ensin peppu edellä toiselle puolelle, sitten laitan jalat toiselle ja lopuksi " smokkivyö" päälle. En ajatellut testata sitä pystyasentoa vielä pariin kuukauteen, mielestäni tämä kehtoasento on itse asiassa helpompikin käytännössä kun vauvan voi vaan pudottaa sinne sisään.
VAIPAN vuodoista - onko jollakulla vinkkiä miten poikien vaippa saadaan pysymään niin ettei se vuoda tuolta vyötärötä... tuntuu että meidän poika onnistuu pissimään aina ylöspäin vaikka kuinka asemoisi noita värkkejä alaspäin... tytön kanssa tätä ongelmaa ei ollut lainkaan. Viime yön aikana kun kolmannen kerran tuli vuoto niin alkoi jo vähän hermo menemään, pojalta kaiketi eniten kun koko ajan oltiin vaihtamassa vaatteita.
Olin vartin kävelyllä kun kaveri katsoi vauvaa! Luxusta: raitista ilmaa ja aurinkoa. Alkaa sisällä olo tympiä. Miehellä onneksi huomenna vapaa ja viikonlopuksi luvattu alle -10, joten vihdoinkin päästään aloittelemaan ulkoilua ja testaamaan vaunuja :-)
LUPITA: Kiitos linkkivinkistä, en ollut tuollaisia liinasivuja löytänytkään, mulla oli vain käytettynä ostamani liinan mukana saamani kuvalliset ohjeet joilla en onnistunut. ja pystysidontaan vauva tosiaan tuntuu liian pieneltä, vaikka se ohjeen mukaan ihan ok onkin 2 viikosta alkaen kunhan pää on tukevasti liinan olkaimen alla.
Lisämaito on varmasti teillä tarpeen, jos paino nousee noi hitaasti. Meillä tuli sairaalasta pääsyä seuraavana kolmena päivänä 220 g eli viikon iässä syntymäpaino oli taas saavutettu. Huomenna ensimmäinen lastenneuvola ja nähdään toisen viikon painonnousu. Neuvolan mukaan pitäisi tulla 400 g/vko. En sitten tiedä kuinka kauan painonnousun pitäisi tuota tahtia jatkua.
Paljonko pulloruokitut vauvat syövät kerralla (ikä huomioiden)? Mulla ei ole aavistustakaan paljonko neiti tuolta tissistä imaisee siinä kymmenessä minuutissa minkä syömiseen käyttää. Mietin tätä siksi, että kun ekan kerran jätän lapsen isän kanssa kotiin niin tietäisi vähän paljonko maitoa pitää pakastimesta sulattaa.
Miten teillä muilla muuten nuo NEUVOLAT käynnistyvät: tuleeko sieltä joku kotikäynnille vai menettekö itse paikanpäälle? Meillä täällä äitiysneuvolasta tultiin kotikäynnille perjantaina, kun tiistaina olimme kotiutuneet sairaalasta. Ja nyt perjantaina viikkoa myöhemmin lastenneuvolasta tullaan ensimmäisen kerran kotikäynnille myöskin. Sinne olisi toki saanut mennä itsekin, mutta mielellään kuulemma tulevat kotiin kun on näin kylmää ja mielellään varmaan näkevät lasten kotiolojakin. Luulen että tällä on myös jonkinlainen lastensuojelullinen merkitys. Seuraavat neuvola-ajat varataan sitten kuulemma tarpeen mukaan, eli mitään säännöllistä käyntiväliä ei kai ole. Tai sitten on joku peruspohja, mutta tarpeen mukaan käydään useammin.
Ensikäytön kokemukset AVENT ISIKSESTÄ: yksinkertainen koota, vaikka irtoavia osia on paljon. Lypsettyä sain melko vähän, vain vajaat 30 ml, kun ohjeen mukaan 10 minuutissa saa 60-120 ml. Tosin lypsin heti syötön jälkeen, joten vauva oli jo vetänyt oman osansa ensin. 2-3 käsinlypsykerralla olen päivässä saanut n. 100 ml. Enemmänkin tulisi jos lypsäisi useammin/tyhjemmäksi.
Vaikka Isistä mainostetaan yhdellä kädellä käytettäväksi, minun piti ainakin toisella kädellä pidellä suutinta paikoillaan ja toisella pumpata. Lisäksi tuntui että rinta tyhjeni vain suuttimen alueelta, joten samoin kuin käsin lypsäessäkin, " kainaloista" maidot sain pois vasta kuin painoin kevyesti toisella kädellä rintaa ja pumppasin samalla. Joka tapauksessa varmasti hygienisempää kuin käsinlypsy vaikka sitten niistä lukuisista osista tulee tiskiäkin. Steriloimaan en kyllä varmasti osia rupea joka käytön jälkeen. Kerron taas kokemuksia kun käyttökertoja tulee lisää.
Ensimmäinen kummipari lapselle on kysyttynä. Mietimme vielä josko muita kummeja otetaankaan vai riittääkö kaksi.
Nyt taas muihin puuhiin!
kiitokset vauva0207 AVENTIN kokemuksista, mulla tulee tuolla kovakouraisella Ainun lypsimellä kerralla kutakuinkin 100-130ml jos lypsää ennen kuin vauva on syönyt. Silti ruokaa riittää vauvalle astikin, joten maitoa tulee reilusti..
Kerralla meillä pian 2vk ikäinen vauva syö pullosta n. 100ml kun ruokailuväli on mitä vaan 3-6h väliltä. Mutta kaikkihan ovat yksilöitä, musta tuntuu vaan että tämä syö ihan hirveästi. Välillä on helpompi antaa pullosta, rinnanpäät saa levätä ja on nopeampaakin- tissitellessä vierähtää helposti pitkän aikaa vaikkei vauva jaksa syödä aina edes yhtä rintaa tyhjäksi asti.
Mutta pitänee huomenna hakea kumminkin Aventin pumppu, vaikka joutuisi pitämään toisella kädellä paikoillaan ja painelemalla ottamaan ' maitokovettumat' pois.. ei se toivon mukaan noin kovakourainen vekotin ole kuin tuo nykyinen! Ja sillä jonkunverran jälleenmyyntiarvoakin jos osoittautuu huonoksi.. Pitääpä siis kokeilla :)
Vaan nyt kauppa-asioille!
-Henna
Olipas tänne tullut jo mukavasti juttua!:) Huomaa, että helmet jakautuu. ;)
Tuosta AVENT ISIS -rintapumpusta: Minäkin sen tuolta huuto.netistä tilasin käytettynä ja ostin siihen vielä niitä kertakäyttöpusseja+pullonkin, mutta valitettavasti minulle kävi siten, että kun paketti vihdoin saapui oli oma maidontuotantoni jo laskenut sen verran, etten saa lypsämällä mitään irti. :( Maitoa tulee siis vain kun vauva on tissillä, silloin kylläkin ihan riittävästi. Joten minulla olisi nyt tuollainen ylimääräinen AVENT, jonka voin myydä eteenpäin. Eli jos jotain kiinnostaa, niin ota yhteyttä maililla (frog2@suomi24.fi), niin voimme hoitaa kaupat! :)
Meille ei taaskaan mitään ihmeellistä kuulu, aloitimme tässä ottamaan niitä RELA-tippoja kun hieman on vatsanväänteitä ilmennyt. Vielä en osaa sanoa onko ollut apua, mutta kerron sitten paremmin kun saamme hieman enemmän tuota kokemusta!;)
Itsekin odotan jo innolla, että pääsisi lenkkeilemään! Josko tuo paino sitten hieman paremmin lähtisi laskuun.. Nytkin siis jo ihan hyvin laskenut, mutta tuskailen täällä, että ehtiikö laskea tarpeeksi ennen ristiäisiä vai pitääkö ostaa uusia juhlavaatteita.. Niitä kun ei ' turhaan' viitsisi ostella..
Nyt pitää mennä, vauveli tuolla heräilee..
-frog2 ja vauveli 3vkoa
Nyt vihdoin ehdin ja muistan tännekin pinoutua... Koko viime viikon oli yh, kun mies oli työreissulla ja lähti taas ainakin kahdeksi yöksi :( Hyvinhän me täällä pärjätään, mutta omaa aikaa ei ole hetkeäkään! Esikoinen tuppaa jopa vessaan mukaani! Koiran kanssa en pääse lenkille, kun on niin kovat pakkaset, eikä vauvaa voi ottaa ulos...
Jep, mutta valitukset sikseen...
G: Painoa kertyi odotuksesta n. 10kg ja jäljellä enää 2kg. Syödä pitää vähän väliä, etten taas kuihdu alipainoiseksi (tai siis olen jo, mutta ettei liikaa tipu)
Meillä neuvolan täti on jo käynyt kolme kertaa ja tulee taas huomenna, kun navassa on edelleen sieni ja sitä laapistetaan. Painoa on tytölle tullut kivasti, n. 200g viikossa. Lypsämisen olen lopettanut ja nyt siis ollaan pelkällä rintaruokinnalla.
Meilläkin tyttö roikkuu illat tissillä ja aloittaa sen touhun näillä main ja viimeiset imut ottaa n. 23. Sitten nukkuukin tyytyväisenä 6h putkeen eli meillä nukutaan ihan kunnon yöunet ja usein vielä jatketaan unia aamusyötön jälkeen.
Päivät menee nukkuessa. Aamulla on virkeä ja jaksaa olla hereillä, samoin illalla, jopa useita tunteja.
Mutta nyt pitää mennä, määrätietoinen itku kuuluu! Jatkan huomenna...
Niin ja onnea kaikille helmensä saaneille!
Pessi80 ja Aada 4vko:a
vain kirjotan että tämäkin helmenkantaja on vielä kuvioissa mukana mutta ei jaksa kirjotella. Meiän kiltti vauva on muuttunut levottomaksi nukkujaksi ja iltaisin vähän kitisee. Mutta mieliala itellä on kohonnut, ei enää masenna ja itketä.
Mies on isyyslomalla joten aatteli nettä ens viikolla tulen minäki enempi kirjotteleen
Vauva-arkea kaikille, tsemppiä, nyt tiedän itse että ei ole helppoa
HANNELE + kelmi 12 vrk
..kun kaikki väki nukkuu miestä ja itseäni lukuunottamatta :)
Mun rintapumppu teki tenän, siis voi vee.. jos frog asuisi lähempänä niin voisin aventin ostaa, nyt pitää huomenna heti aamuselta työhomman jälkeen marssia kauppaan pumppua ostamaan! Sellainen kumijuttu siitä on mennyt rikki joten nyt ollaan sitten käsilypsyllä.. piti jo käydä antamassa kuumassa suihkussa rinnoille hoitoa, hieman helpotti.
Tuosta neuvolatätien vierailusta niin meillä kävi tänään äitiysneuvolan th, joka muuten punnitsikin tytön ja painoa on nyt tullut 8 pvän aikana reilu 300g eli hyvin! Painoa nyt siis 3670g, hyvin on syntymäpainokin ylitetty. Tosin nytkin tankkailtiin desin verran rintamaitoa pullosta yötä varten, joten eikait se ihmekään että paino nousee. On kyllä pituuttakin sen edestä.
Ulkoilemaan olisi kiva päästä, sunnuntaille lupailtiin asteita kymmenen hujakoille joten jotain mahdollisuuksiakin saattaisi olla..
Kuka niitä relatippoja aikoikaan kokeilla, kerros sitten oliko apua! Esikoiselle syötin sekä relaa että cuplatonia mutten tiedä vaikuttiko ensimmäisenä mainittu juurikaan. Tälle en ole vielä relatippoja ostellut, cuplatonia annan yleensä ennen syöttöä. Ei tosin ihan kamalasti masuvaivoja vielä olekaan.. *koputtaa puuta*
Mutta nyt unten maille, aamulla tulee morsian kaasoinen häämeikkiin joten pitänee olla hyvin levännyt ettei mene meikit minne sattuu ;)
-Henna
Kiitokset Henna, Kolomonen ja vauva0207 D-vitamiinijutuista. Tuntui olevan simppeliä matematiikka: kun keskiviikkona annoin 4 tippaa, oli 4 tuntia itkua yöllä, eilen annoin 1 tipan ja enää 1 tunti : )
Kokeilen nyt sitä yhtä tippaa alkuun ja vaihdan merkkiä jos annosta isontamalla tulee taas oireita. 7 tuntia unta takana, tosin kolmessa osassa, jee!
Mun työkaveri kyseli että onko ihanaa vauva-arkea, voi vaan katsella romanttisia elokuvia TV:stä ja imetellä.. no on kyllä tv jäänyt vähemmälle ja tekemistä riittänyt meillä, vauvaa voi katsella kyllä tuntikausia eikä kyllästy. Ootteko muut TV:n äärellä paljon? Kuka on Idols-suosikki?
Avent Isis on tossa pöydällä, mutten ole päässyt vielä kokeilemiseen asti, tänään olisi tarkoitus. Ja kantoliinaa olen kokeillut, mutta vauva-lehden tilaajalahjaliina ei vaikuta kovin laadukkaalta, kovaa pellavatyyppistä kangasta, vaikea saada hyvää asentoa. Neuvolatäti käy täällä Espoossa kerran kotona ja sitten mennään seuraavasta kerrasta lähtien neuvolaan.
Tuli mieleen, että pitäisikö ottaa täällä vauvapalstalla uusi esittelykierros jossain vaiheessa, kuka kukin on? Esittelyistä puheen ollen, GALLUP: joko on nimet päätetty ja jos on, niin käytättekö jo sitä tulevaa ristimänimeä vauvalle jutellessa? Meillä on alettu käyttää jo kotona melkein syntymästä asti, muttei vieraiden kuullen. Nyt ajateltiin kertoa appivanhemmillekin, eikä odottaa ristiäisiin asti. Tuntuu hassulta puhua " vauvasta" vaan, kun hän on jo selvästi oma itsensä, oma persoonansa.
Tässä siis oma äiti-esittely vielä: 38v vanhus olen ja esikoistyttö sylissä, miehellä 5 ja 11v tyttö ja poika, jotka osan aikaa asuvat meillä. 11-vuotias koira myös perheessä. Olen konsultti ja yrittäjä, firma pyörii näin aluksi ainakin ok, vaikka vetäjä on varsin etänä, kerran olen käynyt toimistolla mutta sähköpostilla aktiivisempi. Espoossa asustellaan, 3.kerros ilman hissiä : / Lapsi tuli koiran lisäksi ajankohtaiseksi vasta nyt, kun olin pitkään kilpaurheilija ja elämäni miehen tapasin vasta 35v:nä - hyvää kannatti odottaa!
Aurinkoista perjantaita, huomenna on jo monella paikkakunnalla odotettu ulkoilukeli!!! T. Sporttari ja " M" -tyttö kohta 3 vkoa
Asiakkaat lähtivät juuri, ammatiltani oon meikkaaja-maskeeraaja ja toiminimellä keikkaluontoisesti tällä hetkellä niitä hommia teen, yritän pitää ammattitaidon yllä ;) Häähuuma tarttui morsiamesta ja kaasosta minuunkin, ehkä vielä joku päivä saan minäkin oman ' päivän prinsessana' :)
Vauvan nimestä: on jo päätetty, mutta nimestä on tullut väänneltyä jo lempinimikin jolla kutsutaan. Pientä kädenvääntöä oli miehen kanssa nimen muodosta mutta päästiin lopulta yhteisymmärrykseen ja sain oman tahtoni läpi ;) Alunperin halusin tytölle jonkun J-kirjaimella kuten isosiskollaan mutta Melina tulee meidän tytystä. Mies ehdotti Melindaa, joka mun mielestä oli ihan liian vaikea sanottava päivittäisessä puheessa, ei vaan taipunut mun suuhun :)
Jotain muutakin esittelyä voisi tietty uusiksi, taitaa olla viimehetkellä mukaan tulleita helmiksiäkin jonkin verran. Ikää multa löytyy siis huikeat piakkoin 22v eli taidanpa olla nuorimmasta päästä.. Ja nyt jo lapsiluku selkeästi täynnä. Ammatti on kuitenkin hankittuna joka tuo mukavaa vastapainoa kun voi keikkaluontoisesti töitä tehdä ja ' paeta' vauva-arkea hetkoksi ja siitä vielä maksetaankin.
Meiltä löytyy myös 2,5v sakemannineiti josta on kyllä paljon seuraa esikoiselle ja omistaa mahtavat hermot. Saa kiskoa korvista ja maata päällä- koira tykkää ja tulee itse " hellittäväksi" .
Mutta siinäpä pikaisesti, nyt sitä pumppua ostamaan ennenkuin rinnat räjähtää. Se stockalla oleva Aventin pumppu taisi olla vain kanta-asiakastarjous eli toisin sanoen ei kaikille? vai? Mulla kun ei ole mitään kanta-asiakaskortteja sinne..
Menoksi siis taas!
Henna ja tyttö 13pv
Kylmää aamua!!
Ei pääse ainakaan aamusta ulos vauvan kanssa ;o)
Täälläkin valvottiin viime yönä hieman...tai ei tuo poika tainnut kun 15min itkeskellä ja piereskelyn ja vaipanvaihdon jälkeen helpoitti...sitten parin tunnin päästä sama juttu. No nyt nukkuu...Olettekos huomanneet et omat syömiset /juomiset aiheuttavat vatsanväänteitä vauvalle. Meinaan join eilen coca colaa ja ajattelin et joskos se aiheuttaisi ylimääräisiä väänteitä. Normaalisti en juo kahvia enkä oikein cocistakaan...enemmän teetä tulee juotua. No mene ja tiedä. VItamiinit meillä niitä vesi-pohjaisia ja Relat menee päivittäin...
Nimi Gallup:
Valittuna on mutta ei vielä käytetä isompien lasten kuullen...perinteenä ollut että ristiäisissä selviää.
Itse olen 30-vuotias ja ennestään mulla on poika, joka menee syksyllä eskariin ja tyttö joka täyttää ensi kuussa 3 vuotta. Eli ikäerona on tuo kolme vuotta kummankin pienemmän kanssa ja ihan tietoinen valinta... mun mielestä ollut tosi toimiva ja ei oo kun yks vaipoissa kerrallaa ;o)
Mies on saman ikäinen ja asustellaan täällä Varsinais-Suomessa. Kotiäitinä olen ollut viimeiset kolme vuotta ja näillä näkymin jatkan sitten kun äitiysloma loppuu...ellei nyt jotain ihan mahdottoman mielenkiintoista työtä löydy. Tosin lapset on etusijalla kun ovat vielä niin pieniä ja onhan se sitten mukava olla kotona kun esikoinen menee kouluun ensi vuonna.
Aikas rauhallista tää vauva arki meillä täällä on ja seuraavat kolme viikkoa ollaankin koko perheen voimin kotona kun mies aloittaa isyysloman maanantaina.
Ristiäis tarjoilua olen pohtinut...onkos muilla hyvia ideoita? Kakut tekee anoppi ja siskokin on luvannut jotain leipoa...itselle jää sitten ruoka ja jotain. MEillä pidetään ristiäiset kotona niin sinänsä helppoa kun ei tarvii mitään kuljetella mihinkään, onneksi.
Tämmöistä...ja ihan kivasti vauvalliset jo jaksaa kirjoitella. Itsellä tuntuu aika menevän lasten ja kotitöiden kanssa mut lueskelemassa kyllä käyn...
Aurinkoista päivää toivottelee:
calmus
Alkuun heti esittely kertauksena, kun tosiaan mukaan on tullut niin paljon uusia, eli
Ollaan miehen kanssa molemmat 26-vuotiaita ja tyttö on meidän toinen yhteinen lapsi. Poika syntyi kesäkuussa 2004 ja miehellä on entuudestaan 2002 syntynyt poika, joka asuu vuoroviikoin meillä. Jaloissa pyörii myös kohta 11-vuotias koira, cotton de tulear. Omakotitalossa asutaan täällä Satakunnan pienessä maalaiskunnassa. Ammatiltani olen perhepäivähoitaja ja niitä hommia olisi tarkoitus jatkaa ainakin niin kauan, kun lapset ovat koulussa.
G: Nimi on meillä jo valmiiksi mietittynä ja etunimi on jo käytössä. Keskolassa kun vauvoja kutsutaan nimeltä, tottui siellä jo puhumaan vauvasta nimellä, eikä nyt enää osaa siirtyä vaan pelkkään " vauvaan" . Alkuun ajateltiin nimi salata, eikä käyttää sitä julkisesti, mutta nyt se kyllä on jo kaikkien tiedossa ja muutkin sukulaiset puhuvat jo pelkästään " Aadasta" . Tytölle tulee kolme nimeä, kuten veljellään, josta kolmas periytyy minulta ja toinen on vaan " tekaistu" .
Lupitalle(?) kiitos kantoliinavinkistä eli siitä, että teet sidonnan valmiiksi ja sitten vasta pujotat vauvan. Mulla on myös tuo pikkuruun kantoliina ja olen aina tuskaillut sitä kehtosidontaa tehdessäni, kun pelkään pienokaisen putoavan, mutta nyt siis onnistuu jo paremmin. Kiitos!
Meillä tyttö pulauttelee hirmuisesti, varsinkin illalla tiheän syönnin aikaan. Olin jo vähän huolissani, mutta neuvolan täti tänään lohdutteli sen johtuvan vaan ylisyönnistä. Painoa on ainakin tullut tosi hyvin, vajaassa viikossa 200g! Käski tarjota tuttia ja syliä. Iltaisin olenkin ottanut tytön kainalooni ja laittanut tutin tissiä hamuilevaan suuhun ja johan on tyttö nukahtanut heti! Sänkyyn ei tutin kanssa jää, mutta siis syliin nukahtaa heti!
Mutta taas pitää mennä...
..kun molemmat tytöt on saatu unten maille. Kävin tänään ostamassa lastentarvikeliikkeestä Aventin rintapumpun joka ilokseni oli tarjouksessa 49e! Ja tyytyväinen oon kyllä ollut, paljon hellävaraisempi kuin vanha pumppuni. Eli muutkin oululaiset pumpun tarvitsijat Babystyleen ostoksille ;)
Meidän tyttö on kunnon iltasyöppö, ensiksi joi 110ml pullosta ja sen päälle vielä pitkän aikaa rintaa. Tosin loppuajasta meni huvituttina pitämiseksi ja nukahti syliin.. kai se on ihan tosi että monet vauvat tankkailee yötä varten koko illan.
Ristiäisjärjestelytkin edistyi hieman, paikka & pappi on nyt sovittuna, kummit on vielä miettimättä. Joku kyseli ristiäistarjoiluista; meillä tehdään varmaan kuten viimeksikin eli minä tekaisen kaksi erilaista isohkoa voileipäkakkua, anoppi tekee makeat täytekakut ja oma äitini kuivakakkuja. Varsinaista ruokaa meillä ei siis tarjota vaan voileipäkakut ajaa suolaisen asian..
Mutta nyt leffailtaa viettämään ja nauttimaan hetkosesta miehen kanssa ennenkuin pieni tissittelijä huomaa taas haluavansa jotain suun täytettä :)
-Henna
Mitenköhän se on niin, että aina kun saan tän tekstikentän auki niin päästä katoaa kaikki mitä piti kommentoida?!?
Ihme lahopää..
Niin juu, sitä esittelyä.. Eli itse täytän tässä keväällä 22 (oho, oonpas jo ' vanha' ) ja mies täyttää syksyllä 26. (piti oikein miettiä et onko se 26 vai 27 seuraavaks) ;) Mun esikoinen on kohta 3-vuotias (tämä siis on miehen ensimmäinen biologinen lapsi, mutta kyllä hän on isä tuolle pojallekin, kun hänen biologinen isä ei ole koskaan ollutkaan mukana kuvioissa). Lisäksi perheeseemme kuuluu kaksi suomen lapinkoiraa, toinen vasta pentu (6kk) ja toinen 3-vuotias. Asustelemme täällä Seinäjoen seudulla, pienessä maalaiskunnassa miehen kotitilalla. Muutimme siis tänne vasta joulukuussa ja minulla on vielä vähän totuttelemista näin paljasjalkaisena tamperelaisena.;) Koville se välistä ottaa, mutta sisulla siitä selviää!;)
Mekin olemme jo kokeilleet kantoliinaa, syksyllä ostin huuto.netistä semmoisen Pikkuruun. Mielestäni se on ollut hyvä ja helppokäyttöinen. En siis treenaillut sidontoja etukäteen, mutta äkkiä sain sen kietaisuristin tehtyä, missä siis vauva on pystyasennossa. Ja oli tosi hyvä kantaa. Välistä siis nukutan vauvan siihen kun meillä nukkuu parhaiten pystyssä, vaakatasossa kun ilmat kiertää mahassa jonkin verran. Meillä myös tuo pikkuinen jo kovasti yrittää kantaa päätään! Pitikö sen tapahtua jo näin nopeasti? En sitten yhtään muista esikoisesta, että kuinka nuo hommat meni..
Telkkarin katselusta joku kyseli.. Minulla kyllä olisi päivällä aikaa katsoakin joskus jotain, mutta eipä ole tullut katsottua. Iltaisin sitten joitakin sarjoja olemme seurailleet, mutta nekin alkavat kaikki jäädä tauolle taas. Uusia sarjoja en viitsi aloittaa seuraamaan, jotta jää enemmän aikaa touhuta muuta. :) Idolsiakin seuraan, mutta omaa suosikkia ei ole muodostunut. Kaikki ovat niin erilaisia ja hyviä, joten on vaikea vertailla heitä. Ainoastaan nyt tämä Mia ja Panu ärsyttävät, joten mielestäni he saisivat pudota ekana, sitten muille soisikin kaikille voiton tai ainakin levytyssopimuksen.;)
Ristiäisten tarjoilua en ole vielä kummemmin miettinyt. Tajusin juuri, että eihän minulla ole edes kahvikuppeja niin monelle! Saati kakkuvuokia, yms. tarpeellista! Eli saan mennä kohta ostoksille, että voin edes jotain tarjota. Juhlat kuitenkin pidämme kotona 18.3. (vaalipäivänä, tajuttiin vasta kun oltiin pappi jo varattu. no voivat vieraat sitten käydä ennakkoonkin äänestämässä) ;) Vielä olisi tietysti ne tärkeimmätkin päätökset tekemättä, eli mikä nimeksi ja ketkä kummeiksi? Sisarukset kun jo käytetty ja kavereista on niin vaikea valita!
-frog2 ja vauveli (veljensä alkanut vauvaa näin kutsua)
Torstaita! Näin ne tilanteet vaihtelee. Viime yönä kitinää ja välistä huutoakin yhteensä enemmän kuin unta, kovat vatsanväänteet... nyt tyttö nukkuu sitten kolmatta tuntia näin aamulla. Johtuisiko D-vitamiineista, jotka aloitin eilen, on nimittäin aivan uutta tämän tason vatsavaivat : / Ei auttanut mikään asento, tissi ei tutti, eipä tainnut edes Disflatyl, jota annoin aamuyöstä. Ja mies on " aivan loppu" , vaikkei sen tarvitse osallistua mitenkään hoitoon ja vauva on toisessa huoneessa, korvatulpat ei eristä kaikkea ääntä, heh heh.
Annoin siis Devitolia - mitenkä muilla kokemukset, joko olette aloittaneet tippoja ja millä seurauksilla? Riisitaudin välttämistä ei näy positiivisena seurauksena, mutta näköjään sivuoireita negatiivisina. Hohhoijaa! Enpä taida tänään antaa vitamiineja.
Toivottavasti muilla on nukuttu paremmin?!
Ristiäiset meillä on 25.3. eli 1,5 kk ikäisenä. Ollaan varattu tuttu pappi, meidän vihkipappi ja pieni kappeli tästä läheltä. Tarjoilut on vielä mietinnässä, vieraita ei kyllä tule yhteensä kuin parikymmentä, joten itsekin taitaa ehtiä väsäillä.
T: Sporttari ja typy 2,5 vkoa yhä