Olen katsomassa Kuolleet lehdet -elokuvaa. Surkea!
Epäuskottava heti alkuunsa. Meikkaamaton nainen kaurismäkeläisen kolhossa asunnossa 2020-luvulla. Aki, ei tollasia ihmisiä enää oo! Vähintään jotain krääsää pitäisi lavasteissa olla, tai muijalla koruja tms. tätä päivää olevaa.
En ole eläissäni törmännyt tuollaiseen kaurismäkeläiseen naishahmoon. Minne neuvostoliittoon toi ohjaaja on jämähtänyt?
Kommentit (82)
Et pitänyt siitä. Entäs mummola, itse mietin miksi se on edes tehty, myötähäpeä ja vielä Oscar ehdokkaalksi !
Suomesta saa ihan nukkavierun kuvan näiden leffojen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta saa ihan nukkavierun kuvan näiden leffojen perusteella.
Ja se on oikein!
Kaurismäki luulee olevansa kova jätkä maailmalla mutta se on ihan feikki!
Jaa. Mä tykkäsin kuten muistakin AK:n leffoista. Hiljaista, ironista huumoria.
Monesko ketju samasta aiheesta samana päivänä? Unohditko jo aiemman ketjusi?
Kukaan ei asu missään helkutin kontissa kolmen muun kanssa ja lue jotain 60-luvun sarjakuvalehteä. Päivitys 2022-vuoteen:
Jamppa selaa älypuhelinta.
Oli pettymys, tykkään Kaurismäen leffoista mutta tuo oli varmasti tylsin kaikista sen tekemistä elokuvista.
Kuolleet lehdet on mielestäni kevein Aki Kaurismäen elokuvista. Tykkäsin todella.
Alma Pöystin ja Vatasen silmät kertovat tuhat tarinaa. Ne leiskuavat saavuttamattomasta lemmestä, syvästä epätoivosta ja menetetystä maailmasta, joita haluavat.
Minä tykkäsin,ei kaurismäen parasta mutta ihan ok leffa.
Toisaalta olisi ihanaa, jos tuollaisia lakonisia kundeja puku päällä olisi yöelämässä..
Mummolla leffa on aivan pyllystä. Niin huono, etten osaa edes kuvailla
Vierailija kirjoitti:
Et pitänyt siitä. Entäs mummola, itse mietin miksi se on edes tehty, myötähäpeä ja vielä Oscar ehdokkaalksi !
Mummola on aivan loistava, itse en ole taas koskaan oikein tajunnut Kaurismäen tekeleitä. Hirveän tekotaiteellisia ja hitaita, ei tuollaisia ihmisiä ole olemassa, eikä ole ikinä ollut. Ne puhuu kaikki kuin jossain autistien kuntoutuslaitoksessa ja ilmeet to match.
Idea! Voisko joku lafka stadissa pitää Kaurismäki teema-bileet!
Kaurismäki-pikkujoulut! Missä pidettäis? Joku räkälä jossain stadin perukoilla? Anyone? tai jossain Myyrmäessä.
Tää oli eka kaurismäkileffa jonka olen nähnyt. Oli hieno.
Jos ei pidä jostakin leffasta, niin se voi silti olla hyvä.
Vatanen oli tosi tönkkö, yritti kyllä hakea sitä lakonisuutta ja oli kaurismäkensä katsonut ja opiskellut, mutta kun ei lähde niin ei lähde.
Alma Pöystin näyttelijäsuoritus taas oli loistava.
Nukahdin kun yritin katsoa sen. Unettavaa touhua.