Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastan joulua! Olen yksinäinen ja aika pienirahainen, miten saada kaikki irti joulusta?

Vierailija
10.11.2024 |

Minå en ole vuosiin oikein päässyt oikeaan joulutunnelmaan. Kun on ollut kuolemaa, väkivaltaa ja alkoholia elämässä. Siis toisinsanoen vaikeita vuosia.

Tänä vuonna olen onnellinen tai ainakin saanut taian kiinnostua joulusta uudestaan! 

Tänä vuonna haluan viettää ihanan joulunajan. Se aikaa heti kuin mahdollista. 

Olen yksinäinen mutta on minulla kissa. Rahaa ei juuri ole. Työkavereille haluan leipoa ja askarrella jotain. 

Minulla ei paljoa ole joulukoristeita mutta laitan ne vähäiset mitä on. 

Täytyy katsoa mitä kaupunki järjestää ilmaiseksi ja vähävaraisille. Onnistuisinpa uppoutumaan joulun taikaan tänä vuonna.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma jouluni on jo alkanut, pikkuhiljaa ilmestyy pakkauspapereista askarteltuja koristeita, tilkuista ommeltuja sydämiä sinne tänne oven kahvoihin, seinille ja ikkunaan. Valoketju roikkuu jo yhdessä ikkunassa ja ympäri kotia syttyy iltaisin kruunukynttilät (patterikäyttöiset). Kohtapuoliin vaihdan verhot tunnelmallisempiin ja tonttuovikin täytyy askarrella paikalleen. Torttutaikinaa voisi ostaa pakkaseen myös ja paistaa joku ilta pari. Joulun pyhinä vien kynttilän haudalle, luen, teen palapeliä ja kuuntelen musiikkia, yksin. Ap:lle ja kissalle hyvää joulua! Ja kaikille muillekin yksinäisille!

Vierailija
42/62 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksesta saat joulukoristeita pikkurahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnilla on ilmaisia tapahtumia, Kauneimmat joululaulut ja muutakin musiikkia kirkossa. Joissain tilaisuuksissa tarjotaan kahvia, pullaa, pipareita. Omassa seurakunnassani on vähävaraisten jouluruokailu. Ja joillain seurakunnilla on edullinen ruokailu, jossa joulun aikoihin tarjotaan jollain kerralla jouluruokaa. Joulupuuroa on myös tarjolla joissain tilaisuuksissa.

Kirjastosta voi lainata joulumusiikkia. TV:stä tulee jouluisia elokuvia ja jouluradiosta tulee joulumusiikkia. Meidän lähellä on jäähalli, siellä on aattona jouluaaton luistelu, jonne tulee pukki jakamaan suklaata. Tilaisuus on ilmainen, mutta luistimet täytyy olla. Vein aina lapset sinne, kun he olivat pieniä. Me myös tehtiin tonttukävelyitä ja katseltiin muiden jouluvaloja. Olen itse ostanut meille jouluvaloja joulun jälkeen. Ne ovat silloin tosi halpoja.

Riisipuuro, piparit ja joululaatikot ovat edullisia ruokia, joista tulee kuitenkin joulutunnelma.

Vierailija
44/62 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulussa on se mukava puoli, että halvallakin saa nautittua. Koristeet ei kulu ja jos joulutekstiilejä haluaa käyttää, niin ei nekään kerran vuodessa käytettynä huonoiksi mene. Minulla katkesi joulupalloista narut. Ostin jotain kimaltavaa askartelunauhaa ja näperrän uudet langat. Vielä kestää koristepallot toisetkin 15 vuotta.

Minä tykkään käydä illalla kävelyllä ja ihastella ihmisten laittamia kausivaloja. Niitä alkaa jo näkyä. Hautausmailla on kaunista, kun kynttilät palaa.

Olen surkea leipomaan, mutta joka vuosi teen jonkun piparikoristeen. Kauniita ne ei ole eikä aina pysy kasassakaan, mutta hauska niitä tehdä. Perinteisten piparkakkutalojen lisäksi olen tehnyt "Silja linen" laivan ja Avaran luonnon inspiroimana afrikkalaisen asetelman :)

Vierailija
45/62 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju. Toivoisin, että aloittajalla olisi taloudellinen tilanne parempi, mutta on se niinkin, että raha ei joulumieltä tuo, jos ei sellainen ole tullakseen. Itsellä se on ainakin kiinni ihan muista asioista.

Tampereellekin käsittääkseni tulee kiva joulutori; itseäni ei yhtään sureta kierrellä, vaikkei mitään pystyisikään ostamaan. Oma fiiliksensä niissä on joka tapauksessa.

Ihan kuulla, että ap:llä on elämässään kuitenkin hyvin asiat ja pitkästä aikaa hyvä fiilis :).

Vierailija
46/62 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukonsertti,joulukukka,ruokaa ja glögiä,kissalle lahja,siinähän se on,

Vierailija
47/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän AP:lle kuuluu?

Vierailija
48/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle joulun tuoksut tuovat parhaiten sen tunnelman. Piparit, sekahedelmäkeitto ja kuusen tuoksu ovat jo yksistään auttamassa virittymään jouluun. Vaikka olisi yksin, pienillä teoilla on vaikutusta. 

Vierailija
49/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle joulun tuoksut tuovat parhaiten sen tunnelman. Piparit, sekahedelmäkeitto ja kuusen tuoksu ovat jo yksistään auttamassa virittymään jouluun. Vaikka olisi yksin, pienillä teoilla on vaikutusta. 

Totta. 

Vierailija
50/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekokuusi, niin voi käyttää samaa joka vuosi. Sinkkukinkku. Lempparisuklaata. Telkkarista hyviä ohjelmia. Leipomista jaksamisen ja varojen mukaan.

Vierailija
51/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekokuusi, niin voi käyttää samaa joka vuosi. Sinkkukinkku. Lempparisuklaata. Telkkarista hyviä ohjelmia. Leipomista jaksamisen ja varojen mukaan.

Jouluelokuvia? Itse voisin katsoa Yksin kotona 2

Vierailija
52/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kivoja ideoita täällä! Ihanaa, että ap:lla on vaikeuksista huolimatta hyvää joulumieltä ja iloa.

Minulle tulee hyvää joulutunnelmaa siitä, että järjestän muille joulujuttuja. Esim. töissä olen joskut tehnyt työkavereille sellaisen joulukalenterin, jossa pitää vihjeen perusteella etsiä pieni yllätys, esim. pari namia tai itse tehty joulukoriste (jonka voi sitten jättää työpaikan joulukoristearsenaaliin, jos se ei löytäjää miellytä). Vaati vaivannäköä, mutta oli edullista ja palkitsi kyllä monin verroin, kun tuotti paljon iloa ja yhteistä hauskaa muille. Myös pienen piparitalon voisi melko edullisesti tehdä työpaikan kahvipöytään.

Vierailija
53/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kivoja ideoita täällä! Ihanaa, että ap:lla on vaikeuksista huolimatta hyvää joulumieltä ja iloa.

Minulle tulee hyvää joulutunnelmaa siitä, että järjestän muille joulujuttuja. Esim. töissä olen joskut tehnyt työkavereille sellaisen joulukalenterin, jossa pitää vihjeen perusteella etsiä pieni yllätys, esim. pari namia tai itse tehty joulukoriste (jonka voi sitten jättää työpaikan joulukoristearsenaaliin, jos se ei löytäjää miellytä). Vaati vaivannäköä, mutta oli edullista ja palkitsi kyllä monin verroin, kun tuotti paljon iloa ja yhteistä hauskaa muille. Myös pienen piparitalon voisi melko edullisesti tehdä työpaikan kahvipöytään.

Olet kiva työkaveri

Vierailija
54/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksut tuo joulun. Ja kynttilät.

Vierailija
55/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen paljon jouluaiheisia äänikirjoja tähän aikaan vuodesta. Lempparini on Hercule Poirots Christmas.

Vierailija
56/62 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lumi tuo nyt joulutunnelmaa ??

Vierailija
57/62 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rustasta saa edullisesti pieniä pöytäkuusia. Siihen pienet valot ja askarrellut koristeet ja tontut kuusen alle niin on mukava asetelma katsella kotona.

Ja kissan kanssa sen saa koota varmaan uudelleen joka päivä :D.

Vierailija
58/62 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin joulukalenterin

Katsoisin joululeffoja

Tekisin joulutorttuja joisin glögiä

Söisin konvehteja

Aattona katsoisin vaan telkkua ja lepäilisin. Ehkä pizzan voisi hakea

Vierailija
59/62 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluelokuvia? Itse voisin katsoa Yksin kotona 2

Onhan näitä laidasta laitaan. Rare Export, Die Hard, Yksin kotona 

Vierailija
60/62 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin on vaikka mitä jouluisia tapahtumia. Siitä vaan valitsemaan. Kaupungilla on joulutori ja vähävaraisille seurakunta järjestää jouluruokailun, kuin myös yksinäisille. Voit mennä vaikka kävelylle ja ottaa jouluisia kuvia. Asun Oulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme