Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastan joulua! Olen yksinäinen ja aika pienirahainen, miten saada kaikki irti joulusta?

Vierailija
10.11.2024 |

Minå en ole vuosiin oikein päässyt oikeaan joulutunnelmaan. Kun on ollut kuolemaa, väkivaltaa ja alkoholia elämässä. Siis toisinsanoen vaikeita vuosia.

Tänä vuonna olen onnellinen tai ainakin saanut taian kiinnostua joulusta uudestaan! 

Tänä vuonna haluan viettää ihanan joulunajan. Se aikaa heti kuin mahdollista. 

Olen yksinäinen mutta on minulla kissa. Rahaa ei juuri ole. Työkavereille haluan leipoa ja askarrella jotain. 

Minulla ei paljoa ole joulukoristeita mutta laitan ne vähäiset mitä on. 

Täytyy katsoa mitä kaupunki järjestää ilmaiseksi ja vähävaraisille. Onnistuisinpa uppoutumaan joulun taikaan tänä vuonna.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku telkkukanava on jo alkanut näyttämään joululeffoja. Tsekkaa mitä sieltä tulee ja mitä on ilmaisena kotimaisissa striimauspalveluissa, niin voit alkaa katsella jo etukäteen. Voit myös suunnitella onko jotain erityistä mitä haluat katsoa joulunpyhinä (ei tarvia olla jouluista), vaikka jokin leffatrilogia.

Ruoka on minulle itselle joulussa tärkeää, ja aloitan jouluruokien syömisen nykyään jo marraskuun puolella. Toki ne kaikista perinteisimmät ruuat on vasta varsinaisena jouluna, mutta kun on erilaisia alkupaloja, jälkiruokia ja epäperinteisiä pääruokia. Ei niitä kaikkia mitenkään ehdi itsekseen muutaman päivän aikana. Tuolla tapaa saa myös jaettua ruuan kustannuksia. Keittelen riisipuuroa jo aiemmin, ja tuunaan eri lisukkeilla vrt se jokin kallis Helsingin markkinoiden trendipuuro. Myös joulutorttuja paistan pienissä erissä, 1-2 taikinalevyä kerrallaan, aina kun olen muutenkin tekemässä uuniruokaa.

Vierailija
22/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kotiin jouluvaloja, lämpimän sävyisiä. Saa edullisesti esim. Clas Ohlsonilta, tai Tokmannilta. Keittele glögiä ja tee joulutorttuja, nauti ne sitten kissan kanssa sohvalla. Hae kirjastosta hyviä kirjoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jouluruoat ja suklaat sekä glögi etukäteen. Tampereella on varmasti paljon ilmaisia joulutapahtuma joihin voit osallistua. Olet kuitenkin töissä, joten jonkin verran rahaa sinulla on pakko olla. Ei ne jouluruoat paljon tavallista ruokaa kalliimpia ole. 

Vierailija
24/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa kauniita kuvia joulumainoksista, joita tulee kotiisi. Askartele.  Hae kirjastosta jouluun liittyviä kirjoja luettavaksi. Radiosta löytyy joululauluja. Piparkakkutaikinasta riittää pitkäksi aikaa. Muista myös heti joulunnvälipäivinä alkavat alennusmyynnit. Sieltä suklaata ja muita herkkuja. Paras lahja, minkä voit antaa, on toivottaa jollekin vieraalle vastaantulijalle hyvää joulua! Hymy ei maksa mitään, eikä kauniit sanat. Jos sinulle sopii, mene joulukirkkoon. Toivon ihanaa joulukuuta Sinulle.

Vierailija
25/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hammastahnalla voi maalata ikkunan.

Vierailija
26/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan sanoa kiitos teille jokaiselle, ihanaa joulun odotusta heillekin, joita en vielä ole ehtinyt kiittämään. Tämä ketju lämmittää mieltäni. 

Minä nyt todella kiinnostuin tuosta, että ikkunaan maalaa tähtiä, lumihiutaleita, enkeleitä, olisi vielä vaikka valosäteitä siellä täällä. Toivottavasti netistä löytyy esimerkkejä mitä toiset ovat tehneet. En ehkä ole mikään taiteellisin mutta kyllä minäkin luovuuden hallitsen kun vain löydän hyvän idean ja keskityn siihen sitten yleensä tuntikausia. Se on mukavaa ajanvietettä. :)

Ap 

Vierailija
27/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaa kauniita kuvia joulumainoksista, joita tulee kotiisi. Askartele.  Hae kirjastosta jouluun liittyviä kirjoja luettavaksi. Radiosta löytyy joululauluja. Piparkakkutaikinasta riittää pitkäksi aikaa. Muista myös heti joulunnvälipäivinä alkavat alennusmyynnit. Sieltä suklaata ja muita herkkuja. Paras lahja, minkä voit antaa, on toivottaa jollekin vieraalle vastaantulijalle hyvää joulua! Hymy ei maksa mitään, eikä kauniit sanat. Jos sinulle sopii, mene joulukirkkoon. Toivon ihanaa joulukuuta Sinulle.

Kiitos näistä vinkeistä, erittäin hyviä! 

Ja tottakai, kun tuolla kadulla kulkee ja niin haluan edes yhdelle saada hymyn huulille. :)

Ihanaa joulun aikaa sinullekin! 

Ap 

Vierailija
28/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluelokuvia löytyy kirjastoista ilmaiseksi. 

Nyt jo muutamalla tv-kanavalla näytetään jouluelokuvia joka päivä, muutamia päivässä. 

Vierailija
29/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa Joulun odotusta. Toivottavasti saadaan lumi maahan myös tänne Pirkanmaalle. Joulutorilla kannattaa käydä vaikka juomassa kuuma glögi, se on aikaa jees tapahtuma.

Vierailija
30/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot Hallmark-elokuvia. Laitat joulua pikkuhiljaa omassa rauhassa juuri sellaiseksi kuin haluat. Kirjastosta voi lainata askartelukirjoja. Hankit joulukalenterin. 

Vierailija
31/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksissa on paljon joulutavaroita. Vanhoista nuoteista ja vastaavasta paperitavarasta saa ihania koristeita. Strömsössä ja vastaavissa ohjelmissa on kivoja joulujaksoja. Jos olet kissojen ystävä, ehkä voit järjestää omalle lähipiirille tai naapuristolle pienen joululahjoituskeräyksen ja viedä kissoille rahaa tai tarvikkeita. Muutenkin muiden auttamisesta tulee hyvä mieli, olen koonnut tuttavapiiristä vaatteita asunnottomille tai lahjoja vietäväksi Hopen lasten keräykseen. Moni osallistuu mielellään jos ei itse tarvi nähdä vaivaa tavaroiden kuljettamisessa. Auttamisesta tulee joulumieli 😊

Kerrankin kiva hyvän mielen ketju, kiva kun avasit tämän!

Vierailija
32/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julassa on edullisia ja hyviä pipareita, varmaan Ikeassakin. Nettikirppiksiltä löytyy jouluun edullisestikin kaikkea. Perusjouluruoat on halpoja tehdä. Kinkku kallein, mutta ei tarvitse ostaa isoa. Itsetehty riisipuuro. 

Vierailija
33/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut ap? Mulla olisi koristeita :)

Asun Tampereella. :) 

Olisi kyllä kaunista jos täältä todella saisi apua joulun aikaan ja kiitän sinua jo pelkästään ajatuksesta. Kuten myös aiempaakin joka haluaisi auttaa. 

Minä taidan käydä katselemassa mitä tämä kaupunki tarjoaa vähävaraisille ja tiedä mitä yllätyksiä tulee vastaan kun tässä reilun kuukauden taplailee tuolla kaupungilla ja ihmisten kanssa. 

On tämä ihanaa. Melkein itken onnen kyyneliä koska on niin ihanaa tuntea ja odottaa, haluta kokea ja nähdä. Tässä kuuntelen juuri joululistaa ja hyvin olen virittäytynyt nyt joulunajan odotukseen. :) 

Ap 

Minulla olisi ollut ylimääräisiä askartelutarvikkeita, mutta en taida saada niitä sinne asti laitettua?  Asun eri kaupungissa. Lisäksi pieni nukkekoti, josta vaikka tonttulan jouluksi voisi tehdä. 

Vierailija
34/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evlut kirkoilla on joulutapahtumia.

Vierailija
35/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kotiin männynkäpyjä ennen lumisadetta. Kävyt ovat kauniita kulhossa tai korissa. 

Mene hyväntekeväisyyskirpputoreille, mm. minä olen antanut kirpputoreille joulutavaroita. 

Vierailija
36/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia positiivisia vähävaraisia Suomi tarvitsee! Kiitos sinulle, vähävarainen, olet hyvänä esimerkkinä kaltaisillemme!

Vierailija
37/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli historiallinen ketju ja myös mieltä lämmittävä, ei ainoakaan inhottavaa ja ilkeää kommenttia. Tällaisia vain saisi olla huomattavasti enemmän. Jokaiselle hyväntahtoiselle ihmiselle toivon mitä parhainta Joulua. Vaikka itselläni on jälleen yksinäinen Joulu , niin tämän luettuani sain itselleni paljon paremman mielen mennä Jouluni....

Vierailija
38/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulutoreilla on kiva käydä ja jouluntunnelmaa saa ihan jo isoista tavarataloista kun kiertelee ja katselee vain.

Jos ei ole rahaa, on kiusallista kierrellä joulutoreilla ja tavarataloissa. Yksinäinen saa pitää tv-kapulan ja määrätä mitä katsoo, katsoa rauhassa. Musiikkia kannattaa kuunnella jo koko joulukuu.

Vierailija
39/62 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli historiallinen ketju ja myös mieltä lämmittävä, ei ainoakaan inhottavaa ja ilkeää kommenttia. Tällaisia vain saisi olla huomattavasti enemmän. Jokaiselle hyväntahtoiselle ihmiselle toivon mitä parhainta Joulua. Vaikka itselläni on jälleen yksinäinen Joulu , niin tämän luettuani sain itselleni paljon paremman mielen mennä Jouluni....

Onpa mahtavaa, että tämä ketju tuo hyvää mieltä monille. Minun puolestani ketju saa olla aktiivinen jouluun saakka ja voimme päivitellä mitä olemme tehneet ja olla hengessä mukana. 

Minä täältä toivon myös jokaiselle teille, kaikkiin en pysty vastaamaan erikseen mutta täällä minä luen kommentteja hymyssä suin. :) 

Ap 

Vierailija
40/62 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin eilen SPR:n Kontissa ja ainakin meidän kaupungin kirpparilla oli ihan älytön määrä joulujuttuja myynnissä. Jouluvaatteista joulukoristeisiin,tekstiileihin ja jopa kirjoihin. Eli sieltäkin mahdollisesti saisi pikkurahalla omaan kotiin joulun tuntua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä