Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(.)tiistain maalismasut(.)

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvantuoksuista arkea!

tv möhkis mahoineen, ehkä aavistuksen kateellisena ;)

Vierailija
42/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PETRIINAlle

ja koko perheelle huisisti ONNITTELUJA!! Niin ne vaan maalikset näkyy posahtelevan pitkin helmikuuta :) Hienoa et kaikki meni kuiteski hyvin. Tulehan kertoilemaan taas kuulumisia kun ehdit..ja synnytyskertomusta tietty kehiin kans. *vähän vihertää kateudesta, ihan vähän vaan muka*

PUNKELI;

ei meillä auttas vaikka pakastimelle olis kilsan matka..ei ne pullat siellä pysyis kuitenkaa, ne tulis vaan isommissa erissä ja hyökkäis mun kimppuun..kunnes loppuis.

Tiedättekös miks mä oonki niin kovin " ahkera" ..koska mikään ei tunnu miltään!! Hyppisin riemusta jos supistelis, ees niitä kivuttomia, mutta ei..liitokset ei tunnu häiritsevän nekään liiemmälti, joskus vihlasee ja siihen se sitte jääkin. Ihan typerää! En mä mitään jaksais oikeesti tehdä, mut josko liikkeellä olo sais jotain aikaseks. Harvoin sitä toivoo saavansa aikaan jotain kivuliasta - hah, ja sillon kun toivoo ni ainoo keino on potkasta seinää ja rikkoa varvas..*katkera*

Kaiken lisäks tänää on joku " vuodan_limaa_kuin_seula_päivä" , yäk..eikä sekään ole edes limatulppaa, ihan tavallista vaan..olis ees jotain hyödyllistä mutta ei..mä oon niiiiiin kypsä, niin kypsä..

Taptap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tänään kyllä surkea olo,mitä lie!

keuhkot sattuu kun yskii ja lisäksi vatsaa jomottaa ja selkää.Ihan ihme fiilikset!Muka pissahätä kokoajan mutta mitään ei tuu,vaan painaa...

Vierailija
44/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petriinalle ja koko perheelle!!! Ihanaa vauvantuoksuista arkea, sitä täälläkin odotellaan.

Mulla iski ihme ahdistuskohtaus, tuntuu taas ettei oikein henki kulje. piipua piti oikein urakalla taas imeä. Räkää on vielä vähän, muttei kuitenkaan niin paljon kun viikko sitten. Onkohan tää poskiontelotulehdus sittenkään vielä ohi. Ei millään huvittais mikään Kättärin reissu. Synnyttämään kyllä voisin lähteä.

-m-

Vierailija
45/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, en edes tiedä viitsiikö siitä huonosti nukutusta yöstä edes mainita... Joka tapauksessa ravasin veskissä vähän väliä, esikko nukkui levottomasti ja välillä itkeskelikin jne... Aamulla sit nousin ylös ennen kahdeksaa ja tuntui etten ollut nukkunut silmällistäkään!! Pesukoneen korjaaja tuli heti kahdeksan jälkeen (eikä sitä 10 vuotta vanhaa konetta kannattatnut enää korjata, siitä meni laakeri ja uusi olisi maksanut n.300¿). Aamupalan jälkeen suuntasimme Lappeenrantaan ostamaan uutta konetta!! Hyvä löytyikin ja sopuhintaan vielä!! Isännän veli on töissä yhdessä kodinkoneliikkeessä ja saimme hänen kauttaan sen henk.kuntahintaan... :) Täällä mä vaan tuijottelen ylpeänä uutta konetta!! Ihan kuin olisin pieni lapsi, joka on jouluna saanut suuren suuren määrän lahjoja. Heh! Kaiken kukkuraksi kone on nyt suurempi. Aiempaan mahtu 5 kg pyykkiä ja nyt on 6 kilon kone....

Kävimme samalla reissulla ostamassa pinnasängynkin. Halvalla saimme senkin! Lastentarvikkeessa oli hyvä tarjous... Ostin siihen patjan ja petarin. Noh, nekin olisin saanut halvemmalla sieltä Lastentarvikkeesta, mut ei tullut mieleen ja kävin ne sit ostamas ihan Citymarketista. Jyskissä on ennen ollut halvempia patjoja, mut nyt siel halvin oli 34¿... Outoa!! Nyt odottelen huomsieen, et petari kuivuu. Sit saan pedattua pikkuiselle pedin valmiiksi. Tosin siihen pitää virittää vielä joku päiväpeitto ettei ihan pölyynny...

Tänään kävin neuvolassa. Se olisi ollut huomenna, mut halusin päästä sinne tänään. Mulla on ollut ihan outo olo muutaman päivän ja päätä on särkenyt ihan HEL..TISTI!! Noh eipä siellä mitään kummallista tullut esille. Verenpaine oli 121/80, pissa puhdas, Sf-mitta oli 34 cm ja syke 150-160 (pikkuisella oli ihan mieletön meno käynnissä). Painoa oli tullut 1 kg viime kerrasta ja turvotustakin on! Pikkuisen pää ei ole vielä kamalan alhaalla ja kaukana ns. lähtökuopasta... Kovasti on tilaa kasvaa ja odottelen innolla et käynnisteltäisiin parisen viikkoa ennen laskettua aikaa!! En todellakaan halua toista 4,5 kg muksua synnyttää. Tosin vaikkei esikoisen synnytys ollut mikään vaikea....

Paljon onnea Jouhille vihille menon johdosta!! Sekä Petriinalle pienestä nyytistä!! :)

Gallup: Meille on tulossa Juuso, Jooseppi tai Josefiina!! Esikko syntyi Viljon päivänä ja rupesimme häntä kutsumaan sillä nimellä heti syntymän jälkeen. Oli todella vaikeaa sitten alkaa kutsua häntä omalla nimellään ristiäisten jälkeen. Halusin säilyttää Viljon hänen nimessään ja siitä tulikin hänen toinen nimensä... :)

Hanna rv 36+jotain...

PS. PITÄISKÖHÄN MUN SOITTAA ÄIPPÄPOLILLE, SILLÄ MULLE TULI ÄSKEN IHAN TODELLA OUTOJA NÄKÖHÄIRIÖITÄ???

Vierailija
46/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNA_N;

Joutuin se luuri käteen jo..päänsärky ja näköhäiriöt ei kuulosta hyvältä. Voihan se olla ihan migreeniäkin tai jotain, mutta soita nyt kuitenkin varmuuden vuoks!! HOPHOP!!

Taptap

Vierailija
47/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on vähän outo olo ja koko päivän olen juossut veskissä ja juonut vettä sitten samaan tahtiin. Päivällä iski kauhea väsymys ja kampesin itseni sänkyyn ja ajattelin, että nukun kiusallanikin vaikka iltaan asti. Sitten heräsin ja katsoin kelloa... olin nukkunut peräti 15 minuuttia !!! Enpä sitten saanut enään nukuttua :/

Kivuttomia supistuksia on ollut melkein koko päivän, nyt illalla enemmän. Vauva on masussa aika tiukasti paikoillaan, kun potkut eivät enään niin kovasti vaihda paikkaa mitä nyt välillä tuntuu tuolla mahan " sisällä" ja sitten taas tuossa oikean kyljen puolella. Masu on tosin laskeutunut siten, että kylkiluutkin on nyt säästyneet potkuilta ja uskallanko edes mainita, että lapaluun alla oleva kipu on ollut poissa jo muutamia päiviä. Itseasiassa en ole kauhean kipeä, mutta toivottoman kankea, liikkuminen on jotenkin toivottoman hidasta ja jokaisella kumartumisella tulee sitten masusta rantapallo, sellainen kovempi versio.

Mutta nyt levolle, että jaksaa huomenna tutustua synnäriin, mä voisin ehdottaa, että tulen sunnuntaina takaisin ;)

t. punkeli

Vierailija
48/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jouhille rouviintumisesta! Eihän se elämä siitä mihinkää muutu paitsi että yksi sormus tulee lisää :)

Meillä onkin sitten suht sama hääpäivä, tuli meinaan 18. pvä 7 vuotta täyteen =)

Petriinalle ja perheelle supersuuret onnittelut! En yhtään vihreänä kateudesta pikkuisesta nyytistä :) Suloisia vauvan tuoksuisia päiviä.

Tappert: Minä en ymmärrä miten sinä sillä potkurilla suhkit menemään. Eikö sulla satu nivusiin, liitoksiin, johonkin?? Vai meinaatko, että sillä potkuroimisella tulee lähtö sairaalaan ;)

Niin ja miten niin me uudelleen synnyttäjän osataan jo... ;) Just aamulla sanoin miehelle, että on tämä kumma kun olo on levoton, alaselkää särkee, liitokset ovat tulessa ja supistelee niin pirusti mutta mikään ei kumminkaan silleen satu. Että en kyllä näillä synnytä. Nuo edelliset lähdöt ovat olleet ihan toisenlaisia. Niin että mistä ihmeestä sen nyt sitten tietää jos tämä kolmas pukkaakin maailmaan ihan omalla tavallaan? Jos tässä oikeassa olen niin nämä " oireet" avaavat paikkoja. Ja tätä nyt on jatkunut n. kaksi viikkoa, kovempia särkyilyjä kolmatta päivää... tätä menoa kun jatkuu niin tämä vauva syntyy tuohon eteiseen.

Pitää sinne äitipolille jollain varjolla päästä käymään. Vaikka onhan mulla näitä vaivoja mistä valittaa :O

Caius: Noista kotikonsteista. Minä uskon vahvasti (pakkohan tässä on alkaa johonkin uskomaan) siihen kolmannen ässän voimaan. Siemennesteessä on kumminkin samoja aineita mitä käynnistyksessä annettavissa apuaineissa (hitsi mikä sana). Joten sitä vaan sitten aamuin ja illoin.

Ensimmäistä odottaessa kyllä kovasti sekstailtiin ja ihan kunnon supistuksia se sai aikaan, tosin en tiedä oliko oikeasti vaikutusta synnytyksen alkamiseen. Mutta toivossa on hyvä elää :)

Hanan: Kasaa nyt hyvä nainen se pinnasänky valmiiksi, kohtahan on maaliskuu ja tässä tuntuu yksi sun toinen hajaantuvan. Siitä vaan ruuvaria käteen ja sänky kasaan, hopihopi =)

Raikku: Vai meinaat sinä tehdä ison vauvan. Koitapas nyt saunoa ja sitten vielä ässät kehiin niin saat vaaville vauhtia maailmaan tuloon. Sinulla on noita viikkojakin jo vaikka muille jakaa...

Puuenkuli: Kuulostaa samanlaisesta tuo sinun olo kuin minulla. Jotenkin levoton ja outo. Tätä on nyt tosiaan jatkunut kolme päivää eikä hullua hurskaammaksi ole elämä tullut. Ihan kummallista. Toivoa vaan saattaa, että synnytys käynnistyisi. Nyt hiihtolomaviikolla olisi oikein hyvä hetki synnyttää :) Tilaus on sisässä.

Lähdenpä virittelemään pinnasängyn laitasuojaa paikoilleen, jos siihen sänkyyn tulisi vielä joku nukkujakin.

Zeldatar 37+3

Vierailija
49/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko perheelle tietenkin myös.

kyllä täällä kateellisena luetaan toisten " jakautumisista" ja omaa vaan odotellaan ja odotellaan...

käytiin miehen kanssa rossossa syömässä. oli oikein mukava juttu. eipä sitä ehkä ihan pian olla kahdestaan mihinkään menossa. edes noinkaan arkiseen paikkaan. vaikka tuskinpa edes halutaan kahdestaan mihinkään vähään aikaan lähteäkään. sillä edellytyksellä että tämä meidän poika edes joskus päättäisi syntyä...

en tiedä oliko se toi automatka (vaikkakin aika lyhyt sellainen), mutta jotenkin nyt kotiin tultua on tuntunut supisteluja enemmän. ei nää ainakaan vielä mitään kivuliaita ole, mutta ainakin näitä tulee. mut kunhan taas vaan haaveilen.

eli turhaan kuvittelin että tämän viikon neuvolakäynti jo jäisi väliin. enköhän mä sinne torstaiaamuna suuntaa...

mutta nyt on päivän laskiaispullan vuoro!

Vierailija
50/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon onnea pikku prinsessasta!!! Olen niin onnellinen teidän puolesta!

Vierailija
51/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun....

Onnea PETRIINALLE pikkuisesta tytöstä!!! Olikin eka tytönylerö maaliksiin, eikös... :)

Jouhille onnittelut myös rouviintumisen johdosta!!!

Mie nukuin viimeyön myös tosi huonosti... niiku nyt on näyttäny tapahtuvan vähä joka yö :( Joka kerta herää kun kylkee kääntää ja sit alkaa vessattamaan... ja sit seuraavaksi närästämään... Joka ikinen raaja niin kipeen makunen ja puutunut ja aamulla sitte oksettaa :(

Että näin... jospa tää olis nyt sitä lopun alkua :) Ei tätä mahaa enää kauaa jaksas kyllä mukana kannella ihan huviksee.

Nyt tänään kylläki vähän supistellu ja ihme puristavaa kipuilua ala mahalla... sit taitaa tuo lapsi itteesä " porata" tuonne lähtökuoppiin... hitto et tekee kipeetä tuolla kohdunsuulla!!! Kun joku puukolla sinne takos. Rinnat on ollu kamalan kipeet

ja sit jotain valkovuotoo tai muuta vastaavaa lorottelee ilosesti, pitää ihan vaihtaa pikkuhousunsuojaa useemman kerran päivässä..

Että tämmöstä tänne.

Silityksestä: Tuota noin... silitin enne ahkerammin... esikoisen synnyttyä se sit jäi! Oon nuo vauvan vaatteet sen yhden kerran silitäny ja siihen se sitte on jäänytkin! Sillee et on nyt sit saanu sileet kotiutumisvaatteet mukaan sairaalaan ;)

Mutta noin muuten meillä ei silitysrautaa näy juurikaan. Juhla vaatteet tietty tulee silitettyä ja siihen se sitten jääkin.

Nimipäivä G: Meillä olis tulossa Tarja tai Taru :)

Synnytystapa-arvio: Miulla noi sokerit ( siis rasituksessa se paasto kohollaan ) ja sit muutamia raja-arvoja ollu kun itse mitannut... niin niiden " ansiosta" olen päässyt sitten joka lapsesta sinne synnytystapa-arvioon vk: 38 PAITSI nyt olivat halukkaita katsomaan kokoa jo viikolla 36+ ja siellä kun kaikki ok, seuraava käynti sitten lasketulla ajalla (kai siis ihan suht laskettuna päivänä...) Eli nyt sit silleen poikkeus, että mitään sisätutkimusta ei tehty kun koko oli keskiluokkaa vauvalla ja ainoostaan siis ultrasiavat. (+pissa/verenpaine/paino/verikokeet/pitkäaikanen sokeri/käyrä)

Pääsin sitte onneks neuvola lääkärille tässä viikko takaperin, kun itteään kiinnosti tuo alapään tilanne niin mahdottomasti :)

Verenpaineista: Sain iskältä ja äidiltä mittarin lainaan kun neuvolassa ja äitipolilla nyt viimeset 3 kertaa ollu koholla... varsinki se alapaine :(

Oon sitte mittaillu jos jotenki kumma olo ollu tai yhtään päätä jomottanut. Ei ne nyt mitään kamalia lukemia ole olleet siinä 140/90 tai karvaa alle... mutta oman mielenrauhan vuoksi oon mittaillu. Itselläni neuvolatäti patisteli et jos yhtään sitte alkaa tulla näkö/päänsärky ym. oireita niin soitto neuvolaan tai äitipolille heti! Oli tässä turvotustakin taannoin, mutta nyt se taas hävisi jonnekkin. Sokereita kun oon myös siis joutunu mittaamaan ja joudun, loppuun saakka... niin ne on ollu taas tosi matalat!!! Ihme juttu... mutta hyvä siis vaan, ettei ne sitten ole ainakaan vauvaa nyt viime viikkoina kasvattamassa!

Joo, mut nyt vähä tilaa muillekkin... jos vielä joku iltakukkuja löytyy...

t. K@tju rv: 37+6