Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(.)tiistain maalismasut(.)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamutuimaan hereille.Vielä mukavampaa olis jos tää pikkumieskin osais edes joskus nukkua pidempään kuin seiskaan;)

Oma ja pikkupojun vointi tukkoinen ja yskäinen.5v onneksi jo parantumaan päin.

Eilisen lääkärireissun päätteksi illalla supisteli ja tuli jotain paksua limaa(tulppaa)pikkasen.

Hassu galluppi,(vaikken nimipäivistä niin perusta)

Jos antaisit vauvallesi nimeksi lasketun ajan allakka nimen,mikä vauvastasi tulisi?

Meille olis sitten ihan suomalaisen allakan mukaan syntymässä AKSELI=)

Leikkimielinen kyssäri siis!

rv 35+

Vierailija
2/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo miljoonas (lue:neljäs) valvottu yö takana.Olenkin petiin kallistumassa hetkeksi ennekuin alan suoriutua iltapäivän äitipolikäyntiin.Jännittää ihan hirmusti, mitä sanovat ja aikovatko aloittaa käynnistyksen.Toivosin sitä vasta loppuviikolle.Muiden lasten hoito olisi silloin helpompi järkätä.

Mutta siis...jos pääsen kotiin, ilmoittelen siitä viimeistään huomisaamuna, mutta jos jään käynnistykseen, tulen ilmoittamaan siitä sitten vauvan kanssa.Peukuttakaa!!

Leannan kyssäriin en nyt jaksa vastata vain ja ainoastaan sen takia kun keittiöön on turhan pitkä matka enkä jaksa itseäni nostaa tästä penkistä.Kysymys kuuluukin, mikä on laiskuuden huippu????

uupu rv 38+3 (ja alkaahan noita viikkoja jo oleen...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn Leannan ajatukseen, että kiva kun lapsi nukkuisi joskus pitenpäänkin kuin seitsemään!

Uupulle tsemppiä poli käyntiin!

Eilen aloitin spartocinen syönnin ja vielä ainakin on hyvä olo, voi olla, että tää käy mulle paremmin kun tää otetaan syönnin yhteydessä. Toivotaan, että hemppa lähtis nousemaan. Helpottais tää mieletön väsymys. Taitaa flunssakin iskeä, on sellainen kummallinen olo. Poikakaan ei eilen oikein syönyt ruokaa ja sanoi, että minä olen kipee :(. Meistä kummallakaan ei kyllä ole (ainakan vielä) kuumetta, mutta ilmeisesti molemmilla hieman kurja olo.

Masussa potkitaan ja välillä kalvot paukkuu. Supisteluja tulee ja menee. Eilen vauva löysi toisenkin jalan hermot, voi tätä tuskaa, onneksi ei paina koko ajan kuitenkaan. Vaavi on niin alhaalla että painaa vaikka minnekkä...

möhkis ja tiitiäinen 35+4

Vierailija
4/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko aloittaneet väärässä kuussa joukkoryntäyksen synnärille ;).

Vierailija
6/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt MÖHKIS tosissas tollasia kysele..ei täältä mihinkä lähetä..tai no, mä en ainaka lähe.

UUPU;

Tsemppiä ä-polille, toivottavasti ottavat sun toiveet huomioon käynnistyksen suhteen jos aikovat käynnistää.

GALLUP;

Eeh, meille tulis sitte Kalervo :)

( . ) Oottelen huomista lääkärinlaa kun kuuta nousevaa..sais tietää onko alakerrassa tapahtunu mitään vai ei..todnäk ei, mut ainahan sit' saa toivoa.

Eilis-illan lyllersin navetalla lomittajan kanssa lörpöttelemässä :) Pitkästä aikaa kun näki tutun ihmisen ni juttua taas riitti..ja toisten töitä on niin kiva häiriköidä - hihii.

Oooh, ja etten nyt vaan unohda mainita..eilen tuli ihan ensimmäinen oikee kipee supistus!! Ihan YKS kokonainen!! Tai no, mä taas luulen että se oli supistus. käännyin vessasta käsiä pesemästä ovelle päin ja yht' äkkiä alko kivistää niin pirusti, nojailin sitte aikani seinään ja ihmettelin kunnes se laantu ja katos pois..toista ei sitte tullukaan. Kovettumisen merkkejä en siinä vaiheessa tajunnu ees ettiä, kivisti sen verran etttei äly riittäny kokeilemaa kovettuko vatsa vai ei :) Enkä mä sitä edes aina huomaa - kun noi koivet ja peppu ja selkä on ihan pinkeenä tossa kuvussa niin sen " yleensä pehmeen" kohdan ettimiseen menee muutenki aikaa.

Njäh, ulkona on niin kylmä et täytyy mennä kai laittaa puita uunii..

Tappert ja Puksu 37+2

Vierailija
7/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammuliinille syvimmät osanottoni.

Tuulille onnittelut viikarista. Ja Duppikselle onnea poitsun kotiin saannista.

Kiitokset teille imetystyyny neuvoista. Mietin vielä tekiskö jonkun sovelletun oman version.

Perjantaina oli synnytystapa arvio. Lupaili semmoista 3300-3500 g painavaa vauvelia ja hyvin mahtuu tulemaan. Päätään ei ollut vielä kiinnittänyt mutta lähtökuopissa oli.Kanavaa oli jäljellä pari senttiä ja oli jo pehmennyt. Saatiin pika kierros synnytyssaleisssa niin tietää vähän minkälaisessa paikassa sitä ahkeroi.

Pitäs ruveta siivoilemaan kun huomenna tulee vieraita. Jos minua näkyy loppupäivästä täällä vielä niin ajakaa siivoamaan.

Dumle 37+3 ( isot on numerot ja en vieläkään tajua että se vois tulla milloin vaan)

Vierailija
8/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas eilen illallakin kova pakkanen -28 veteli meillä ja nyt on -22!

Auvon äiti se tässä vain kirjoittelee :) Ainaskin gallupin mukaan!

Uupullahan on jännä päivä tänään!!

(.) Viime yö meni yllättäenkin hyvin. Ei kummemmin supistellut tai muutakaan isompaa ollut, tähänkö ne supistuksetkin sitten taas tyssää. Niin ettei niitä sitten nyt pariin viikkoon tule ja sitten yliajalla täällä tuskaillaan, näin varmastikkin!

Alkaa itselläkin tuntua että kyllä tuota vauvaa on koko masu täysi, että minkähän kokoinen asukki siellä oikein on.

Nyt täytyy laittaa vaunut ja sitteri kuntoon kyllä, pesasta kankaat tai en mä niitä vaunujen kankaita pese vaan laitan tuonne pakkaseen tuulettumaan sen kopan, ratasosan pesasen.

Sinna 37+4

Vierailija
9/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup: Meille olis tulossa Eetu tai Edvard!! On muuten eduskuntavaalipäivä toi mun LA eli su 18.3, täytyy muistaa käydä äänetämässä ennakkoon jos olenkin tositoimissa tuona sunnuntaina! :)

Nukuin pitkästä aikaa suht hyvin yöni, kävin vessassa parikin kertaa mutta sain aina uudestaan unen päästä kiinni, ihanaa. Ihan erilainen olo kuin eilen, jolloin heräsin 5 jälkeen ja menin sitten uudestaan nukkuun joskus 9 jälkeen ja heräilin 12 aikaan, olin koko päivän ihan töttöröö.

Tänään olis hieroja ja illalla leffaan kaverin kans. Ei onneks ole kestoltaan mikään kauheen pitkä leffa, jaksaa hyvin istua... toivottavasti. Mulla on neuvolalääkäri perjantaina, en malttaisi odottaa. Mun neuvola muutti uusin tiloihin joten pääsen sitten nekin katsastaan.

Pakkasta on täällä reippaasti, olin väännellyt viikonloppuna pattereita kiinni kun oli suojasäätä ja tänä aamuna herättiin miehen kans nenät hileessä!

Joillain on täällä jo hurjat viikot ja jo käynnistämisestä puhuttiin, tsemppiä kaikille joilla jo synnytys lähenee! Mulla pitäisi siihen hommaan olla vielä noin 1 kk mutta eihän sitä koskaan tiedä... ainakaan mitään oireita ei vielä ole ollut.

Despelote, rv 36+2

Vierailija
10/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sitte vahata ne ainaki uusien vaunujen metalliosat, kestävät paljon pidempään ja likakin lähtee helpommin pois..tuli vaan mieleen.

Miks mulle ei oo tehty SYNNYTYSTAPA-ARVIOTA ollenkaan???

Kukas piru ottaa vastuun jos Puksu ei mahdukaan alakautta ulos? Perse on kyllä riittävän levee (ihan ei velä ylileveekuljetus-kylttiä tarvi, muttei paljo puutukaan), mutta eihän se mitään kerro! Huomenna on lääkärineuvola vikan kerran, mutta tuo tampio ei kyllä osaa sanoa yhtään mitään mistään..luulin että ne olis siellä koko-arviossa (siel ultrassa) kattonu, mutta eihän ne..ultrasivat vaan vatsan päältä.

VAUVAN VAATTEIDEN SILITYS;

Miksi?

Moni sanoo silittäneensä pesun jälkeen vaatteet..miksi? Mä en oo koskenu silitysrautaan vuosiin, (pitkään sitä ei ollu ja nyt ei oo tarvinu) kun inhoan silitystä NIIN paljon..pitääkö mun nyt jostain hyvästä syystä kaivaa se fuckin rauta esiin ja hinkata nuo kaikki minivaatteet?

Tappi - lähtee ruokkii koirat ennenkun ne alkaa hyökkäillä kohti :I

Vierailija
11/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä pohjosesta tuulee... Täytynee kuitenkin repiä itsensä tänäänkin hetkeksi tuonne ulos.

Gallup: Meille tulis Reijo tai Reko

Vaavi on tosi alhaalla, tuntuu, että pitäis juosta veskissä koko ajan. Ei muuten yhtään helpota se, että vauva potkii koko ajan ja yölläkin jotain touhusi tuolla oikean kyljen puolella, ei siis mitään isoja potkuja, mutta sen verran, että tuntuu koko ajan...

Tylsyys hieman vaivaa, kun ei tuu telkkaristakaan mitään kivaa ja kun ei voi edes kutoa, kun tuo vasen käsi ei tee yhteistyötä ollenkaan. Vois tietenki leipoa, mutta sitten ois taas siivousta jne. Leipää vois toki tehdä pakastimeen, pullaa siellä näytti olevankin aikalailla. Jospa sitä menis vaan keinutuoliin nukkumaan :)

Huomenna käyn tutustumassa synnärille ja ylihuomenna istutaan autossa kun haetaan äiti mulle " vahdiksi" , kun mies on pois kotoa pari päivää...

Siinäpä se tämä viikko sitten meneekin...

t. punkeli rv37+1 , 20 päivää jäljellä !

Vierailija
12/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lasten kanssa mennä tänään pulkkamäkeen, mutta ei noin kovalla pakkasella huvita. Varsinkaan kun ei ole lämpimiä housuja, miehen untsikka kyllä menee päälle. Täällä nyt sitten mietin, mitä tehtäis. Ehkä iltapäivällä vois pikkusen nenäänsä tonne puistoon päin suunnata.

Voiko muuten pari päivää vanhaa maitoa (avaamaton) käyttää pannariin?? Poika toivoi hernaria ja jälkkäriks pannaria.

( O ) Ei uutta. Ei suppareita, ei mitään. Hippu kyllä liikkuu, mutta mitään synnytykseen viittaavaa ei ilmassa lentele.

Leanna: Onneks toipuminen on jo alkanut, voimia katraan kanssa. Elä nyt sinäkin ala limoista jo puhumaan, täällähän ei oo kohta ketään.

Tappi: sinne kans, jalat ristiin. Taidat kuitenkin ottaa jonkin salakavalan lähdön, vaikka LUPASIT olla viimiseen asti ;)

Mun äiti oli eilen hauska (tai mua oikeestaan nauratti vasta jälkeenpäin). Tuskaili että älä siten ennen synnytä, kun hän on luvannut olla lasten kanssa. Kysyin että yölläkö sitten odotellan 3 tuntia ennekun hän ehtii tänne (asuu Tampereella). Vai luuleeko mummi tosissaan, että otan hänet tänne 2 tai 3 viikoks odottelemaan koska synnytys alkaa (hassuja noi ikäihmisten ajatukset). Viime kerralla oli helppoa, hän tuli vk-loppuna ja synnytys käynnistettiin ma-aamuna (oli pikkasen eri tilanne).

Sinnalle tsemppiä äippäpolille.

JOs menis keräilee tavaroita paikoilleen.

-m- ja Hippu rv 37+6

Vierailija
13/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeks Uupulle piti tsempittää.

Sinna: noinhan mullakin on just käynyt, supparit loppui kun seinään pari viikkoa sitten (kuopuksen kanssa rv38).

-m-

Vierailija
14/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitikin kirjottaa just tosta silityshommasta! Mä en todellakaan ala silittään noita pikkiriikkisiä vaatteita. En yleensä silitä omiakaan vaatteitani ellei ole ihan pakko, jotkut suorat housut ja hienommat työpaidat silitän mutta muuten olen maailman laiskoin silittäjä. Kerran silitin miehen kauluspaidan ja sen jälkeen hän on hoitanut ne hommat ihan itse!! Mun äiti oli sitä mieltä, että ne vaippaharsot pitää silittää... näytin sillekin nurjaa naamaa. Se perusteli sitä sillä, että pöpöt kuolee... kai ne nyt siellä pesukoneessa kuolee kun pesee oikeilla asteilla??

Despelote

Vierailija
15/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on kai mulla silitysrauta jossain :), mutta en varmasti käytä sitä (asenneongelma)! Sanotaan että silittäminen tappaa ne viimeisetkin pöpöt ja allergisille vaatteiden silitys saattaa helpottaa ihottumia ym. Esikoista odottaessa silitin kaikki vauvan tekstiilit, ennen kaappiin laittoa ja sen jälkeen ei ole silitysrautaa näkynyt...

Vierailija
16/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä ettei ihan kaikki sentäs ole jotain silitys-friikkejä. Johan se lapsiraasu saa kaik allergiat jos kaikki kivat pikku pöpöt tapetaan pesun lisäks silittämällä! Just kans totesin etten taida tietää missä se rautakaan on..eikä sekään ole mun oma, vaan kaverilta lainassa kun yhdet verhot oli joskus vuonna miekka ja kirves - niin rutussa ettei kehdannu laittaa ikkunaa oikenemaan :)

PUNKELI;

Miten sulla säilyy ne pullat siellä pakkasessa? Mun pullat aina katoaa jotenkin..ne vaan vilistää kohti Tappertin masua ja hyökkää sinne..ei niille minkään mahda! Kunpa voisikin olla pakkasessa valmiina pullaa..mutta eiiiii..

MASULI;

Anna mennä vaan..vaikka olis avattukin maitopurkki, kyllä se aina muutamia päiviä säilyy kun kylmässä pitää. Jos ei haise happamalle ni anti mennä vaan..etenki jos pannaria tekee ni ei mittää haittaa vähän vanha maito.

Mun pitäs viedä toi piski ulos..tuota kitinää ei jaksa kuunnella. Onneks on taas niin kirotun kylmä ettei se halua tallata kun ihan mini-lenkin :) Sitte voiski hurauttaa potkurilla kaupalle ostamaa laskiaispullia..kun on kerran laskiaistiistaikin!! Taas yks hyvä syy syödä pullaa - jes.

Tappi

Vierailija
17/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun täällä varmaan koko päivän terrorisoimassa, kun en jaksa tehdä mitään hyödyllistä...

Pitäis katsella nuo kelan päätökset kasaan ja pakata pojalle hoitokassi, kun se on menossa mummon ja ukin luo yökylään huomenna. Lähdetään heti aamusta, mä ajattelin sieltä lähteä kaupungille, jos vaikka kävisin verotoimistossa ja sit kävisin ostaa parit imetysliivit. Ja sitten vain vedän lonkkaa ja nautin olostani!

Nyt tuoksuu kahvi nenään, ah.. Saan vasta nyt juoda aamukahvin, kun otin raudan aamulla!

möhkis taas

Vierailija
18/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en silitä kaikkia todellakaan, ne kotiintulo vaatteet silitin tuonne kun pakkasin sen kassin..siis bodyn ja puolipotkarit. Lakanat silitin nyt ihan sen takia että niihin ei sitten tartu niin hyvin pölyt ja karvat (mistähän meillä niitä kun ei elukoitakaan enää) mutta siis en aio enkä silittele. Se pyykki määrä mikä tulee olemaan tässä ja on jo nyt niin ei..ei kiitos, mun aika ei riittäisi enää muuhun kuin pyykkäämiseen ja silittämiseen..

Mankeli ois kova sana noin yleensä lakanoille mutta kun sitä ei ole niin en silitä enkä silitä koskaan mitään kuin aivan pakosta vain jotkut että ne saa hiukan siistimmiksi..juhliin jne..

Masuli: No eiks se maito ole just parasta siihen pannariin..? Pari päivää se päiväys mennyt niin ei kait sen vielä käyttökelvotonta pitäisi olla! Ei muuta kun pannariin vain :)

Sinna

Vierailija
19/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille olisi sitten tulossa Tarmo...

tuli taas herättyä ihan aamuyöstä ja valvottua muutama tunti. ja sit uni maistui taas, joten nyt vasta olen hereillä. koiratkin nukkuivat niin tyytyväisinä mun vieressäni.

jo eilen illalla sohvalla istuessa alkoi alapäässä tuntua vähän oudolta/hassulta. fiilis on ihan samanlainen kuin jos olisin kauan istunut liian pienellä puupenkillä, kivellä tai ajanut pitkän matkan fillarilla jossa on vähän rikkinäinen kova satula. enkä tosiaan mitään noista ole kyllä tehnyt...

ruusunpiikki 38 tasan

Vierailija
20/51 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pitemmän aikaa samanlaista tuntemusta, en vain ole osannut noin hyvin sitä kuvailla! Johtunee siitä, että vauvan pää on niin alhaalla, että se painaa. Taidat kohta päästä tositoimiin, kun limatulppakin meni aika päiviä sitten ja nyt tuollaisia tuntemuksia... Vielä kun saat kunnon supparit, niin se on menoa!

möhkis hieman vihreänä kateudesta, odottelee että pääsisit nyytin haku reissulle :)