Tunnistatko hyvin mikroilmeet?
Siis sellaiset ihan silmänräpäyksen kestävät esim. suupielet vääntyy inhon merkiksi. Itse uskon,että mikroilmeet kertovat tarkasti, miten ihminen suhtautuu johonkin?
Kommentit (35)
Sanoisin, ettei tietoisesti tule ajateltua ihmisten mikroilmeitä arjessa. Olin kuitenkin espanjankielisessä maassa nuorena ja tuolloin olin tarkkaavaisempi erilaisilla ilmeille, koska en puhu espanjaa niin paljastin erään huijarin. Olisi saattanut tulla iso lovi matkabudjettiin. Olin varmaan tarkkaavaisempi keskustelussa, koska en ymmärtänyt keskustelua, joten huomasin sen pienen ihmeen, jonka tuo huijari päästi kasvoilleen, kun luuli onnistuvansa. Tutkimme asiaa lisää ystäväni kanssa ja vältyimme rahan siirrolla tuohon kauppaan liittyen, jota olimme tekemässä. Hän oli sopimassa espanjankielen taitoisena ja minä vain mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mikroilmeet eivät aina liity juuri siihen, mihin niiden ensimmäisenä luulee liittyvän.
Ei niin. Tässä onkin kyse tunnistamisesta.
Tämä on narsistien lasten erikoistaito. Kasvoja hyvin lukeva osaa lukea myös eläimiä paremmin kuin muut. Niillä on hyvin samanlainen tapa ilmaista itseään kuin ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mikroilmeet eivät aina liity juuri siihen, mihin niiden ensimmäisenä luulee liittyvän.
Ei niin. Tässä onkin kyse tunnistamisesta.
Tämä on narsistien lasten erikoistaito. Kasvoja hyvin lukeva osaa lukea myös eläimiä paremmin kuin muut. Niillä on hyvin samanlainen tapa ilmaista itseään kuin ihmisellä.
Hevosilla on paljon mikroilmeitä. Hevoset viestivät keskenään hyvin hienovaraisesti.
Irvistän kaikille pitkään makroilmeellä niin ei tarvitse pohtia näkikö mikroilmettä vai ei.
En oikein usko, että traumaattisen lapsuuden/nuoruuden kokeneet tunnistavat ilmeet välttämättä oikein
Nää mikroilmeet ja elekielet yms on suurilta osin täyttä huuhaata. Tai no kai jotkut sitten reagoi ilmeillä ja eleillä kaikkeen, en tiedä. Itselläni asia on niin, että jos vaikkapa raavin päätäni, niin se johtuu siitä, että päätäni kutittaa, piste. Se ei tarkoita sitä, että yrittäisin valehdella, vai mikä se elekieliselitys nyt pään raapimiselle olikaan. Jos puolestaan laitan kädet puuskaan, niin se tarkoittaa sitä että se on minulle siinä hetkessä mukavampi asento, jos olen vaikkapa istunut kauan samassa asennossa kädet avoimina. Se ei tarkoita, että olisin yhtäkkiä suojautumassa tai torjumassa jotain. Äsken avasin kädelläni hieman persposkia ja päästin kunnon pierun, mitä se tarkoittaa???? Hui, apua, onko sillä jokin piilomerkitys ja pitäisikö minun, tai muiden, ymmärtää siitä jotain minusta?? :O
Minusta tuollaisten ilmeiden tulkinnassa voi mennä pahasti pieleen ja tulkita ihan väärin. Yleensä tällaiset tulkitsijat vieläpä ovat täysin varmoja omista tulkitsijan kyvyistään, eivätkä ymmärrä voivansa olla täysin väärässä. Merkitystä voi olla myös sillä, miten rento tai varautunut toinen osapuoli tilanteessa on. Introvertimpi ihminen voi käyttäytyä tilanteessa niin, että jonkun tarkkailijan silmissä saattaa ilmetä erilaisia mikroilmeitä, jotka eivät kerro muusta kuin ihmisen jännityksestä ja epävarmuudesta kyseisessä tilanteessa. Varsinkin jos ihminen kokee että häntä ja hänen käyttäytymistään tarkkaillaan, tai vastapuoli ei esimerkiksi erityisesti pidä hänestä, hän saattaa tulla tietoisemmaksi omista ilmeistään ja kierre on valmis. Vähän samaan tapaan kuin jos on herkkyyttä vaikka punastelulle tai änkytykselle.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuollaisten ilmeiden tulkinnassa voi mennä pahasti pieleen ja tulkita ihan väärin. Yleensä tällaiset tulkitsijat vieläpä ovat täysin varmoja omista tulkitsijan kyvyistään, eivätkä ymmärrä voivansa olla täysin väärässä. Merkitystä voi olla myös sillä, miten rento tai varautunut toinen osapuoli tilanteessa on. Introvertimpi ihminen voi käyttäytyä tilanteessa niin, että jonkun tarkkailijan silmissä saattaa ilmetä erilaisia mikroilmeitä, jotka eivät kerro muusta kuin ihmisen jännityksestä ja epävarmuudesta kyseisessä tilanteessa. Varsinkin jos ihminen kokee että häntä ja hänen käyttäytymistään tarkkaillaan, tai vastapuoli ei esimerkiksi erityisesti pidä hänestä, hän saattaa tulla tietoisemmaksi omista ilmeistään ja kierre on valmis. Vähän samaan tapaan kuin jos on herkkyyttä vaikka punastelulle tai änkytykselle.
Tämä! Tuntuu, että useimmiten se menee monilta pieleen se tulkinta. Se millaisena jotain ihmistä pidetään ja miten hänen reaktioihinsa ja edesottamuksiin suhtaudutaan. Olen nähnyt tilanteen, jossa hiljaisena ja arkana pidetty äärimmäisen mukava ihminen suuttuu (muiden tahallaan ärsyttämänä) niin että huutaa, ja muut vain nauravat eivätkä ota tosissaan. No, lopputulema siinä tilanteessa oli, että yhdeltä naurajalta murtui nenä. Laskekaa siitä 1+1 mitä tapahtui. Aika jännä, että kukaan ei enää nauranut sen jälkeen. Että noin päin mäntyä se tulkinta ihmisestä voi mennä. Jonkun pitää saada nenilleen ennen kuin tajutaan lopettaa kiusaaminen. Tämä siis ihan aikuisten ihmisen porukassa tapahtunutta.
Todellakin! Nämä on TÄYTTÄ HUUHAATA!
Yliajattelen jopa niitä mikroilmeitä, joita ei todellisuudessa ole.
Liian hyvin. Vaikeuttaa jonkin verran työpaikalla kun näen ihmisten maskien taa.
Vierailija kirjoitti:
Liian hyvin. Vaikeuttaa jonkin verran työpaikalla kun näen ihmisten maskien taa.
Lopeta valehtelu!
Vierailija kirjoitti:
Yliajattelen jopa niitä mikroilmeitä, joita ei todellisuudessa ole.
Eli KAIKKIA NIITÄ!
Tunnistan mikroilmeistä, milloin joku kärsii peräsuolen laskeumasta.