ONKO TÄÄLLÄ OIKEASTI KETÄÄN ÄITIYSLOMALAISTA JOKA HOITAA KAIKKI LAPSET KOTONA
Vähän näistä viesteistä voisi päätellä, että iso osa pitää lapset hoidossa vaikka uusi vauva syntyy ja äiti jää kotiin. Minä otin sen riskin, että otin esikoisen 2v2kk pois hoidosta kun vauva syntyi. Miksi ihmeessä minun pitäisi näin pientä viedä hoitoon virikkeiden ja kavereiden takia? Lapsi viihtyi hoidossa, mutta paremmin viihtyy kotona. Kavereita käy meillä tai me kyläilemme. Virikkeeksi riittää muovailuvahat, värityskynät, leipominen, askartelu ja maalaaminen. Ja lisäksi syliä ja suukkoja sadoittain päivittäin :)
Kommentit (23)
Kotona ovat olleet koko ajan. Opiskelen samalla kauppatieteitä ja nytkin on kuusi tenttiä ja kolme kirjallista työtä suoritettavana toukokuun loppuun mennessä. Opskeluaikani on noin klo 21 - 01. Välillä kyllä tuntuu vähäjärkisen hommalta yrittää ola yhtäaikaa " hyvä" äiti (teen siis kaikki ruoat ite, ulkoillaan jne) ja saada opintoja tehtyä näin. Ja ei tästä kirkkaampaa kruunuakaan tule koskaan kuitenkaan saamaan :) Ensi syksynä olen sitten huono äiti ja laitan lapset hoitoon, jolloin pienempi vasta 2v, jotta saan nekin opinnot tehtyä, jotka vaativat läsnäoloa.
tytöillä ikää 4v10kk, 3v7kk ja 8,5kk.
Sillä en kehtaisi vielä lapsiani hoitoon ja jäädä vauvan kanssa kotiin. En voisi viedä paikkaa keneltäkään työssäkäyvältä, täälläpäin ainakin hoitopaikat ovat kortilla. Miksi tehdä lapsia, jos niitä ei jaksa itse hoitaa. Mielestäni lapsen voi laittaa hoitoon silloin kun se on lapselle parasta esim kehityksen tai äidin masennuksen takia. Mitä ajattelee lapsi kun äiti laittaa hänet hoitoon ja hoitaa vain vauvaa. Virikeryhmät tai osapäiväiset ryhmät ovat asia erikseen.