Miksi joillakin on jo jouluvalot?
Eikö nyt ole todella aikainen hetki jouluvaloille?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt miksi joillain ns.jouluvalot jo lokakuun alussa toiminnassa. Ehkä ovat markkinaihmisiä tai joulufaneja. Tiedä.
Laitan KAUSIvaloja silloin, kun tulee pimeää. Jouluvaloja ehkä sitten vasta joulukuussa, esimerkiksi tähden malliset ikkunoihin. Poroja sun muita selkeästi jouluteemaisia ulkovaloja ei ole eikä tule.
Aiempina vuosina olen ihmetellyt näitä aikaisia valottajia, mutta tänä vuonna tuli tunne että v*tut, miksi ylläpidän jotain ihme sääntöjä elämässäni, aikuinen ihminen. Suurena anarkistina asettelin ekat jouluvalot jo kaksi viikkoa sitten ja eilen rutkasti lisää. Ihanaa, miten kaunista! Kaikkein jouluisimmat säästän marraskuun lopulle ja joulukuulle, eli mitään tonttuvaloja en vielä halua laittaa. Mulla on esim. valaistuja kransseja ja lyhtyjä ympäri taloa ja pihaa.
Kävin naapurissa ja kiskaisin töpselin irti seinästä! Jouluvalot vasta joulukuussa!
Ritva
Ennen en laittanut kuin itsenäisyyspäivänä, mutta nykyisin laitan loka- marraskuun vaihteessa, kun on kiva lukea kitisijöiden neuvoja milloin ne saa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska meillä on joulu.
Koska meillä on joulu?
Mullakin on kohta. Ajattelin ens viikolla laittaa. Piristää pimeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heti kun illat pimenee niin laitetaan sisälle valoja, teen itse erilaisia juttuja patteritoimisilla valoilla ja olen myös muuttanut ikivanhoja sähkötoimisia koristevaloja patteri valoilla toimiviksi. Ne ohut lankaiset mikroledit on erityisen hyvää materiaalia mitä erilaisimpiin asioihin ja on myöskin edullisia. Eilen löysin 200 ledin sarjan hintaan 5,95 ja 100 ledinen 2,50e. Kukka-asetelmiin ihan huikeat.Näitä käytetään myös yövaloina makkarissa, muutama niitä eri aikaan syttyviksi niin oikein viihtyisää nukkua ja kulkea vaikka vessaan. Näissä on se 6 tunnin ajastin, mutta mikä parasta, on myöskin 8 tunnin ajastimella sellaisia 'muna'lamppuja, ladataan ja palaa sitten 21 päivää sen 8 tuntia/pv, Ovat ihanteellisia esim. paperitähtiin ikkunaan
Piha valaistus on sitten oma juttunsa, ekat palaa jo ja lisää tulee sen mukaan kuin vuosi etenee
Vielä parempi sellainen jossa hämäräk
Varsinaiset kiinteät pihavalot on kellon päässä ajastimella ja sammuu kohta sen jälkeen kun on oma nukkumaan meno aika, mitäpä niitä turhaan polttamaan, samanlaisen kellon päässä on myös kausivalot ulkona... hämäräkytkimellä palaisi koko yön, mikä on tarpeetonta.
Niitä saa pitää päällä vaikka koko vuoden. Ja onhan se muutenkin turvallista kulkee pimeällä ulkona, jos on välttämätön pakko. Kun noi katuvalot eivät ole usein käytös, vaik siin onki pylväs ja valo, muttei se oo päällä, vaikka pitäisi. Ite tykkään nukkuu, jos on vähänkin valoja ulkona. Turvallisempaa. Myös öisin. Ja mitä järkee o siin, et öisin melutaan yms ulkona ??? Ihan täysin järjetöntä. Yöt o nukkumista varten !!!! Ei ulkoiluun yms sekoiluun. Hävettää niin lasten vanhempien puolesta, ku päästävät heidät ulos hölmöilemääm. Eipähän oo meidän muiden vika, jos jotaki tapahtuu yön aikana. Se o vanhempien oma vika ainoastaan. Jokainen normaali ihminen ikään sukupuoleen yms katsomatta ovat sisällä nukkumassa öisin. Eivät ulkona !!!!!