Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin on jo jouluvalot?

Vierailija
09.11.2024 |

Eikö nyt ole todella aikainen hetki jouluvaloille?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on enemmän turhan aikaista tuoda kauppoihin syys-lokakuussa jouluun liittyviä tuotteita.

Vierailija
42/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellaiset vilkkuvat värivalot parvekkeella aina. Päällä ne on elokuusta toukokuuhun.

Itse saisin kyllä noista migreeni- ellei peräti epilepsia-kohtauksen.

...

Joskus muinoin kävin jouluna kotona, äiti oli hoitopaikassa, kävin häntä katsomassa. Tuli itsellekin hyvä mieli, kun näin, et hän oli iloinen ja kaikki laitettu hyvin.

Menin sitten lapsuudenkodin kautta katsomaan isääni: siinä kävellessä jäin ihastelemaan jonkun parvekkeelle laittamia jouluvaloja - oli kuin vesiputous. Ihastelin niin paljon, että kävelin päin lyhtypylvästä. Ei, ei kärsinyt muu kuini itsetunto :) . Isälle en kertonut tuota, koska sieltä olisi tullut se aggre-vastaus. Joulupäivänä kävin taas katsomassa äitiä, kerroin tuo: hän nauroi vedet silmissä. Hänellä Alz ja puheentuoton ongelma: sanoin lähtiessä: tulen taas huomenna/Tapanina, eläkä sitten kävele taas

Viestisi on sekava eikä liity mihinkään. Jonkun parvekkeella oli jouluvalot. Mene pois vammanen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin lokakuussa ensin syyslomavalot, sitten pyhäinpäivävalot. Nyt on isänpäivävalot ja hetken päästä ne vaihtuvat adventtivaloihin. Välissä vielä itsenäisyys- ja Lucianpäivävalot ennen jouluvaloja. 

Vuoden vaihtaa uudenvuodenvalot, sitten on loppiais-, laskiais- ja talvilomavalot. Oh! Pääsiäisvalojen aika! Pian jo vappuvalot, edelleen helatorstai- ja helluntaivalot. Juhannuksena toisinaa on vaan kokko tai kynttilöitä merilyhdyissä.

Sitten alkaa hiljalleen taas uusi kierros. 

😂😂 Tämä olisi voinut olla minun kommentti nauroin ääneen😂 Tänään tosiaan laitan yhdet uudet valot, mitäs sitten...jää nähtäväksi kun ajatuksia ja ideoita on niin paljon😄

Vierailija
44/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on enemmän turhan aikaista tuoda kauppoihin syys-lokakuussa jouluun liittyviä tuotteita.

Jouluvalot ja joulun mainostaminen pitäisi aloittaa vasta aikaisintaan 1.12. 

Vierailija
45/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluvalot ja joulun mainostaminen pitäisi aloittaa vasta aikaisintaan 1.12. 

Muuten samaa mieltä paitsi jouluvalojen käytöstä 

Vierailija
46/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin ison joulukynttelikön ikkunalle jo yli kuukausi sitten. Siitä se näkyy hyvin vilkkaalle kevyen liikenteen väylälle. Tai oli se samalla ikkunalla kesälläkin, mutta lokakuussa sytytin siihen valot. Eilen laitoin ison joulutähden olohuoneen ikkunaan. En edes vietä joulua. Mitäs sitä yksin viettämään. Vieraannutettu lapsi ei tule edes isänpäiväksi. Mutta nautin valoista tässä isossa asunnossa. Auttavat kestämään ahdistavat juhlapäivät ja niiden synkän odotuksen.

Kyllä valot antavat kivaa tunnelmaa. Mutta minua jäi hiukan surettamaan toteamuksesi  "mitäs sitä yksin viettämään" ja "lapsi ei tule edes isänpäiväksi". Olen pahoillani, mutta ilmeisesti olet jo tottunut tällaiseen. Oikein hyvää isänpäivää sinulle kuten kaikille muillekin isille. Terveisin kahden aikuisen lapsen äiti.

Kiitos paljon! :) Toinen isänpäivä ja joulu kun ei tule. Ei tähän oikein totu, mutta helpottunut hieman. Onneksi isovanhemmilla edes voin häntä lyhyesti nähdä. Mukavaa päivää sinnekin! Ja kaikkea hyvää perheellesi! 

Vierailija
47/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heti kun illat pimenee niin laitetaan sisälle valoja, teen itse erilaisia juttuja patteritoimisilla valoilla ja olen myös muuttanut ikivanhoja sähkötoimisia koristevaloja patteri valoilla toimiviksi. Ne ohut lankaiset mikroledit on erityisen hyvää materiaalia mitä erilaisimpiin asioihin ja on myöskin edullisia. Eilen löysin 200 ledin sarjan hintaan 5,95 ja 100 ledinen 2,50e. Kukka-asetelmiin ihan huikeat.Näitä käytetään myös yövaloina makkarissa, muutama niitä eri aikaan syttyviksi niin  oikein viihtyisää nukkua ja kulkea vaikka vessaan. Näissä on se 6 tunnin ajastin, mutta mikä parasta, on myöskin 8 tunnin ajastimella sellaisia 'muna'lamppuja, ladataan ja palaa sitten 21 päivää sen 8 tuntia/pv, Ovat ihanteellisia esim. paperitähtiin ikkunaan

Piha valaistus on sitten oma juttunsa, ekat palaa jo ja lisää tulee sen mukaan kuin vuosi etenee

Patterivalot onkin kätevät, tai olisi, jos ne pysyisivät kirkkaina, mutta kun ne palaa silleen tosi himmeästi enkä pidä sitä kovin kauniina. Saako jostain patterivaloja, jotka olis kirkkaudeltaan verrattavissa johdollisiin?

Vierailija
48/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahdet "joulu"valot tällä hetkellä, koska ulkona on niin pimeää. Lisää viihtyisyyttä ja tunnelmaa. Jouluksi varmaan laitan sitten vähän lisää valoja vielä johonkin sopivalle ikkunalle.

Vierailija
49/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellaiset vilkkuvat värivalot parvekkeella aina. Päällä ne on elokuusta toukokuuhun.

...

Joskus muinoin kävin jouluna kotona, äiti oli hoitopaikassa, kävin häntä katsomassa. Tuli itsellekin hyvä mieli, kun näin, et hän oli iloinen ja kaikki laitettu hyvin.

Menin sitten lapsuudenkodin kautta katsomaan isääni: siinä kävellessä jäin ihastelemaan jonkun parvekkeelle laittamia jouluvaloja - oli kuin vesiputous. Ihastelin niin paljon, että kävelin päin lyhtypylvästä. Ei, ei kärsinyt muu kuini itsetunto :) . Isälle en kertonut tuota, koska sieltä olisi tullut se aggre-vastaus. Joulupäivänä kävin taas katsomassa äitiä, kerroin tuo: hän nauroi vedet silmissä. Hänellä Alz ja puheentuoton ongelma: sanoin lähtiessä: tulen

Tuliko sinulle hyvä mieli tuosta ilkeilystä? Varmaan tulossa kiva päivä kun aloittaa noin jo aamulla. 

Vierailija
50/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miksi joillain ns.jouluvalot jo lokakuun alussa toiminnassa. Ehkä ovat markkinaihmisiä tai joulufaneja. Tiedä.

Vierailija
51/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Menin sitten lapsuudenkodin kautta katsomaan isääni: siinä kävellessä jäin ihastelemaan jonkun parvekkeelle laittamia jouluvaloja - oli kuin vesiputous. Ihastelin niin paljon, että kävelin päin lyhtypylvästä. Ei, ei kärsinyt muu kuini itsetunto :) . Isälle en kertonut tuota, koska sieltä olisi tullut se aggre-vastaus. Joulupäivänä kävin taas katsomassa äitiä, kerroin tuo: hän nauroi vedet silmissä. Hänellä Al

LOL!

Vierailija
52/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä jo joulukoristeet ja kuusikin. Joulussa parasta on sen odotus ja se tunnelma ja fiilis ennen joulua, siksi aloitan jo syyskuun puolella yleensä

Vierailija
53/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyise pattelivalot, mirkoledit on kirkkaat, toki kun patterit alkaa hiipua, niin himmenee pari päivää, jolloin ne patterit voi vaihtaa. Mulla on nyt ollut yli kk yksi valosarja ikkunan ylähyllyllä ja vielä on ihan ok. Riippuu siitä onko kahden vai kolmen patterilla, ne kaksipatteriset ei kauaa kestä

Vierailija
54/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nykyise pattelivalot, mirkoledit on kirkkaat, toki kun patterit alkaa hiipua, niin himmenee pari päivää, jolloin ne patterit voi vaihtaa. Mulla on nyt ollut yli kk yksi valosarja ikkunan ylähyllyllä ja vielä on ihan ok. Riippuu siitä onko kahden vai kolmen patterilla, ne kaksipatteriset ei kauaa kestä

tämä 47/53 vastaukseni oli tarkoitettu, mutta tuli tälläinen erillinen kommentti

Vierailija
55/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitoimme viime viikonloppuna, Halloweenin kunniaksi. Ne ovat talvivaloja, kirkas tähti, ikkunakynttilöitä ja yksi valoköynnös pihalla. EI mitään kristillistä, vain mukavaa valoa pimeimmälle vuodenajalle. Pidämme niitä tammikuun lopulle asti.

Vierailija
56/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhtyihin saa patteritoiminnalla ajastimella mukavasti valot eikä tarvi renkata hankalissaaan paikoissa sitä katkaisinta. Aiemmin ketjutin sähköisen valosarjan moneen lyhtyyn perättäin, nykuisin laitan pettereilla jokaiseen omansa 20 ledin sarjan.Keittiön kaappien päällä on sähköiset,

ikkunoissa verhojen takana seinassä kiinni olevat sähköiset vaihdoin juuri uusiin, nyt on sellainen värilämpö , joka korostaa verhojen omaa väriä, eli kirkkaat mikrodedit, aiempi 'lämmin valkea' häivytti väriä.

4 kpl 540 ledin sarjaa meni ja ettei liian helpolla pääse, niin jouduin ne ylösalaisin virittelemään, koska nykyisissä on vain 3 metrin johto aiemman 5 sijaan. Tämä kannattaa ottaa huomioon jos uusia alkaa laittaa ja pistoke ei ole ihan vieressä Nuppineuloilla ne sinne kiinnittelin, saavathan olla taas vuosikaudet paikoillaan, nämä ei siis ole ikkunan kohdalla vaan seinällä. Ikkunoihin tulee sitten omansa, sekä itse tekemiäni, joissa on patterikynttilät ja muuta tilpehööriä, lintuja, marjoja, oksia etta ostettuja isoja mikroled kehiä.Niitä sai täällä viime vuonna edulisesti, vaikka lähtö hinta oli monessa paikassa 100e kieppeillä.

Vierailija
57/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heti kun illat pimenee niin laitetaan sisälle valoja, teen itse erilaisia juttuja patteritoimisilla valoilla ja olen myös muuttanut ikivanhoja sähkötoimisia koristevaloja patteri valoilla toimiviksi. Ne ohut lankaiset mikroledit on erityisen hyvää materiaalia mitä erilaisimpiin asioihin ja on myöskin edullisia. Eilen löysin 200 ledin sarjan hintaan 5,95 ja 100 ledinen 2,50e. Kukka-asetelmiin ihan huikeat.Näitä käytetään myös yövaloina makkarissa, muutama niitä eri aikaan syttyviksi niin  oikein viihtyisää nukkua ja kulkea vaikka vessaan. Näissä on se 6 tunnin ajastin, mutta mikä parasta, on myöskin 8 tunnin ajastimella sellaisia 'muna'lamppuja, ladataan ja palaa sitten 21 päivää sen 8 tuntia/pv, Ovat ihanteellisia esim. paperitähtiin ikkunaan

Piha valaistus on sitten oma juttunsa, ekat palaa jo ja lisää tulee sen mukaan kuin vuosi etenee

Vielä parempi sellainen jossa hämäräkytkin, ei tarvitse ajastaa mitään

Vierailija
58/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole jouluvaloja, vaan pimeän ajan valot. Laitan ne ikkunaan lokakuussa ja otan pois huhtikuussa, piristävät kaamosaikana. 

Vierailija
59/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, mutta miksi niiden pitää vilkkua? Ajattelisit vähän naapureitasi.

Vierailija
60/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Patterivalot onkin kätevät, tai olisi, jos ne pysyisivät kirkkaina, mutta kun ne palaa silleen tosi himmeästi enkä pidä sitä kovin kauniina. Saako jostain patterivaloja, jotka olis kirkkaudeltaan verrattavissa johdollisiin?"

--------

Kokeile käyttää vähän parempia (kalliimpia) pattereita. Paristoissa on eroja, ja niitä on tehty erilaisia eri tarkoituksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme