Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin on jo jouluvalot?

Vierailija
09.11.2024 |

Eikö nyt ole todella aikainen hetki jouluvaloille?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlareilla on.

Vierailija
2/68 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on koristevalot/kausivalot. Pimeys on hyvä aika valoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaan valot. Ei liity jouluun mitenkään.

Vierailija
4/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaamosvalot

Vierailija
5/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen laitoin keittiön hyllyyn kun en muutakaan paiukkaa keksinyt. Ihan kiva minusta. Ikkunassa on valopallo.

Vierailija
6/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna on jo hyvässä lykyssä lunta ja pimeys ei ole niin läpitunkevaa kuin nyt iltaisin. Siksi pidän kausivaloja päällä muutaman tunnin iltaisin.

Vierailija
7/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaiset vilkkuvat värivalot parvekkeella aina. Päällä ne on elokuusta toukokuuhun.

Vierailija
8/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on joulu.

Vierailija
9/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska töistä tullessa ulkona on ihan hiton pimeää

Vierailija
10/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun illat pimenee niin laitetaan sisälle valoja, teen itse erilaisia juttuja patteritoimisilla valoilla ja olen myös muuttanut ikivanhoja sähkötoimisia koristevaloja patteri valoilla toimiviksi. Ne ohut lankaiset mikroledit on erityisen hyvää materiaalia mitä erilaisimpiin asioihin ja on myöskin edullisia. Eilen löysin 200 ledin sarjan hintaan 5,95 ja 100 ledinen 2,50e. Kukka-asetelmiin ihan huikeat.Näitä käytetään myös yövaloina makkarissa, muutama niitä eri aikaan syttyviksi niin  oikein viihtyisää nukkua ja kulkea vaikka vessaan. Näissä on se 6 tunnin ajastin, mutta mikä parasta, on myöskin 8 tunnin ajastimella sellaisia 'muna'lamppuja, ladataan ja palaa sitten 21 päivää sen 8 tuntia/pv, Ovat ihanteellisia esim. paperitähtiin ikkunaan

Piha valaistus on sitten oma juttunsa, ekat palaa jo ja lisää tulee sen mukaan kuin vuosi etenee

Vierailija
11/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikäs ei olisi?? Minä laitoin heti Halloweenin jälkeen keltaiset valot parvekkeelle, ensi viikolla lisään sinne värikkäät. Koska mä voin. 

Vierailija
12/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meillä on joulu.

Dementikkojen joululaulu: "koska meillä on joulu?"

Punkkareiden joululaulu: "Oi! Kuusipuu"

Vierailija
13/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ison joulukynttelikön ikkunalle jo yli kuukausi sitten. Siitä se näkyy hyvin vilkkaalle kevyen liikenteen väylälle. Tai oli se samalla ikkunalla kesälläkin, mutta lokakuussa sytytin siihen valot. Eilen laitoin ison joulutähden olohuoneen ikkunaan. En edes vietä joulua. Mitäs sitä yksin viettämään. Vieraannutettu lapsi ei tule edes isänpäiväksi. Mutta nautin valoista tässä isossa asunnossa. Auttavat kestämään ahdistavat juhlapäivät ja niiden synkän odotuksen.

Vierailija
14/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaisia ihan selkeitä jouluvaloja joulupukkeineen en minäkään ymmärrä ennen joulukuuta, mutta en ymmärrä rutinaa ns. kausivaloista. Itse olen synkkä mörrimöykkyukkeli ja tykkään laittaa sellaiset maltilliset kausivalot heti kun illat ovat oikeasti syksyllä pimentyneet. Vievät vähän sähköä ja tuovat maltillista valoa pimeyteen.

Vierailija
15/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten sääntösuomes pitäis toimii.

Itseminä otan jouluvalot pois päältä - töpseli nääs - juhannusaattoaamusta klo 7 alkaen juhannuspäivän iltaan klo 19 saakka.

Sähkölaskuun vaikuttaa kai.

Vierailija
16/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valot auttavat masennukseen.

Vierailija
17/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen laitoin keittiön hyllyyn kun en muutakaan paiukkaa keksinyt. Ihan kiva minusta. Ikkunassa on valopallo.

Voi phyh sylv

Vierailija
18/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilllä on joulukuusi. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
19/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kausivalot heti pimeän ajan alkaessa. Ei se pimeä vaan jouluna ole

Vierailija
20/68 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellaiset vilkkuvat värivalot parvekkeella aina. Päällä ne on elokuusta toukokuuhun.

Itse saisin kyllä noista migreeni- ellei peräti epilepsia-kohtauksen.

...

Joskus muinoin kävin jouluna kotona, äiti oli hoitopaikassa, kävin häntä katsomassa. Tuli itsellekin hyvä mieli, kun näin, et hän oli iloinen ja kaikki laitettu hyvin.

Menin sitten lapsuudenkodin kautta katsomaan isääni: siinä kävellessä jäin ihastelemaan jonkun parvekkeelle laittamia jouluvaloja - oli kuin vesiputous. Ihastelin niin paljon, että kävelin päin lyhtypylvästä. Ei, ei kärsinyt muu kuini itsetunto :) . Isälle en kertonut tuota, koska sieltä olisi tullut se aggre-vastaus. Joulupäivänä kävin taas katsomassa äitiä, kerroin tuo: hän nauroi vedet silmissä. Hänellä Alz ja puheentuoton ongelma: sanoin lähtiessä: tulen taas huomenna/Tapanina, eläkä sitten kävele taas pahki pylväitä, niinkö? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme