Miksi joillakin on jo jouluvalot?
Eikö nyt ole todella aikainen hetki jouluvaloille?
Kommentit (68)
Koska nyt on niin pitkään pimeää. Ilta alkaa jo klo 16:n jälkeen ja aamuyö jatkuu noin kello kahdeksaan. Sitä paitsi tv:stä tulee jo joulumainoksia ja luin, että Stockmannin joulunäyteikkunakin on jo nähtävillä.
Olipa hyvä kun muistutit, mulla ovikatoksessa jouluvalot, niin en edes viime syksynä/talvena niitä muistanut. Nytpä laitankin hämärä kytkimellä 8h palamaan.
Minä en ole vielä nähnyt Jouluvaloja missään. Olen nähnyt vain kausivaloja. Onko avaajakaan ihan oikeasti nähnyt muka jouluvaloja jossain? Kerro meille, missä?
Nyt on pimeää, joten miksi ei käyttäisi valoja.
Inhoan pimeyttä ja mun mielestä kausivalot on kauniit. Meillä on talon sisäänkäynnin ja autotallin tolpissa valot tammikuun loppuun saakka
Valoja laitellaan pikkuhiljaa, koska on pimeää ja ankeaa. En kyllä mitään tähtiä tai tonttuja ole nähnyt vielä.
Nakkasin lumiukkovalosysteemin terassille. Luonnon lunta ei kyl ole.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ison joulukynttelikön ikkunalle jo yli kuukausi sitten. Siitä se näkyy hyvin vilkkaalle kevyen liikenteen väylälle. Tai oli se samalla ikkunalla kesälläkin, mutta lokakuussa sytytin siihen valot. Eilen laitoin ison joulutähden olohuoneen ikkunaan. En edes vietä joulua. Mitäs sitä yksin viettämään. Vieraannutettu lapsi ei tule edes isänpäiväksi. Mutta nautin valoista tässä isossa asunnossa. Auttavat kestämään ahdistavat juhlapäivät ja niiden synkän odotuksen.
Kyllä valot antavat kivaa tunnelmaa. Mutta minua jäi hiukan surettamaan toteamuksesi "mitäs sitä yksin viettämään" ja "lapsi ei tule edes isänpäiväksi". Olen pahoillani, mutta ilmeisesti olet jo tottunut tällaiseen. Oikein hyvää isänpäivää sinulle kuten kaikille muillekin isille. Terveisin kahden aikuisen lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
heti kun illat pimenee niin laitetaan sisälle valoja, teen itse erilaisia juttuja patteritoimisilla valoilla ja olen myös muuttanut ikivanhoja sähkötoimisia koristevaloja patteri valoilla toimiviksi. Ne ohut lankaiset mikroledit on erityisen hyvää materiaalia mitä erilaisimpiin asioihin ja on myöskin edullisia. Eilen löysin 200 ledin sarjan hintaan 5,95 ja 100 ledinen 2,50e. Kukka-asetelmiin ihan huikeat.Näitä käytetään myös yövaloina makkarissa, muutama niitä eri aikaan syttyviksi niin oikein viihtyisää nukkua ja kulkea vaikka vessaan. Näissä on se 6 tunnin ajastin, mutta mikä parasta, on myöskin 8 tunnin ajastimella sellaisia 'muna'lamppuja, ladataan ja palaa sitten 21 päivää sen 8 tuntia/pv, Ovat ihanteellisia esim. paperitähtiin ikkunaan
Piha valaistus on sitten oma juttunsa, ekat palaa jo ja lisää tulee sen mukaan kuin vuosi etenee
Mullakin on ajaatettuja ledikynttilöitä " yövaloina" reitillä vessaan. En halua kompastua ja koirat saattaa siietää luitaan tms siihen kulkuväylälle.
No ei todellakaan ole. En myöskään ymmärrä, että kuusi tuodaan sisään jouluaattona ja heti parin päivän päästä otetaan pois. Laitan kuusen jo hyvissä ajoin joulukuussa ja pidän niin pitkään kuin mahdollista.
Ilmesty naapuriin jo pari vk sitten.En laita mitään valoja.Loputkin sisältä taidan karsia helv..Iin.Pattereita on kyllä.Naapurin ukko leikkii ökytsyä valoineen.Koko metsä tonttinsa oli kerran valotettu.Oonkin antanut uuden nimen köyhienvalo saaste.En tykkää värivaloista.Nyo oli kellertävät kyllä kirkkaat.Ne ihan ok näköiset.
Siksi koska he haluavat ja ovat muiden luuseireiden yläpuolella toimiessaan kuten tahtovat
Mulla tuli nyt mitta täyteen noiden naisvihaansa purkavia incelien kanssa nro 21 ja 22 täsäKIN ketjussa oksentamassa jouluvaloihin liittymättä sisäistä pimeyttään. Mun on varmaan aika lähteä tältä palstalta lähes 20 vuoden jälkeen. En ymmärrä miten Sanoma ei saa bannattua noita vihaajia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli nyt mitta täyteen noiden naisvihaansa purkavia incelien kanssa nro 21 ja 22 täsäKIN ketjussa oksentamassa jouluvaloihin liittymättä sisäistä pimeyttään. Mun on varmaan aika lähteä tältä palstalta lähes 20 vuoden jälkeen. En ymmärrä miten Sanoma ei saa bannattua noita vihaajia.
Ai ne on jo poistuneet, hyvä. Nyt on ihan normaalit viestit noilla numeroilla. Sori, mutta aina tulee inhottava olo kun silmille syöksyy sitä sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos lähdet pois palstalta näkemästä inceleitä siellä missä niitä ei ole. Kaltaisesi riidankylväjin vuoksi tällä palstalla on muodostunut tuollainen vastakkainasettelutilanne.
Vierailija kirjoitti:
Viesti 21:
"Tietenkin on valot pimeellä. Tuleehan joulumainokset jo tekastakin niin miksi ei saisi olla jouluvaloja saaden nauttia niistä vähän pidempään kun joulukuukausi on niin lyhyt aika."
Viesti 22:
"Koska nyt on niin pitkään pimeää. Ilta alkaa jo klo 16:n jälkeen ja aamuyö jatkuu noin kello kahdeksaan. Sitä paitsi tv:stä tulee jo joulumainoksia ja luin, että Stockmannin joulunäyteikkunakin on jo nähtävillä."
Onkohan vika sinun päässäsi?
Laitoin lokakuussa ensin syyslomavalot, sitten pyhäinpäivävalot. Nyt on isänpäivävalot ja hetken päästä ne vaihtuvat adventtivaloihin. Välissä vielä itsenäisyys- ja Lucianpäivävalot ennen jouluvaloja.
Vuoden vaihtaa uudenvuodenvalot, sitten on loppiais-, laskiais- ja talvilomavalot. Oh! Pääsiäisvalojen aika! Pian jo vappuvalot, edelleen helatorstai- ja helluntaivalot. Juhannuksena toisinaa on vaan kokko tai kynttilöitä merilyhdyissä.
Sitten alkaa hiljalleen taas uusi kierros.
Ne piristävät mieltä pimeinä syys iltoina.
Tietenkin on valot pimeellä. Tuleehan joulumainokset jo tekastakin niin miksi ei saisi olla jouluvaloja saaden nauttia niistä vähän pidempään kun joulukuukausi on niin lyhyt aika.