Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni

Vierailija
09.11.2024 |

Lapsena pelkäsin häntä. Hän huusi meille ja oli ilkeä mies. Laiska. Ei koskaan leikkinyt tai lukenut. Istui nojatuolissa ja tuijotti TV:tä tai makasi takkahuoneessa sängyssä. Riiteli äitini kanssa. Rikkoi usein kiukuttelemalla joulurauhan. Ei puhunut, ei auttanut läksyissä. 

Välillä antoi rahaa. Kuljetti harrastuksiin. Sai ruoan pöytään.

Kun muutin kotoa; ei auttanut. Makasi tuolla takkahuoneessa; kun joltain tuttavalta itse 18v vuokraamallani autolla lähdin Helsinkiin. Siitä on nyt yli 20 vuotta. Hän ei ole koskaan käynyt puolisoni ja minun kotona. Ollaan asuttu varmaan 10 eri paikassa ja asunnossa. Ei vain reagoi pyyntöihin mitenkään. Jättää lastenlastensa elämän ja synttärit aina väliin. Jos näen, tai kuulen, kiroilee, puhuu muista rumasti. Ei osaa keskustella mitään. Häissämme oli. Ajoi Helsinkiin ja samana päivänä pitkän matkan takaisin. 

En ajatellut huomenna soitella.

Ajattelen viimein, että minä olen edelleen se lapsi, joka olisi ansainnut parempaa. Jos ei muuta niin siistiä suunsa ja osoittaa edes jotain kiinnostusta elämääni.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. On sentään elossa vielä?

Vierailija
2/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja isä sulla. Äidilläsi kurja avioliitto

Vierailija
4/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. On sentään elossa vielä?

Tarvitaanko tällaisia setiä elossa. Ei tarvita.

Vierailija
5/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on kilttimies joka huijattiin isäksi.

Vierailija
6/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla.

Vierailija
7/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkkien tarinoiden maa. No onneksi sekaan mahtuu hyviäkin isejä.

Vierailija
8/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, ettei ole biologinen isäsi. Vanhempasi tietävät se molemmat, mutta ovat päättäneet olla kertomatta sinulle.

Vierailija
9/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kavereideni isät on yrittäjiä, jotka vievät koko perhettä etelään. Lääkäreitä, jotka vievät tyttäriään taidenäyttelyyn aikuisenakin. Isiä, jotka ylipäätään edes välittävät jotenkin aikuisistakin lapsestaan.

Minun isäni ei tiedä edes mitä olen opiskellut, ei tiedä kunnolla missä olen töissä. Ei koskaan auta. Ei välitä lapsistani. Kertokaa te, ettei häntä tarvitse muistaa ja ei tarvitse tuntea siitä pahaa oloa. Tosi kurja olo itselläni. 

Ap

Vierailija
10/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on varmaankin mielenterveyden ongelmia ja heikko kyky itsesäätelyyn. 

Vierailija
11/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetun siittäjän päivä tulossa, feministin pitää heittää pzkaa.

Vierailija
12/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kavereideni isät on yrittäjiä, jotka vievät koko perhettä etelään. Lääkäreitä, jotka vievät tyttäriään taidenäyttelyyn aikuisenakin. Isiä, jotka ylipäätään edes välittävät jotenkin aikuisistakin lapsestaan.

Minun isäni ei tiedä edes mitä olen opiskellut, ei tiedä kunnolla missä olen töissä. Ei koskaan auta. Ei välitä lapsistani. Kertokaa te, ettei häntä tarvitse muistaa ja ei tarvitse tuntea siitä pahaa oloa. Tosi kurja olo itselläni. 

Ap

Se, että ihminen on saanut lapsen, ei tee ihmisestä automaattisesti hyvää vanhempaa. 

Vierailija
13/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ruikutus.

Vierailija
14/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on varmaankin mielenterveyden ongelmia ja heikko kyky itsesäätelyyn. 

Mistä ne johtuu? Miten voi olla ettei ole 70 ajassa saanut mitään korjattua? Miten tälläisestä voi puhua ystävilleni? Kukaan heistä ei koskaan kysy, miksi isäni ei kyläile meillä tms.

Ap

Vierailija
15/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä tuosta voi antaa arvosanan 8. Jos olisi muistanut kannustaa lapsiaan, saisi ysin.

Vierailija
16/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lapsi ei ansaitse tuollaista. Ei ollut sinun vikasi, et ole syyllinen. Ei ihme että on haava. Ei tarvitse tuntea kurjaa oloa jos et soita.

Ja olet myös aikuinen, valitset itse mitä teet. 

Vierailija
17/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse soittaa eikä tuntea siitä huonoa omaa tuntoa. 

Nauti omasta isyydestäsi täysin siemauksin, niin omat lapsesi saavat erilaisen kokemuksen isyydestä.

Hyvä, että olet tunnistanut tilanteen. Tarvittaessa hanki keskusteluapua. 

Ketjussa heitettiin villi idea. Tee isyystesti, tietenkin isältäsi huomaamatta. Tulos voisi selittää isäsi käytöstä. Sitten voisit keskustella asiasta ja ehkäpä löytää jotain uutta elämääsi. 

Toivotan sinulle onnellista isänpäivää omien lastesi kanssa! 

Vierailija
18/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minunkaan isää ei kiinnosta. Ei kyllä ole käynyt mielessäkään muistaa häntä pitkiin aikoihin, eikä varsinkaan potea huonoa omaatuntoa.

Vierailija
19/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synkkien tarinoiden maa. No onneksi sekaan mahtuu hyviäkin isejä.

Vakio. Omat vanhemmat on ...., kavereittein taas jes! :)

Todellakin: oma isäni ei osannut perustella koskaan kantaansa (oli saanut selkäsaunan omalta isoisältään, koska isä/ukki oli sodassa). Kavereitten isät taas osasi: tee näin tai ei kannata tehdä noin, koska ....

Vanhemmat erosivat ja sitä isän hahmoa/roolia hain sitten naapurin/kaverin isästä (kun just hän osasi). La-iltana saunassa kävin heidän kanssaan, kun omaa vuoroa ei meillä äidin kanssa silloin ollut. Olin kuulemma sanonut, et "isällä oli tollanen samanvärinen kylpytakki", viininpunainen. Kaverin äiti sanoi tuon myöhemmin: oli päässyt häneltä itku - sinä olit meille kuin oma poika.

Vierailija
20/33 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minunkaan isää ei kiinnosta. Ei kyllä ole käynyt mielessäkään muistaa häntä pitkiin aikoihin, eikä varsinkaan potea huonoa omaatuntoa.

Mikäs hänellä on syynä? 

Minulla isäni myös jätti ilmestymättä paikalle 40v juhliini tekosyyn varjolla. Sen jälkeen soitti toisesta asiasta, ja kiroili ja huusi minulle puhelimessa aivan alatyylisesti. 40v olen katsellut, kuunnellut tätä aivan paskaa isää, ja tällä kerralla huusin hänelle takaisin, haistasin paskat ja sanoin ettei kertaakaan tarvi soitella minulle kiroillen. Sen jälkeen laitoin estot, enkä aio enää olla yhteyksissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi