Mitä ajattelette pariskunnista jotka eivät harrasta seksiä keskenään?
Muulla tavoin kyllä osoittavat rakkautaan toisilleen.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, jos eivät ole vanhuksia. Yhdyselämä on keskeinen osa avioliittoa ja vahvistaa sitä. Jos ei halua yhdyselämää, niin eikö sitten kannata vaan pysyä yksin?
Minkä ikäisenä on mielestäsi sopivaa lopettaa?
Lienee ihan normaalia aseksuaaleille.
He ovat joko hyvin harvinainen tapaus tai hyvin vanhoja. Yleensä, kun suhteessa ei ole seksiä, ei siinä ole oikein mitään muutakaan. Tyypillisesti puuttuvaa seksiä ei korvata muulla läheisyydelllä.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, jos eivät ole vanhuksia. Yhdyselämä on keskeinen osa avioliittoa ja vahvistaa sitä. Jos ei halua yhdyselämää, niin eikö sitten kannata vaan pysyä yksin?
Jos nauttivat toistensa seurasta, läheisyydestä ja suukottelusta mutta eivät seksistä, niin miksi silloin kannattaisi olla yksin jos se tuntuu kurjalta? Eikö ap:n kuvailemassa parisuhteessa eläminen tuota tässä tapauksessa eniten iloa elämään?
Tunteettomia lieneekö edes ihimsiä mokomat oliot
Jos seurustelee henkilön kanssa jolla on edellisen kumppanin kanssa lapsia, niin ei siinä mitään seksiä halua harrastaa enää.
Mitä se kenellekään kuuluu. Joten en ajattele sellaisia.
Ajattelen, että kyseessä ei ole pariskunta, vaan kämppikset.
En ajattele mitään, jokaisen oma asia. Parisuhteessa voi olla paljonkin rakkautta, vaikka seksiä ei syystä tai toisesta ole.
Että ei kuulu mulle. Miksi helvetissä kiinnostaisi toisten seksielämä.
Parisuhde on muutakin seksiä ja voi silti olla rakautta ja kumppanuutta. Mikäs sen parempi, jos ystävän kanssa voi tuntea niinkin syvää yhteyttä. :)
Ymmärsin aloituksesta, että kumpikin on omasta tahdostaan ilman seksiä. Nyt vaan ei ole sen aika, ehkä joskus, ehkä ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, ei kuulu mulle. Mistä edes tietäisin kenenkään s-elämästä??
esim luet tältä palstalta ja siellä kysellään mielipidettä
Meillä ei ole keskinäistä seksiä. Minulla on rakastajattaren kanssa, puolisostani en tiedä.
Me ollaan oltu nyt 32 vuotta yhdessä ja viiden viimeisen vuoden aikana kolmesti "seksiä"... Mitä mä ajattelen siitä... asia ok. Mies on samaa mieltä. Oikeasti. Ei hänenkään tee enää jatkuvasti mieli, kuten ei munkaan.
Luotan mieheeni ja rehellisyyteen asiasta. Häneltähän se pois on, jos ei kerro haluistaan. Mä olen kyllä valmis hänen takiaan aktiin tavalla toisella, jos haluja on.
Meillä on päivittäistä läheisyyttä, rapsuttelua, ohimennen hipasuja, pusuja, kihertelyä. Nukutaan omissa huoneissa, mutta joskus käperrytään päikkäreille yhdessä. Tai toinen lukee ja toinen kattoo telkkaria kainalokkain.
Lisäksi olemme toistemme ystäviä, vaikka muitakin ystäviä on omia, ei juurikaan yhteisiä. Talous on yhteinen, omaisuus ja aikuiset lapset.
Meillä on samoja mielenkiinnonkohteita, pelaamme strategiapelejä yhdessä, käydään pakohuoneissa, keikoilla, musaa yleensä kuuntelemassa.. jne. Osaamme lomailla yhdessä tai erikseen. Ei olla niin navoista toisistamme kiinni, että kaikkea tarvii tehdä yhdessä.
Kyllä tämä parisuhde on. Olisi todella outoa, jos kämppiksen kanssa olisin pussaillut ja "hölmöillyt" kuten mieheni kanssa. Tai edes kavereiden kanssa. Ei mulla ollut kämppisten kanssa yhteistä talouttakaan tai mitään muuta. Sorry, yhteinen jääkaappi. Vau! En ole kenenkään muun ihmsen kanssa päässyt samaan yhteyteen kuin tuon rakkaani kanssa.
Jokaisen oma valinta, mutta en itse missään nimessä haluaisi olla tuollaisessa suhteessa.
Piiiitkä aika about. 13 v. Ilman seksiä, ei suukkoja, kosketusta minkaanlaista..se ei ole parisuhde vaan kämppäkaveruus. Tiedän tällaisen parin, jotka ovat alle 50 v. Naista ei kiinnosta ukko, ukkoa ei kiinnosta naisensa. Ukko väittää kuitenkin muille et rakkautta on. Niimpä niin. Tiedän siitä et tämä luuseri ukko on kertonut nämä tarinat mulle ja yrittänyt saada säälipisteitä.. Hyi helv...
En mitään, ei kuulu mulle. Mistä edes tietäisin kenenkään s-elämästä??