Eläkekertymäsi ja ikäsi?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1660€ ja 33 v. En ymmärrä miten,kun oon siirtynyt työelämään kunnolla vasta 31 vuotiaana . Sitä ennen tehnyt useamman tutkinnon ja ollut äitiysvapailla . Palkka on vaihdellut viime vuosina 2300-4000€ välillä. Luulin siis et olis kertynyt vähemmän.
Opiskelijakin saa eläkettä tutkinnoista.
https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta/opiskelija-saa-elaketta-…
Ihmetyttää etteivät ihmiset tiedä mistä eläkettä tulee, kun vastaavat eläkettä koskevaan ketjuun. Heiltä voisi varmaan kysyä palkkaakin ilman että tietäisivät, mistä luku tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1660€ ja 33 v. En ymmärrä miten,kun oon siirtynyt työelämään kunnolla vasta 31 vuotiaana . Sitä ennen tehnyt useamman tutkinnon ja ollut äitiysvapailla . Palkka on vaihdellut viime vuosina 2300-4000€ välillä. Luulin siis et olis kertynyt vähemmän.
Siinä sen näkee, ettei useampi tutkinto tai kouluttautuminen yleensä lisää ymmärrystä yhteiskunnasta tai edes omasta itsestä. Ei muuta kuin ahkeraa työntekoa.
M42 tällä hetkellä 1306€, 69v 3995€... Tosin taitaa jäädä nuo pennit näkemättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2300 € ja 50 v. Enää ei paljoa kerry, kun YEL. Yritän kompesoimalla, että firmasta maksan vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen maksimin 8500 € vuodessa.
Paremmin saisit jos sijoittaisit rahastoihin tai osakkeisiin ton summan.
Ne menee indeksirahastoon kaikki ja firma saa vähentää tuon 8500 euroa verotuksessa. Veroja maksan vasta, kun alan nostamaan eläkettä 20 vuoden päästä.
Ikä 44 v, kertymä 1 400 €/kk, arvio eläkkeestä 67-vuotiaana 3 350 €/kk. Palkka on tällä hetkellä 6 200 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertymä 1770. Olen 47 ja työelämässä 23 vuotta. Palkka yli 6000 tätä nykyä ja arvioeläke tavoiteiässä 4000.
Iso vaihteluväli muuten arvioeläkkeissä. Alin eläkeikä: 3500 euroa. Ylin eläkeikä 4500 euroa. Ja tavoite tosiaan sillä välillä. Aika iso kannustin sinnittelemään töissä mahdollisimman pitkään.
Kuka palkkaa töihin yli 60v, puhumattakaa yli 65vuotiasta?
Ihmettelen näitä puheita, että työuria pitäisi pidentää. Missä ovat työpaikat yli 60 vuotiaille?
Se "työuran pidennys" ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että eläkkeelle ei päästetä. Tulee halvemmaksi maksaa alinta työkkäriä kuin eläkettä.
8€, 52v, käteistä jemmassa noin 200000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertymä 1770. Olen 47 ja työelämässä 23 vuotta. Palkka yli 6000 tätä nykyä ja arvioeläke tavoiteiässä 4000.
Iso vaihteluväli muuten arvioeläkkeissä. Alin eläkeikä: 3500 euroa. Ylin eläkeikä 4500 euroa. Ja tavoite tosiaan sillä välillä. Aika iso kannustin sinnittelemään töissä mahdollisimman pitkään.
Kuka palkkaa töihin yli 60v, puhumattakaa yli 65vuotiasta?
Ihmettelen näitä puheita, että työuria pitäisi pidentää. Missä ovat työpaikat yli 60 vuotiaille?
Se on suomeksi eläkeuran (lue:eläkkeen maksuajan) lyhentäminen alkupäästä
Hyviä eläkkeitä täällä. Palkka viimeisillään 3 t. Eläkkeelle 64-vuotiaana,työvuosia 42. Eläke 2000, siitä verot, jää vajaa 1600. Alipalkattu ala, arvaa mikä?
Alle 1000e
30v. tehnyt töitä.
54v.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla spekseillä ei kuulosta voivan pitää paikkaansa.
No juuri tarkistin Kevan sivuilta . oon siis ollu töissä kyl opiskeluaikanakin mut osa-aikaisesti. Kyl mä ittekki ihmettelen miten jollain voi pitkän työuran jälkeen muka olla sama kertymä kun mulla nyt ? Toki tutkinnoista ja äitiysvapailtakin jotain kertyy mut tuskin nyt kauheesti .
190€ /33v. Olen sairastellut ja vasta muutama vuosi sitten päässyt yrittäjyyteen ja elämänsyrjään kiinni.
Kertymä vähän alle 700e , tavoite-eläkeiän (69 vuotta!!) arvio 2800 € jos palkka pysyisi samana, kuin nyt. Tulee kyllä luultavasti vielä nousemaan.
Voi itku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla spekseillä ei kuulosta voivan pitää paikkaansa.
No juuri tarkistin Kevan sivuilta . oon siis ollu töissä kyl opiskeluaikanakin mut osa-aikaisesti. Kyl mä ittekki ihmettelen miten jollain voi pitkän työuran jälkeen muka olla sama kertymä kun mulla nyt ? Toki tutkinnoista ja äitiysvapailtakin jotain kertyy mut tuskin nyt kauheesti .
Saat jokaiselta vuodelta tiedot auki kun vain klikkailet. Vaikka olisit tehnyt 30min töitä yhdelle työnantajalle yhden kerran koko tähänastisen työurasi aikana, sen tuoma eläkekertymä näkyy sulle kun vain avaat tietosi.
Mitä teillä näyttää arviopalkka?