Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käyttänyt aina nestemäisiä pyykinpesuaineita. Nyt olen kokeillut pulveria. Olen hämmästynyt hyvästä pesutuloksesta

Vierailija
09.11.2024 |

Olen siis nelikymppinen ja aina suosinut nestemäisiä pyykinpesuaineita, kun niitä silloin niin rummutettiin 2000-luvun alussa ollessani parikymppinen ja muuttaessani omilleni.

Nyt olen pessut pulverilla parisen viikkoa talouden vaatteita ja lakanoita. Jo tulee puhdasta ja kankaistakin on vihdoin saatu öljytkin pois (osa perheestä öljyää ihoaan atooppisen ihon takia ja sitä öljyä kertyy väkisinkin lakanoihin ja vaatteisiinkin).

Lisäksi valkaiseva pyykinpesupulveri sai meidän kaikista valkoisista aluslakanoista ja pyyhkeistä todella valkoiset.

Ennen vanhaanhan oli vain pulvereita saatavilla. Miksi nestemäiset alunperinkään syrjäyttivät pulverit?

Ja jos jotain kiinnostaa, mitä pulvereita olen nyt käyttänyt niin: LV ja Erisan kirjopyykille ja valkopyykille.

Nestemäisistä käytin kaikkia hajusteettomia kuten LV, Erisan jne.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnustan ettei mulla ole koskaan ollut sitä ongelmaa että vaate ei olisi tullut puhtaaksi pesussa, tai että pitäisi lisähuuhtelua käyttää.

Käytän nestemäistä ainetta, lyhyitä ohjelmia, vajaita koneellisia.

M42

No ei sitä lisähuuhtelun tarvetta ehkä huomaa, jos iho ei ole herkistynyt sille. Itse saan ihottumaa jos en käytä lisähuuhtelua.

Vierailija
22/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pulveri?

Sitä on monenlaista pulveria otahan selvää näin Google aikana.

Hota-pulveria voi käyttää päänsärkyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Aloin käyttää nestemäisiä pesuaineita muutama vuosi sitten ja havahduin siihen että lakanat alkoivat pinttyä. Nyt olen pessyt jauhemaisilla kirjopesuaineilla ja valkoiset aluslakanat eivät enää ole ällöttävän harmaita.

Valkoista ei pidä pestä kirjopesuaineella vaan valkopyykin omalla!!!

Vierailija
24/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pulveri?

Niin löytyisikö vielä niitä vanhoja jauheita mistään?

Vierailija
25/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa niissä on myrrkyjä enemmän. Zeoliitteja ja sensellaisia. 

Oikein isolla lukee LV ja Erisan paketeissa, ettei ole zeoliittia.

Eikä zeoliitti ole mikään myrkky.

Vierailija
26/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt jauhemaista pyykinpesuainetta aina, kymmeniä vuosia. Paras tulos kun käytän Sertoa tai Omoa. Niillä on lähtenyt meidän viiden perheenjäsenen pyykit puhtaiksi. 

Vierailija
27/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytin 15 vuotta sitten pulveria mutta siirryin nestemäisiin just sen takia ku niitä niin kehuttiin. Pulveri tahtoi jäädä pesukoneen pesuainelokeroon möykyiksi, nestemäisellä pesuaineella niin ei käy.

Pesupallo auttaa.

Vierailija
28/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain että nestemäisissä valkopyykin pesunesteissä ei ole valkaisuaineita. Ainoastaan jauhemaisissa ja siksi vaihdoin valkopesuaineen jauhemaiseen. Paljon puhtaampaa jälkeä tekee nyt.

Vierailija
29/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pulveri?

Vierailija
30/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, aloittaja! Pitääpä kokeilla. Olen itse asiassa miettinytkin jauhemaisen pesuaineen kokeilemista. Nestemäisissä on säilöntäaineita, niitä ei kait ole jauhemaisissa ollenkaan, tai sitten reilusti vähemmän.

Vierailija
31/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenisen vuotta sitten televisiossa joku pesukoneenkorjaaja sanoi, että hän ei käytä jauhemaisia pesuaineita ollenkaan, koska korjaa koko ajan vain pari vuotta vanhoja pesukoneita, joissa on "sementtiä" sisällä. Siitä lähtien olen käyttänyt vain nestemäisiä.

Se "sementti" on juuri tuota zeoliittia, joka on mineraali joka pehmentää vettä mutta käyttäytyy kuin keinotekoinen savi. Käytä zeoliitittomia pesujauheita.

Nestemäisissä vain turhaan raahaa vettä pullossa kaupasta kotiin.

Vierailija
32/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän pelottelee, että pesukone prakaa hetkessä jos ei käytä nestemäisiä😬

Vierailija
33/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain että nestemäisissä valkopyykin pesunesteissä ei ole valkaisuaineita. Ainoastaan jauhemaisissa ja siksi vaihdoin valkopesuaineen jauhemaiseen. Paljon puhtaampaa jälkeä tekee nyt.

Tämä on totta. Ainoastaan pulvereissa on valkaisuaine, joka tekee valkoisesta valkoisen.

Yhdessäkään nestemäisessä ei ole valkaisuainetta.

Vierailija
34/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pulveri?

Niin löytyisikö vielä niitä vanhoja jauheita mistään?

Ai hota pulveria? Kysy apteekista.

Vierailija
35/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas siirryin muutama vuosi sitten käyttämään nestemäistä kun kuulin että pulveri rikkoo koneen. Eikä ole ollut mitään eroa pesutehossa. Yhtä puhdasta tulee kuin ennenkin. Tosin ei meillä öljytä lakanoita tai vaatteita.

Vierailija
36/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän pelottelee, että pesukone prakaa hetkessä jos ei käytä nestemäisiä😬

Joo, ei todellakaan prakaa.

Vierailija
37/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pessyt jauhemaisella eikä koskaan ole jäänyt jäämiä minnekkään, edes pesulokeroon. Paljon te ongelmalliset sitä oikein sinne tungette?

Vierailija
38/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pesty pyykit aina pulverilla. Ei ole jäänyt paakuksi pesuainelokeroon, on huuhtoutunut pois, eikä koneet ole olleet tukossa. Edellinen kone kesti 17 vuotta, nykyinen on 12 vuotta vaha. Emme käytä huuhteluainetta.

Vierailija
39/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö muuten joku, mitä on tapahtunut Bio Luvil Classic pesuainejauheelle? Meilläpäin ei enää saatavissa kaupoista. On ylivoimaisesti paras pesujauhe valkoiselle pyykille. 

Vierailija
40/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pulveri?

Pyykkipulveri näyttää Googlen mukaan olevan todella kallista. 350 g/12,90 euroa