Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käyttänyt aina nestemäisiä pyykinpesuaineita. Nyt olen kokeillut pulveria. Olen hämmästynyt hyvästä pesutuloksesta

Vierailija
09.11.2024 |

Olen siis nelikymppinen ja aina suosinut nestemäisiä pyykinpesuaineita, kun niitä silloin niin rummutettiin 2000-luvun alussa ollessani parikymppinen ja muuttaessani omilleni.

Nyt olen pessut pulverilla parisen viikkoa talouden vaatteita ja lakanoita. Jo tulee puhdasta ja kankaistakin on vihdoin saatu öljytkin pois (osa perheestä öljyää ihoaan atooppisen ihon takia ja sitä öljyä kertyy väkisinkin lakanoihin ja vaatteisiinkin).

Lisäksi valkaiseva pyykinpesupulveri sai meidän kaikista valkoisista aluslakanoista ja pyyhkeistä todella valkoiset.

Ennen vanhaanhan oli vain pulvereita saatavilla. Miksi nestemäiset alunperinkään syrjäyttivät pulverit?

Ja jos jotain kiinnostaa, mitä pulvereita olen nyt käyttänyt niin: LV ja Erisan kirjopyykille ja valkopyykille.

Nestemäisistä käytin kaikkia hajusteettomia kuten LV, Erisan jne.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa niissä on myrrkyjä enemmän. Zeoliitteja ja sensellaisia. 

Vierailija
2/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pulveri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy tunnustaa etten ikinä ole käyttänyt nestemäistä pyykinpesuainetta 🤦

Vierailija
4/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäinen aine huuhtoutuu pyykistä paremmin pois. Valkopyykille valkaisuainetta sisältävä pulveri on sen sijaan ainut toimiva vaihtoehto jos haluaa että pyykki pysyy valkoisena.

Vierailija
5/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne ihan hyviä, mutta lisähuuhtelua on pakko käyttää ja lisäksi ne sotkee koneen osia pitemmän päälle.

Vierailija
6/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhä 20 vuotta vanha pesukonekin, hyvin tuo pulveri huuhtoutuu pois.

Sillähän noita nestemäisiä markkinoitiinkin aikoinaan, että huuhtoutuu paremmin pois. Onkohan noin kuitenkaan?

Itse koen, että pesutulos on parempi pulverilla. Vaatteet tulee jotenkin jämäkämmiksi eivätkä öljyisen veltoiksi.

ap

Vierailija
7/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pulveri?

Pulveri on jauhemainen pyykinpesuaine. Myydään pahvipaketeissa. Ennenvanhaan ei muulla pestykään kuin pulverilla.

Vierailija
8/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Aloin käyttää nestemäisiä pesuaineita muutama vuosi sitten ja havahduin siihen että lakanat alkoivat pinttyä. Nyt olen pessyt jauhemaisilla kirjopesuaineilla ja valkoiset aluslakanat eivät enää ole ällöttävän harmaita.

Vierailija
9/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa niissä on myrrkyjä enemmän. Zeoliitteja ja sensellaisia. 

Oikein isolla lukee LV ja Erisan paketeissa, ettei ole zeoliittia.

Vierailija
10/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalissa lämpötiloissa nestemäinen pesuaine on ihan ok, jos pyykki ei ole likaista. Likainen pyykki ja korkea lämpötila vaatii pesupulverin - eikä konetta saa tietenkään tunkea täyteen. Jos lukee purkkien kyljistä suositellut pesulämpötilat, niin se kertoo tän saman.

Ihan tuli mummot mieleen pesupulverista (hyvällä lämpimällä tavalla). Toinen mummo kåytti myös Hota-pulveria (särkylääke).

Vierailija
11/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin 15 vuotta sitten pulveria mutta siirryin nestemäisiin just sen takia ku niitä niin kehuttiin. Pulveri tahtoi jäädä pesukoneen pesuainelokeroon möykyiksi, nestemäisellä pesuaineella niin ei käy.

Vierailija
12/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalissa lämpötiloissa nestemäinen pesuaine on ihan ok, jos pyykki ei ole likaista. Likainen pyykki ja korkea lämpötila vaatii pesupulverin - eikä konetta saa tietenkään tunkea täyteen. Jos lukee purkkien kyljistä suositellut pesulämpötilat, niin se kertoo tän saman.

Ihan tuli mummot mieleen pesupulverista (hyvällä lämpimällä tavalla). Toinen mummo kåytti myös Hota-pulveria (särkylääke).

Mä pesen kaiken 60 asteessa, vain arimmat 40 asteessa.

Vierailija
13/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytin 15 vuotta sitten pulveria mutta siirryin nestemäisiin just sen takia ku niitä niin kehuttiin. Pulveri tahtoi jäädä pesukoneen pesuainelokeroon möykyiksi, nestemäisellä pesuaineella niin ei käy.

Mä laitan pulverin pesupalloon ja pallon suoraan rumpuun. Missään ei ole mitään pulverin jäämiä ja pyykki todella puhdasta.

ap

Vierailija
14/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas siirryin just nestemäisiin, koska huuhtoutuu paremmin eikä kerry putkiin. Valkopyykin pesen pulverilla. Pesutehossa en huomaa eroja.

Vierailija
15/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenisen vuotta sitten televisiossa joku pesukoneenkorjaaja sanoi, että hän ei käytä jauhemaisia pesuaineita ollenkaan, koska korjaa koko ajan vain pari vuotta vanhoja pesukoneita, joissa on "sementtiä" sisällä. Siitä lähtien olen käyttänyt vain nestemäisiä.

Vierailija
16/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnustan ettei mulla ole koskaan ollut sitä ongelmaa että vaate ei olisi tullut puhtaaksi pesussa, tai että pitäisi lisähuuhtelua käyttää.

Käytän nestemäistä ainetta, lyhyitä ohjelmia, vajaita koneellisia.

M42

Vierailija
17/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pulveri?

Pulveri on jauhemainen pyykinpesuaine. Myydään pahvipaketeissa. Ennenvanhaan ei muulla pestykään kuin pulverilla.

Elätkö jossain 1950-luvulla pulveriesi kanssa?

Vierailija
18/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit käyttänyt pesupalloa

Vierailija
19/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenisen vuotta sitten televisiossa joku pesukoneenkorjaaja sanoi, että hän ei käytä jauhemaisia pesuaineita ollenkaan, koska korjaa koko ajan vain pari vuotta vanhoja pesukoneita, joissa on "sementtiä" sisällä. Siitä lähtien olen käyttänyt vain nestemäisiä.

Sementti tulee zeoliitista, jota tungettiin aikoinaan pulveriin.

Nykyään pulverit saa ilman zeoliittia.

Vierailija
20/90 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pulveri?

Sitä on monenlaista pulveria otahan selvää näin Google aikana.