Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni tunteisiin yhden aikuisen ihmisen tiuskiminen mun lapselle

Vierailija
09.11.2024 |

Oltiin päivystyksessä pojan (12v) kanssa ja lääkäri määräsi verikokeisiin. Mun poika on autisminkirjolla ja verikokeet on yksiä harvoja asioita, jotka saa hänet ylikierroksille. Siitä asti kun lääkäri kertoi verikokeesta hän huusi ja itki kurkku suorana. Päästiin aika pian näytteenottoon lapsen kanssa, mutta voi luoja sitä showta, mikä siinä reilussa parissa kymmenessä minuutissa oli... Mun lapsi itki ja karjui tulevaa verikoetta ja meidän lähellä istunut nainen tiuski mun pojalle monta kertaa, että ole hiljaa. Sehän vaan hermostutti häntä enemmän... Sitten kun päästiin näytteenottoon, niin huoneeseen kutsuttiin kaksi ylimääräistä hoitajaa pitämään mun lasta paikoillaan. Tästä tämä nainen aukoi mulle päätä, kun tultiin huoneesta pois. Kuulemma on mun lapsen syytä, että jonot ei etene, kun häntä varten piti kahden muunkin hoitajan keskeyttää työnsä. Lopuksi vielä haukkui minut huonoksi äidiksi, kun en ole opettanut isolle lapselleni käytöstapoja. Nielin kiukkuni siellä lapseni edessä, mutta pääsi jotenkin ihon alle tuo käytös. Mulla oli iso huoli mun lapsesta niin en siinä hetkessä olisi kaivannut tuollaista valittamista.

Kommentit (235)

Vierailija
21/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa aloittaja pitäisi autistinsa kurissa, ehkä köyttä tai muita sitomis välineitä käyttäen jotta terveet ihmiset eivät joudu vaaraan.

Vierailija
22/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa abortin, mikä esti sinua?

Mikä esti sinun äitiäsi?

Vttu kukaan meistä ei saa sellaisia lapsia kuin on tilannut.

Mää olisin onneni kukkuloilla jos olisin saanut edes jonkinlaisen lapsen. Ole kiitollinen että Sinä sait lapsen, nauti ja arvosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyynel

Vierailija
24/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos se aikuisenakin vetää tuollaiset pultit verikokeesta.... Nyt pitää tuon draamaitkun loppua.

Vierailija
25/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se nainenkin oli sairas, saanut juuri jonkun ikävän diagnoosin tms eikä jaksanut kuunnella kurkku suorana huutavaa pentua. Pitää ymmärtää muitakin eikä vaan minäminäminä.

Vierailija
26/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se nainenkin oli sairas, saanut juuri jonkun ikävän diagnoosin tms eikä jaksanut kuunnella kurkku suorana huutavaa pentua. Pitää ymmärtää muitakin eikä vaan minäminäminä.

Vierailija
27/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut sille haaskalle että naama umpeen ja huolehtisi omista asioista

Tai ihan vaan että hän on kirjolla. jospa kaikki jo tietää mitä se voi tarkoittaa. Eihän sitä pitänyt hävetä ja kaikki kuitenkin huomaa, vai?

Vierailija
28/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 12-vuotiaan pitää osata jo käyttäytyä. Tuollaisen itkukohtauksen ymmärtää 2-vuotiaalta -ei 12-vuotiaalta.

Sulta meni ihan ohi lapsen autismi vai? Vai oletko vaan oikeasti noin tietämätön? 

Vierailija
29/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tod. näk. kirjolla, ei jaksanut kuunnella lapsesi elämöintiä. 

Vierailija
30/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa lapselle emlageelit, niin ei satu. Palkitkaa lisäksi jollain kiinnostavalla jutulla. Miksi pitää pakottaa?

Ei pysty. Viimeksi oli toisessa kädessä ja siitä supistui verisuoni niin, että näytettä ei saatu. Se lopulta otettiin siitä kädestä, jossa ei ollut puudutetta. 

Näyte oli pakko ottaa. Terveysasoiden hoidosta ei neuvotella. Ja käytiin päivystyksen jälkeen kahvilassa. Ap

Vai silleen!

Vierailija
31/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohdassa se kommentoija oli väärässä? 

Nimim. Jatkuvaan ymmärtämiseen kyllästynyt

tämä, muitakin varmaan hermostuttaa siellä odotustilassa ja sitten kuunnella puoli tuntia kun jonkun 12v kiljuu ja äitee hymistelee vieressä..niin ymmärrän kyllä että alkaa keittämään, kun ei pääse tilanteesta poiskaan vs. ruokakaupat tms. tilat.

Vierailija
32/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, jos itse pystyit käyttäytymään asiallisesti ja aikuismaisesti. Hieno malli pojalle. Kerro hänelle, että kaikki aikuiset eivät osaa käyttäytyä. Heillä on joku ongelma, joka ei näy päällepäin.

Kyllä poika sen ymmärtää. Käyttäytyyhän hän itsekin tavalla, jolla hänen ikäisensä pojat eivät enää käyttäydy

Vierailija
33/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sinut on haukkua, jos et osaa kasvattaa lastasi.

Vierailija
34/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa, että lapset kyylää mua. Voisitteko vanhemmat opettaa, että ihmisten tuijottaminen on epäkohteliasta.

Vierailija
35/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsellasi on kaikki hyvin eikä tuloksissa ole mitään ikävää.

Vierailija
36/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kerrankin normaali kommentti tälle palstalle.

Vierailija
37/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa, että lapset kyylää mua. Voisitteko vanhemmat opettaa, että ihmisten tuijottaminen on epäkohteliasta.

Monttu auki tuijottavat. 

Vierailija
38/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuntuu, että tänä päivänä näitä lapsia, joilla on jokin diagnoosi on  p a l j o n? Ei mun tuttujen lapsilla, jotka ovat 90-luvulla syntyneet, ole diagnooseja, kaikki ovat nyt aikuisia ja ihan ok kaikilla, siis palikat kohdallaan. Nyt joka toisella lapsella tuntuu olevan jokin kirjo kirjo kirjo. 

Vierailija
39/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Onneksi kaikki oli hyvin. Ap

Vierailija
40/235 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa se tiuskija oli adhd, asperger ja ptsd ja pms. Ei ne kirjainyhdistelmät ole sun omaisuutta, vaan muillakin voi olla. Vähän ymmärrystä nyt. Ja jos kalikka osui ja uppos, niin sille on syynsä.

Eiköhän se vain ollut tyhmä, k-päinen ja ihan vain p a s k a itseään täynnä oleva aikuinen ihminen, joka ei osaa kontrolloida omaa käytöstään. Ehkä tuollekin keksitään jatkossa kirjainyhdistelmä, joka tekee käytöksestä hyväksyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme